• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Sinn U1?

bredbud

Omega
Tycker den växer i mina ögon ju mer man tittar på den. Snudd på köpsugen, tror det är något med visarna som tilltalar mig. Någon som har/haft denna modell och kan tipsa om för och emot? 44mm är ju hyfsat stort, hur känns den på?
 

m_s

Patek
2-Faktor
Kör UX eller U2 om du frågar mig, snyggare och mer harmonisk tavla och visare.

Min U2S är jag larvigt nöjd med!




//Micke
 

Bilagor

  • ImageUploadedByTapatalk1359484432.865018.jpg
    ImageUploadedByTapatalk1359484432.865018.jpg
    94.1 KB · Visningar: 321

bredbud

Omega
Singular skrev:
Det är en bjässe (inte minst med snusdoseformen) men förvånansvärt bekväm tack vare bra gummiband.

Är ju iofs mest inne på att köpa den på länk. Har ju inga jättehandleder så den kanske blir för mycket..har ingen över 42 f.n.
 

Maro

Audemars
Jag har en U1 och en Ux.

Min jakt började med en U1a v någon anledning, hade aldrig testat den utan bara sett bilder. Jag blev inte missnöjd när jag fick den.. Jag har inga monster handleder men jag tycker den funkar mycket bra. Gillar den bäst på länk, på gummi tycker jag den blir bulkig på något sätt.

Hittar inga minus just nu, kanske för att jag fortfarande är inne i smekmånaden.

Lägger ett gott ord för UXan också, den är sjukt cool. Ser ut som att visarna är klistrade på glaset..
 

Skolläraren

Panerai
Jag har haft min U1:a sedan juli och jag har inga som helst klagomål på den. Jag har inte heller några enorma handleder, men den har korta bandhorn vilket gör att den sitter bra ändå. Jag valde att ta länken, och kan därför inte ge några recensioner på hur gummit är men jag ångrar absolut inte mitt köp. En riktig toolklocka rakt igenom.
 

bredbud

Omega
Skolläraren skrev:
Jag har haft min U1:a sedan juli och jag har inga som helst klagomål på den. Jag har inte heller några enorma handleder, men den har korta bandhorn vilket gör att den sitter bra ändå. Jag valde att ta länken, och kan därför inte ge några recensioner på hur gummit är men jag ångrar absolut inte mitt köp. En riktig toolklocka rakt igenom.

Köpte du via tyska sajten? Nyfiken på om man får med "extra" länkbitar då det står att man ska ange omkrets på handled?
 

Skolläraren

Panerai
Jag köpte från Uhrenfreund via Chrono24 och jag fick med de extra länkbitarna som var bortplockade. Tjibbe är väldigt bra att ha och göra med.
 

bredbud

Omega
Tack för all input, får nog sova en vecka på saken. Nästa projekt på ingång var ju egentligen tänkt att bli min första Rolex, en no date sub. Frågan är hur mkt tid U1an kommer få när subben väl införskaffas :?
 

Rivalen

Rolex
Har haft min U1a i drygt tre år nu (2007a köpt beg 2009) hitills enbart på länk. Har ett orört gummi också. Det är min beater och bärs dagligen. Jag har små taniga frökenhandleder, men den funkar bra pga bandhornen som sades i tidigare inlägg. Visst är det en puck, men den är ju en 1000 metare så jag vill att det skall vara lite tooligt. Sitter och "bär" jätteskönt. Jag bär löst och tänker oftast inte på att den finns där och åker lite fram och tillbaks trots at den väger en del. Jag tycker rostfri bezel är mest harmonisk och svart förstärker storleken, men om jag förstått rätt så kan du köpa ett svart extra och det verkar lätt att byta själv - finns info på youtube. Så du kan variera den till en rimlig kostnad.

Vill du se hur den ser ut på min arm så kolla OTV avd 9 tror jag - där slänger jag upp den i bild i slutet på en intervju och där får du nog ett bra intryck av hur den ser ut på en liten arm m smala handleder.

Jag behåller min.

Vill du kika på alternativ så kolla in Kazimon Eintausend eller Kazimon 1500 bronze.
 
Topp