• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Seiko sbdx001/MM300

M021

Rolex
2-Faktor
Hej gott folk,

Tänkte rådfråga er angående ovanstående ur, har möjligheten att beställa ett helt nytt ex för ett bra pris!

Tanke är att använda denna som en brunkarklocka och i miljöer där man kanske inte vill bära Rolex likn.

Vad säger panelen?

Trevlig helg!
 

Scaramanga

Patek
2-Faktor
Hej gott folk,

Tänkte rådfråga er angående ovanstående ur, har möjligheten att beställa ett helt nytt ex för ett bra pris!

Tanke är att använda denna som en brunkarklocka och i miljöer där man kanske inte vill bära Rolex likn.

Vad säger panelen?

Trevlig helg!


Är nog en kompetent klocka som fyller ditt behov.

Ursäkta men vet du vad "brunka" är?

;)
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Jag har haft min i snart ett år och gillar den fortfarande skarpt vilket är ovanligt när det gäller mig och klockor. Fina detaljer, skön boett, bra urverk, grym lysförmåga och passar på både länk, läder och gummi. Den skiftar utseende beroende på ljus, vilket är riktigt trevligt.

Bezeln skiftar från svart till grått beroende på ljuset.
När det är molnigt ute är bezeln grå.
d66bcffccaf4f062da738dcd3135bce5.jpg


DSC_0264web_zps7d58b701.jpg~original


Edit: Ändrade sista bilden så den blev högupplöst så du kan zooma in och se de goa detaljerna som exempelvis visarna.
 

M021

Rolex
2-Faktor
Jag har haft min i snart ett år och gillar den fortfarande skarpt vilket är ovanligt när det gäller mig och klockor. Fina detaljer, skön boett, bra urverk, grym lysförmåga och passar på både länk, läder och gummi. Den skiftar utseende beroende på ljus, vilket är riktigt trevligt.

Bezeln skiftar från svart till grått beroende på ljuset.
När det är molnigt ute är bezeln grå.
d66bcffccaf4f062da738dcd3135bce5.jpg


DSC_0264web_zps7d58b701.jpg~original


Edit: Ändrade sista bilden så den blev högupplöst så du kan zooma in och se de goa detaljerna som exempelvis visarna.
Hur är den på gummit som följer med? Tror bannemig det är värt det, blir handpenning imorn! Hur är "känslan" i glaset? Det är hexalit inte sant?
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Martin021
Glaset är ett ARbehandlat hardlex. Mycket bättre än de vanliga hardlexglasen som Seiko använder. Färre reflektioner och hårdare. Glaset är vagt kupat och något nersänkt så risken att repa det är liten.

Jag har bara en bild på den på originalgummi. Har bara testat det en gång och det är helt ok, men lite för hårt för mig. Har hört att de mjuknar efter användning eller om man kokar det.
DSC_0110_200DSC_0110.jpg


Jag brukar köra klockan på ett retro rubber från timefactors.
DSC_0084.jpg
 

Jens

Greedo
Topptung. Jag upplever även strl som lite märklig. Detta är ju naturligtvis mina högst personliga åsikter.

Gör dig själv en tjänst och kläm på en innan köp.

J
 
Topp