• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Serva Rolex Exp 2 i Stockholm?

Compiss

Patek
2-Faktor
Du har två AD i Sthlm som servar, Rob Engström & Nymans ur. Priserna är ungefär likvärdiga, dock tror jag det skiljer på väntetiden. Rob har nog ca 7-8 veckors väntetid och Nymans ca 3-4.

Förutom AD så finns Dr watch som servar Rolex, vet dock ej hur resultatet blir eller om han får tag i reservdelar som är orginal eller ej.

Finns säkert andra urmakare som tar sig an Rolex också.
 

CLT

Rolex
Finns säkert en uppsjö utav urmakare som kan servar din Expy. Men kontakta Rob E, då vet du att jobbet blir ordentligt gjort!
 

jhm

Panerai
Kan nämna som
Edit: Det Micke sa..

Rob Engström!

5000 kr EXKLUSIVE eventuella delar som måste bytas.

Låter billigt, men delarna är kanske dyra. Hörde mig för på Bergströms för ett tag sedan nämligen, och de tar efter prisökningen (deras ord) 6700:- inkl. material som byts ut.
 
Säger du att du vill ha den större? :)

Allvarligt så misstänker jag att frågeställaren vill få tips på alternativa servicemöjligheter för prisjämförelse och då tycker jag givet svar inte tillför någonting.
Det finns saker jag vill ha större men det är inte en reklambanner.
Edit, svarade visst för Yonsson :sorry:
 
P

Philippe Stern

Guest
Känns som hål i huvudet att inte serva hos AD. Google kommer ge dig namn och adress till alla två. Kostnaden cirka har du fått ovan. Lycka till.
 

Fixxxer

Mr 99%
Friends Of KS
2-Faktor
Vad räknas som nya? Försökt att söka lite på det här men inte fått något vettigt svar.
Jag tror de ökade i samband med att de ökade till 5 års garanti. Dvs juli 2015 om jag minns rätt.

Det sträcker sig såklart bak i tiden också antal år - men från och med då rekommenderar de serva var tionde år..
 
Ok! Ja det är väl egentligen bara att knalla in och fråga AD. Missade detta när jag köpte min i januari.. Bara att det var fem års garanti, frågade inget alls om service utan har bara antagit ungefär vart femte, efter som det "alltid" har varit så :)

@ROB-1832 finns väl på forumet? Kanske kan bringa klarhet i hur ofta en ny Rolex skall servas, och från vilket datum, månad och år gäller detta?
 

rillesnille

Panerai
2-Faktor
Jag tror de ökade i samband med att de ökade till 5 års garanti. Dvs juli 2015 om jag minns rätt.

Det sträcker sig såklart bak i tiden också antal år - men från och med då rekommenderar de serva var tionde år..

Ok! Ja det är väl egentligen bara att knalla in och fråga AD. Missade detta när jag köpte min i januari.. Bara att det var fem års garanti, frågade inget alls om service utan har bara antagit ungefär vart femte, efter som det "alltid" har varit så :)

@ROB-1832 finns väl på forumet? Kanske kan bringa klarhet i hur ofta en ny Rolex skall servas, och från vilket datum, månad och år gäller detta?
http://www.ablogtowatch.com/rolex-5-year-warranty-all-new-watches-10-year-service-intervals/
Borde således vara 10 år på alla rolex då typ alla(poppis) har samma/likadant 3135-verk(eller motsvarande utan datum, 3130? eller i exp:s fall med GMT-funktion.... 3175?) senaste 25-30 åren.... kanske den relativt nya parachrom hairspring gör någon skillnad visserligen...?
 

NickL

KS Explorers Club
2-Faktor
http://www.ablogtowatch.com/rolex-5-year-warranty-all-new-watches-10-year-service-intervals/
Borde således vara 10 år på alla rolex då typ alla(poppis) har samma/likadant 3135-verk(eller motsvarande utan datum, 3130? eller i exp:s fall med GMT-funktion.... 3175?) senaste 25-30 åren.... kanske den relativt nya parachrom hairspring gör någon skillnad visserligen...?
De kan ju ha bytt till oljor som håller längre under den tiden? Går nog inte att enbart gå på urverk.
 

MacW

Omega
http://www.ablogtowatch.com/rolex-5-year-warranty-all-new-watches-10-year-service-intervals/
Borde således vara 10 år på alla rolex då typ alla(poppis) har samma/likadant 3135-verk(eller motsvarande utan datum, 3130? eller i exp:s fall med GMT-funktion.... 3175?) senaste 25-30 åren.... kanske den relativt nya parachrom hairspring gör någon skillnad visserligen...?
Jag frågade dem på bergströms! Rek är alla efter -92 att de ska servas vart 10e år, enligt min vän där sa han att man kanske ska ta det med en nypa salt och checka behovet någonstans runt vart 7e år så ska det inte finnas någon risk för onödiga skador
 

rillesnille

Panerai
2-Faktor
Jag frågade dem på bergströms! Rek är alla efter -92 att de ska servas vart 10e år, enligt min vän där sa han att man kanske ska ta det med en nypa salt och checka behovet någonstans runt vart 7e år så ska det inte finnas någon risk för onödiga skador
Låter rimligt... Sen är ju visserligen inte Bergrströms direkt kända för att vara återhållsamma på serviceintervall/servicebehovsfronten...
 
Senast ändrad:
Topp