Laddar...
Nymans Ur 1851

Erikson Urhandel
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Seiko sbdx001/MM300

Diskussion i 'Diskussion' startad av M021, 27 september 2013.

1. M021
    Trådstartare

M021 Friends of KS

Hej gott folk,

Tänkte rådfråga er angående ovanstående ur, har möjligheten att beställa ett helt nytt ex för ett bra pris!

Tanke är att använda denna som en brunkarklocka och i miljöer där man kanske inte vill bära Rolex likn.

Vad säger panelen?

Trevlig helg!

2. 80talisten

80talisten I wish a could afford a real gold Rolex!

Från:
    Eskilstuna
    Kanonklocka, inget att tveka på. :)

3. Scaramanga

Scaramanga Friends of KS

Från:
    Norrland

Är nog en kompetent klocka som fyller ditt behov.

Ursäkta men vet du vad "brunka" är?

;)

Ekmikael gillar detta.
  4. M021
    Trådstartare

M021 Friends of KS

Haha, lever i hockey värden, där används uttrycket utifrån "grisande" och hårdjobbande! den andra förklaringen tar jag mer avstånd till, Google lär dig något nytt varje dag;)!

Scaramanga gillar detta.
  5. yonsson

yonsson Kikuchiyo Kobra Kai

Från:
    GBG
    Jag har haft min i snart ett år och gillar den fortfarande skarpt vilket är ovanligt när det gäller mig och klockor. Fina detaljer, skön boett, bra urverk, grym lysförmåga och passar på både länk, läder och gummi. Den skiftar utseende beroende på ljus, vilket är riktigt trevligt.

Bezeln skiftar från svart till grått beroende på ljuset.
    När det är molnigt ute är bezeln grå.

Edit: Ändrade sista bilden så den blev högupplöst så du kan zooma in och se de goa detaljerna som exempelvis visarna.

6. M021
    Trådstartare

M021 Friends of KS

Hur är den på gummit som följer med? Tror bannemig det är värt det, blir handpenning imorn! Hur är "känslan" i glaset? Det är hexalit inte sant?

7. yonsson

yonsson Kikuchiyo Kobra Kai

Från:
    GBG
    Martin021
    Glaset är ett ARbehandlat hardlex. Mycket bättre än de vanliga hardlexglasen som Seiko använder. Färre reflektioner och hårdare. Glaset är vagt kupat och något nersänkt så risken att repa det är liten.

Jag har bara en bild på den på originalgummi. Har bara testat det en gång och det är helt ok, men lite för hårt för mig. Har hört att de mjuknar efter användning eller om man kokar det.

Jag brukar köra klockan på ett retro rubber från timefactors.

8. Jens

Jens I'm only in It for the drugs!

Från:
    Mordor
    Topptung. Jag upplever även strl som lite märklig. Detta är ju naturligtvis mina högst personliga åsikter.

Gör dig själv en tjänst och kläm på en innan köp.

J

Mårtenssons ur Brookfield