• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Silikon från Sinn?

Sten

Cartier
Riktigt sugen på en 856 s utc med silikonband. Någon som vet nåt om kvalitén på dessa band? Är de värda 260€?
GoKavBp.jpg
 

jerka2.0

I can Jive!
Friends Of KS
2-Faktor
Jag tycker nog att dom håller hög kvalitet.
Har dock för mig att man måste kapa av gummit exakt och att det sedan inte
finns någon justering.
/j
 

bya

Omega
tips ang. kapningen sen, är att lämna så långa bitar som möjligt intill viklåset. Flärpar gärna upp annars när man böjer bandet.
Värt o tänka på!
 

Patrik Sinn

Cartier
2-Faktor
Hade gummi på min sinn ux och det var fantastiskt bra, jag skulle kolla med Tjibbe på uhrenfreund då han brukar ligga några hundringar billigare.
 

Sten

Cartier

Jockinho

Patek
2-Faktor
Sinn's gummi är ju väldigt fina men silikon som material är bland det värsta jag vet då de brukar dra åt sig mkt damm :-/ Modellen ovan är ju även fin på läder.
 

Sten

Cartier
Sinn's gummi är ju väldigt fina men silikon som material är bland det värsta jag vet då de brukar dra åt sig mkt damm :-/ Modellen ovan är ju även fin på läder.

Den är ännu finare på läder, men silikon känns mera vattentåligt :)
Kan nog dock bli så att det blir en med läder och att sedan köpa till nåt gummiband.
 
Topp