• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

SIHH 20-24 januari.

k0ltrasten

The Bird
Forumpersonal
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Montblanc Meisterstück Heritage Pulsograph

MontblancMeisterstuckHeritagePulsograph-2.jpg


Läs mer: http://www.hodinkee.com/blog/introducing-the-montblanc-meisterstck-heritage-sadfss
 

BME

Cartier
Officine Panerai Introduces
All-New Panerai P.5000 8 Days Movement

Probably the most outstanding news from SIHH 2014 is the introduction of the all-new Panerai P.5000 8 Days Movement which is fitted in five new 44MM Panerai models, some of which are seen below. Panerai is on schedule to bring all movements in house by 2017, which in many ways is the significance of the Panerai P.5000 movement. The first one we see, is the PAM00560:

Next up we see the Panerai PAM00561, which features a white dial with Arabic Numerals with round luminous

Läs mer: http://paneraiworld.blogspot.se/2014/01/officine-panerai-introduces-all-new.html
Jäklar vad sugen jag blev på en panna igen...
 

k0ltrasten

The Bird
Forumpersonal
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Paneraipriser


REGULAR PRODUCTION - LUMINOR
PAM00560 Luminor Base 8 Days Acciaio - 6,100 Euro (May 2014)
PAM00561 Luminor Base 8 Days Acciaio - 6,100 Euro (May 2014)
PAM00562 Luminor Base 8 Days Titanio - 6,500 Euro (June 2014)
PAM00563 Luminor Marina 8 Days Acciaio - 6,400 Euro (May 2014)
PAM00564 Luminor Marina 8 Days Titanio - 6,800 Euro (June 2014)

LUMINOR 1950
PAM00557 Luminor 1950 3 Days Left-Handed Acciaio - 8,200 Euro (July 2014)

SPECIAL EDITIONS
RADIOMIR 1940
PAM00518 Radiomir 1940 Chronograph Platino 59,900 Euro (October 2014)
PAM00519 Radiomir 1940 Chronograph Oro Rosso 44,900 Euro (October 2014)
PAM00520 Radiomir 1940 Chronograph Oro Bianco 46,900 Euro (October 2014)

LUMINOR 1950
PAM00579 Luminor 1950 Chrono Monopulsante Left-handed 8 Days Titanio - 17,300 (September 2014)

POCKET WATCHES
PAM00447 Pocket Watch 3 Days Oro Rosso - 55,000 Euro (October 2014)
PAM00529 Pocket Watch 3 Days Oro Bianco - 58,000 Euro (October 2014)

SPECIAL INSTRUMENTS
PAM00500 Pendulum - 33,000 Euro (Unknown)
 

Ulf L

Omega
Bra jobbat med info k0ltrasten!

Förtydligande: Det är enbart märkena som ingår i Richemont-koncernen (Märk väl att jag inte skrev bara :angel:) som presenterar sina nyheter på SIHH. Övriga märken håller till på Baselworld.
Däremot så pågår det ofta en mindre mässa inne i Geneve, med lite olika oberoende varumärken. Denna är minst lika intressant att besöka.
 

k0ltrasten

The Bird
Forumpersonal
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Introducing the Piaget Altiplano 900P, the world's thinnest mechanical watch. Merging the hand-wound caliber with the case elements, it is designed as a single entity in order to achieve record-breaking slenderness at just 3.65 mm thin.
Discover the interview with Piaget CEO, Philippe Léopold-Metzger, retracing over half a century of virtuoso skills displayed in the realm of ultra-thin watchmaking where Piaget reigns supreme.

dT1-MVnm7aZuXwHz.jpg



Källa: http://milled.com/piaget/AV4w7Sk-0K4A_EPp

Läs mer: http://en.piaget.com/lp/Sihh-2014?I..._SIHH-2014_PHQ-EN&utm_content=4754676_1_70878
 

garfield

Rolex
Pledge Member
2-Faktor
Snyggt jobbat k0ltrasten :) Fråga: Hur bär man sig åt för att få in bilderna från nätet i tråden? För den delen skulle jag gärna be att få se någon enklare instruktion om hur man lägger upp bilder på det uppdaterade KS, för jag får det inte att funka. Är det bara jag, eller är det knepigt? Ping Denke daviden

Tack för hjälp med detta
mvh
garfield
 

max

Dancing Queen
JLC, omega och als hade ju några mysiga nyheter, resten vette katten vad de håller på med :D

Snyggt jobbat k0ltrasten :) Fråga: Hur bär man sig åt för att få in bilderna från nätet i tråden? För den delen skulle jag gärna be att få se någon enklare instruktion om hur man lägger upp bilder på det uppdaterade KS, för jag får det inte att funka. Är det bara jag, eller är det knepigt? Ping Denke daviden

Tack för hjälp med detta
mvh
garfield

Bild från datorn:
1. Tryck på "lägg till bild"
2. Välj bild från datorn och tryck på "öppna"/"Open"
3. under där du skriver kommer bilden upp, tryck på "tumnagel" för att bifoga en liten miniatyr eller på "Full storlek" för att bifoga bilden i full storlek.
Färdigt :)

Bifoga bild från nätet:
1. Högerklicka på bilden och välj "kopiera bildwebbadress" (vissa sidor blockar denna funktion och det blir lite krångligare, brukar gå att öppna bilden i ny flik eller så får man gå via "granska komponent" i chrome. Du behöver få fram en länk direkt till bilden, vanligen slutar de på .jpg eller .gif)

2a. Tryck på den lilla bilden ovanför textrutan du skriver i "lägg in bild"
3a. Tryck ctrl+v och sen ok

2b. skriv bildlänken direkt i inlägget enligt principen
Källkod:
[IMG]http://www.Bildens_länk.jpg[/IMG]
 

garfield

Rolex
Pledge Member
2-Faktor
JLC, omega och als hade ju några mysiga nyheter, resten vette katten vad de håller på med :D



Bild från datorn:
1. Tryck på "lägg till bild"
2. Välj bild från datorn och tryck på "öppna"/"Open"
3. under där du skriver kommer bilden upp, tryck på "tumnagel" för att bifoga en liten miniatyr eller på "Full storlek" för att bifoga bilden i full storlek.
Färdigt :)

Bifoga bild från nätet:
1. Högerklicka på bilden och välj "kopiera bildwebbadress" (vissa sidor blockar denna funktion och det blir lite krångligare, brukar gå att öppna bilden i ny flik eller så får man gå via "granska komponent" i chrome. Du behöver få fram en länk direkt till bilden, vanligen slutar de på .jpg eller .gif)

2a. Tryck på den lilla bilden ovanför textrutan du skriver i "lägg in bild"
3a. Tryck ctrl+v och sen ok

2b. skriv bildlänken direkt i inlägget enligt principen
Källkod:
[IMG]http://www.Bildens_länk.jpg[/IMG]

Toppen! Stort tack!
 
Topp