• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Service av klocka? I Singapore?

ruppan

Breitling
Hej!

Köpte en Omega Planet ocean här på forumet för ett tag sedan. Klockan är utplockad 2008 och servicehistoriken är okänd.
Har inte gjort något test på hur väl den håller tiden men enligt tidigare ägare 0 sekunder på två dygn vilket väl får anses som bra.

Jag har inte särskilt bra koll på denna typ av klockor. Men baserat på vad jag läst mig till borde man kanske lämna in denna för en service, trots att den håller tiden? Är lite orolig för att packningarna är slitna, vilket gör mig nervös varje gång jag badar med den.

Nu till andra delen av min fråga. Jag ska till Singapore om några veckor och ska bo där ett bra tag, så jag funderar på om det kan vara värt att få ev. service utförd där? Om nu någon har erfarenhet av det eller koll. Om någon vet ett lämpligt serviceställe så tas rekommendationer varmt emot, även ställen för service i Stockholm.

:)

//Robin
 

DrDre

Patek
Kvaliteten på arbetet behöver du nog inte oroa dig för. Googla fram några auktoriserade omegabutiker och maila dem ang pris och hur lång tid det tar.
 

ruppan

Breitling
Aa okej super! Tack för inputen :)
Någon som vet om det är billigare eller dyrare att få service utförd i Singapore? Ska också se till att dra iväg några mail som du sa DrDre.
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Aa okej super! Tack för inputen :)
Någon som vet om det är billigare eller dyrare att få service utförd i Singapore? Ska också se till att dra iväg några mail som du sa DrDre.
Vart tror du arbetskostnaderna är dyrast, i Sverige eller Singapore? ;)
 

Alruts

Rolex
Pledge Member
Jag har bott i Singapore i flera år, och min erfaring är att när det gäller klockor, elektronik etc, kostar det det samma eller är rentav dyrare än i Skandinavien. Hos en AD betalar du i alla fall det samma. Finns dock endel mindre indepentend urmakare som inte kostar skjortan. Kolla på nån Singapore forum, finns flera både för Rolex och Omega menar jag.
 
Topp