• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Sinn - ich bin ein Berliner? Oder der kleine pillermann?

Denke

Brännström
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Egentligen gillar jag Sinn, coola klockor, bra storytelling (insatsstyrkor, ubåtsstål, gas och grejjer!), tyskt och stabil kvalitet...försprång durch teknik osv... Men, det är något som inte bottnar...

E859EA93-F5FD-4876-9271-3E67C233D4A1-1458-000000A62D68B4A4.jpg


Jag har gått i clinch med två Sinn, U1 och EZM3, i bemärkelsen att jag burit dem några dagar vardera och funderat på om det är något för mig. Tyvärr är det något som inte funkar, så jag undrar helt enkelt om det bara är jag som upplever Sinn som själlöst och lite av en småpretentiös variant av "pillerman"-förlängare?

För mig har alltid sinn-upplevelsen varit lite som när man varit ute och rattat Audi, oklanderligt men kopiöst trist....

Så, vad tycker panelen om Sinn? Är det berliner oder der kleine pillerman?
 
Ha, ha, ha

Ljuvligt! Precis dagen efter att jag meddelar att det kan vara Sinn på gång. Men med en 556:a måste det väl ändå handla om grosse pillerman? Inget kompenserande i storlek där! Sedan skriver jag under på mycket. Ägde en U1 en febrig vecka. Jag tänkte att det helt enkelt måste vara något som jag missar. Som med alla filmer av David Lynch. Men nej, inget hände. Pillerman var inte berörd över huvud taget. Så jag forskar vidare. Skräckblandad förtjusning över att eventuellt skaffa en 38,5 mm:rs klocka. Det tillhör ju inte vanligheterna. Övar lite på min Zodiac så länge. Som för övrigt har ruggigt bra dimensioner de blygsamma 41mm till trots.

54843BF9-B075-4625-AF1A-05FF325AB723-124-00000006AB7BD7C3.jpg
 

Ministern

Founder
2-Faktor
Att jämföra det med en Audi är verkligen inte korrekt! Sinn skall jämföras med Russelheims stolthet Opel. Även de har en militär bakgrund med flyg och stridsvagnsdelstillverkning såväl som deras kända lastbil Blitz som tjänstgjorde på flera fronter under andra världskriget. Opel står för allt som är grått,trist och med medelmåttig kvalite från Tyskland, precis som sin klockmotsvarighet Sinn.. Så att jämföra med Audi är direkt oförskämt så här måste jag "Putz mein futzen unter"!
 

daviden

Founder
Pledge Member
2-Faktor
Ångrar mig än idag att jag lät min U1 gå till Pohl, som inte hade vett att uppskatta den! :(

5200838221_a076bb87a4_b.jpg


Tycker om Sinn. Om jag inte minns helt fel tvärvägrade Helmut Sinn att till en början sälja sina klockor till någon utan flygcertifikat. Gillar sån där grinighet...
 

Ministern

Founder
2-Faktor
daviden skrev:
Ångrar mig än idag att jag lät min U1 gå till Pohl, som inte hade vett att uppskatta den! :(

5200838221_a076bb87a4_b.jpg


Tycker om Sinn. Om jag inte minns helt fel tvärvägrade Helmut Sinn att till en början sälja sina klockor till någon utan flygcertifikat. Gillar sån där grinighet...


Den var ful Daviden, riktigt ful..
 

Skolläraren

Panerai
Legovisarna på Sinn U1 är verkligen något man antingen hatar eller älskar. Jag älskar dem! Det är en tung, stabil och pålitlig tysk helt i min smak. Alla snitsiga klockor med chronograph och tokiga färger kanske får de suktande blickarna, men jag vet att jag kan ta av mig min Sinn U1 och enkelt slå ihjäl deras ägare med den. Sedan kan jag bara torka av min älskade tysk, och det skulle inte finnas ett enda märke på den. :twisted:
 

daviden

Founder
Pledge Member
2-Faktor
Skolläraren skrev:
Legovisarna på Sinn U1 är verkligen något man antingen hatar eller älskar. Jag älskar dem! Det är en tung, stabil och pålitlig tysk helt i min smak. Alla snitsiga klockor med chronograph och tokiga färger kanske får de suktande blickarna, men jag vet att jag kan ta av mig min Sinn U1 och enkelt slå ihjäl deras ägare med den. Sedan kan jag bara torka av min älskade tysk, och det skulle inte finnas ett enda märke på den. :twisted:
Ha ha! Exakt så.
 

Denke

Brännström
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
daviden skrev:
Skolläraren skrev:
Legovisarna på Sinn U1 är verkligen något man antingen hatar eller älskar. Jag älskar dem! Det är en tung, stabil och pålitlig tysk helt i min smak. Alla snitsiga klockor med chronograph och tokiga färger kanske får de suktande blickarna, men jag vet att jag kan ta av mig min Sinn U1 och enkelt slå ihjäl deras ägare med den. Sedan kan jag bara torka av min älskade tysk, och det skulle inte finnas ett enda märke på den. :twisted:
Ha ha! Exakt så.

Ni skulle båda behöva smaka på lite Heuer-chrono.... :twisted:
 

Ministern

Founder
2-Faktor
Finns bara en knogjärnsklocka, DSSD! Att kalla en Sinn för en våldsklocka är lika löjligt som att kalla en Fiat 500 för muskelbil..
 

Denke

Brännström
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Men vad sitter ni med för Sinns därute? Kom på nu att jag sett nån Lufthansavariant som såg lite retroschysst ut.

Kan ingen träda fram och visa upp lite andra Sinns än de usual suspects?
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Gillar verkligen Sinn i teorin. Problemet är att jag inte hittat en klockren modell, även om många modeller har enskilda drag som tilltalar mig. En U1 med UX-visare hade jag köpt direkt. Har även varit väldigt sugen på en 556, men den är alldeles för liten tyvärr.
 
Topp