Laddar...
Nymans Ur 1851

Erikson Urhandel
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Sinn 356 vs Omega speedmaster hesalite <><><><><><>

Diskussion i 'Diskussion' startad av Chuck, 6 oktober 2015.

1. Chuck
    Trådstartare

Chuck Friends of KS

ska inte köpa, bara låtsas köpa och drömma :)

Sitter och kikar på Sinns flygare nu igen, sinn 356 med plexi. Modellen finns även med safirglas och safirbaksida. Men plexiglas har mest karaktär på denna typ av klocka imho.

Speedyn finns även den med plexiglas samt en modell med safirglas och safirbaksida. Det jag egentligen gillat mest och som de båda klockorna har gemensamt är visarna.

De ser så jäkla bra ut i Krono utförande, den vita färgen ser ut att vara målad för hand. Påminner mig om färgen till modelflygen jag byggde som liten påg, lite korningt och matt. Gillart!

Vad säger ni, känsla och utseende irl? Kan klockorna jämföras med varandra om vi bortser från Månlandningen? Kan sinn356 stilla ett sug efter vita visare eller kommer speedyn hinna ikapp i drömmarna? Eller tvärtom kanske, speedyn kanske inte kan mäta sig med sin'en :)

Tänker mig sinnen på skinnrem och speedy på länk. Jäkla snygga!

image.jpeg image.jpeg image.jpeg image.jpg

Omega image.jpeg image.jpg image.jpg image.jpeg

2. Hebbe

Hebbe Friends of KS

För min del Speedyn av dessa två. den är grym både på länk, läder, nato osv

Snilsson och Chuck gillar detta.
  3. theargonaut

theargonaut Friends of KS

Från:
    Sthlm
    Speedyn alla dar i veckan! Den sopar mattan med Sinnen, gällande utseendet. Var med på Sinn-passarounden härom året, och den väckte inget direkt ha begär.

Chuck gillar detta.
  4. JayJay

JayJay Biskop

Jag upplever Sinnen som den tyngre klockan rent kvalitetsmässigt i den här jämförelsen. Har klämt på båda vid flera tillfällen. 356:an är riktigt gedigen. Om det var mina pengar hade jag ändå, tveklöst, gått på den betydligt dyrare speedyn. Kan inte motivera det intellektuellt med annat än att speedyn är omgärdad av en särskild air som 356:an helt enkelt saknar.... vill man dock bara ha klocka per krona är ju biffen en annan och frågeställningen som sådan helt överflödig.

Chuck gillar detta.
  5. Molle

Molle Kambei Kobra Kai

Sinnen; automat, dag och datum, roligare val.

Anatta&Watashi, seikoswede och Chuck gillar detta.
  6. mackman

mackman Stadsbo

Från:
    Stockholm
    omega all the way!

Chuck gillar detta.
  7. Rivalen

Rivalen Friends of KS

Speedyn, som sagt, alla dar i veckan. Glöm inte 3572.50.00 med hesalite fram och safir bak. Originalkänslan kvar när du bär den på armen och ändå kan du kika in på det underbara verket varje morgon när du drar upp den. Vilken start på dagen. Lycka till!

Icaras, Chuck och Scaramanga gillar detta.
  8. BCKSTRM

BCKSTRM Friends of KS

Speedy
    Lätt val i min värld :)

Bifogade filer:

• image.jpg
      image.jpg
      Filstorlek:
      126,9 KB
      Visningar:
      19
  9. F-L-P

F-L-P Borgare

Från:
    Uppsala
    Sinnen, och då har jag ändå en speedmaster...

seikoswede gillar detta.
  10. Asplund

Asplund Friends of KS

Från:
    Förorten
    Äh de där två klockorna kan inte jämföras, en Speedy är precis som Submariner en speciell modell som vinner det mesta.

11. bluetrain

bluetrain Bonde

Från:
    Syd
    Sinnen var förvisso fin men speedyn vinner 9 av 7 dagar i veckan.

12. nöt

nöt Biskop

Det är svårt att mäta sig med Speedy. Så Speedy helt klart.

13. Weasel

Weasel Friends of KS

Från:
    Orten
    Sinnen är riktigt bra, har haft en själv som jag gillade mycket.
    Mot Speedyn ( som de flesta redan skrivit) är den en svag utmanare, en klassiker och ett väldigt starkt varumärke som förtjänat den statusen genom dess historia och i att vara en jäkligt bra klocka:)

14. Starship

Starship Stadsbo

15. bluetrain

bluetrain Bonde

Från:
    Syd
    Sen är det klart att speedyn förvisso kanske inte kan betecknas som direkt ömtålig men heller inte stryktålig. Har personligen aldrig haft problem med att den inte går att bada eller duscha med eftersom den inte är vattentålig men å andra sidan så hade jag heller inte tackat nej om det vore så.

16. finnirgens

finnirgens Friends of KS

Har haft 356:an. Är det nån klocka jag saknar så är det den. Riktigt skön klocka! Speedyn lirar väl i en annan division. Har aldrig ägt en Speedy bara klämt på den.( Finns inte ref 358, den är väl lite större än 356:an, kan ha fel ):)

seikoswede gillar detta.
  17. Nicke L (Växjö)

Nicke L (Växjö) Friends of KS

Från:
    Gissa ;-)
    Rent spontant säger jag åxå Speedyn...men sen är juh 356:an inte den vanligaste (till skillnad från Speedyn) så det blir inte lätt.....men automat vinner i mina ögon till sist!

18. XMJan

XMJan Stadsbo

Speedy!
    /J

Mårtenssons ur Brookfield