• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Sinn 356 vs Omega speedmaster hesalite <><><><><><>

Chuck

Patek
2-Faktor
ska inte köpa, bara låtsas köpa och drömma :)

Sitter och kikar på Sinns flygare nu igen, sinn 356 med plexi. Modellen finns även med safirglas och safirbaksida. Men plexiglas har mest karaktär på denna typ av klocka imho.

Speedyn finns även den med plexiglas samt en modell med safirglas och safirbaksida. Det jag egentligen gillat mest och som de båda klockorna har gemensamt är visarna.

De ser så jäkla bra ut i Krono utförande, den vita färgen ser ut att vara målad för hand. Påminner mig om färgen till modelflygen jag byggde som liten påg, lite korningt och matt. Gillart!

Vad säger ni, känsla och utseende irl? Kan klockorna jämföras med varandra om vi bortser från Månlandningen? Kan sinn356 stilla ett sug efter vita visare eller kommer speedyn hinna ikapp i drömmarna? Eller tvärtom kanske, speedyn kanske inte kan mäta sig med sin'en :)

Tänker mig sinnen på skinnrem och speedy på länk. Jäkla snygga!

image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
image.jpg



Omega
image.jpeg
image.jpg
image.jpg
image.jpeg
 

theargonaut

Patek
Pledge Member
2-Faktor
Speedyn alla dar i veckan! Den sopar mattan med Sinnen, gällande utseendet. Var med på Sinn-passarounden härom året, och den väckte inget direkt ha begär.
 

JayJay

Rolex
Jag upplever Sinnen som den tyngre klockan rent kvalitetsmässigt i den här jämförelsen. Har klämt på båda vid flera tillfällen. 356:an är riktigt gedigen. Om det var mina pengar hade jag ändå, tveklöst, gått på den betydligt dyrare speedyn. Kan inte motivera det intellektuellt med annat än att speedyn är omgärdad av en särskild air som 356:an helt enkelt saknar.... vill man dock bara ha klocka per krona är ju biffen en annan och frågeställningen som sådan helt överflödig.
 

Rivalen

Rolex
Speedyn, som sagt, alla dar i veckan. Glöm inte 3572.50.00 med hesalite fram och safir bak. Originalkänslan kvar när du bär den på armen och ändå kan du kika in på det underbara verket varje morgon när du drar upp den. Vilken start på dagen. Lycka till!
 

Asplund

Patek
2-Faktor
Äh de där två klockorna kan inte jämföras, en Speedy är precis som Submariner en speciell modell som vinner det mesta.
 

Vess1an

IG-88
2-Faktor
Sinnen är riktigt bra, har haft en själv som jag gillade mycket.
Mot Speedyn ( som de flesta redan skrivit) är den en svag utmanare, en klassiker och ett väldigt starkt varumärke som förtjänat den statusen genom dess historia och i att vara en jäkligt bra klocka:)
 

bluetrain

Cartier
Sen är det klart att speedyn förvisso kanske inte kan betecknas som direkt ömtålig men heller inte stryktålig. Har personligen aldrig haft problem med att den inte går att bada eller duscha med eftersom den inte är vattentålig men å andra sidan så hade jag heller inte tackat nej om det vore så.
 

finnirgens

Panerai
50E6BB6E-7712-46D3-9E8D-23EDB561353C-18554-000016E649F95AB1.jpg

Har haft 356:an. Är det nån klocka jag saknar så är det den. Riktigt skön klocka! Speedyn lirar väl i en annan division. Har aldrig ägt en Speedy bara klämt på den.( Finns inte ref 358, den är väl lite större än 356:an, kan ha fel ):)
 

Nicke L

Audemars
2-Faktor
Rent spontant säger jag åxå Speedyn...men sen är juh 356:an inte den vanligaste (till skillnad från Speedyn) så det blir inte lätt.....men automat vinner i mina ögon till sist!
 
Topp