• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Service - Nyman eller Rob E?

wox

Omega
är väl som att gå regelbundet hos tandläkaren eller vänta tills man får tandvärk.
 

Scaramanga

Patek
2-Faktor
Min erfarenhet säger att Rob E är något billigare än Nymans vad gäller service

De kan fixa värderingsintyg, men det kostar extra. Rob E är ngt billigare vad gäller service/byte av delar avs. Rolex, enligt min erfarenhet.

En herre här på KS lämnade in sin vintage Tudorsub på stor service hos Rob E och i samband med detta beställde han ett värderingsintyg. Intyget kostade honom 1500kr. Är inte det överpris? Ska tilläggas att det var inte första gången han servade klocka där.
 

Buffi

Panerai
En herre här på KS lämnade in sin vintage Tudorsub på stor service hos Rob E och i samband med detta beställde han ett värderingsintyg. Intyget kostade honom 1500kr. Är inte det överpris? Ska tilläggas att det var inte första gången han servade klocka där.
Nymans tar enligt deras hemsida 1200kr för nya klockor, där du har kvitto och garantibevis (se http://www.nymansur.com/service) , så 1500kr för en vintage-klocka låter inte helt orimligt i alla fall.
 

Scaramanga

Patek
2-Faktor
Nymans tar enligt deras hemsida 1200kr för nya klockor, där du har kvitto och garantibevis (se http://www.nymansur.com/service) , så 1500kr för en vintage-klocka låter inte helt orimligt i alla fall.

Jag kan tycka att kunden borde fått lite rabatt på värderingen då han ändå servar klockan i samma veva. Det är ju inte så att urmakaren behöver göra ett extra jobb med att verifera äktheten.
 

Criss Cross

Playing with fire
2-Faktor
Jag kan tycka att kunden borde fått lite rabatt på värderingen då han ändå servar klockan i samma veva. Det är ju inte så att urmakaren behöver göra ett extra jobb med att verifera äktheten.
Speciellt som Kaplans tar 400kr + 1 % av värdet. Borde ha blivit ca halva priset på denna klocka.
 

Barabom

Omega
Försökte men de vill inte värdera klockor äldre än 3 år, blivit rekommenderad 2 ggr nu av dem att gå till grannen Kaplans för en värdering.
 

Dt250

Rolex
Paneristi
Provat båda, ingen skillnad förutom att Nymans har en egen urmakare som kan Jaeger, Rob skickar den till Schweiz så det tar en faslig tid.
 
Topp