Laddar...
Nymans Ur 1851

Erikson Urhandel
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Sjöö Sandström UTC ORC - sälja eller ej

Diskussion i 'Diskussion' startad av mouqvist, 30 augusti 2015.

1. Lite sugen på ny klocka och tänkte kanske sälja min SS UTC ORC. Klockan är oanvänd och jag undrar om jag ska sälja den eller om den på något sätt är värd att spara ett tag. Hur ser prisutvecklingen ut tror ni?

2. snabbmakaron

snabbmakaron Bonde

Från:
    Jönköping
    Gäller detta VW Edition?

3. slimjim

slimjim Rösten från Bro

Har den denna gravering? image.jpg
    VW GFG är inget jag går igång på.

4. Hej
    Nej, den har ingen gravering

slimjim gillar detta.
  5. slimjim

slimjim Rösten från Bro

De kommer säkert inte sjunka i pris. Men kommer nog inte att dra i väg ordentligt heller. Vill du inte använda den så flipp. Bättre att finansiera en klocka man vill ha och använda.

6. wayne

wayne Friends of KS

Har haft en, kul ett tag men sålde den efter någon månad.

7. Undrar en till sak. Hur gör man för att se veckonumret utan att gå in i tidsinställningen?

8. Cristian

Cristian Friends of KS

Va??? Sälja tidernas bästa beater? Behåll den!

mouqvist och Denke gillar detta.
  9. snabbmakaron

snabbmakaron Bonde

Från:
    Jönköping
    Jag tror inte att den klockan kommer sticka iväg i pris, tyvärr. Inget att spara som en investering.

10. M021

M021 Friends of KS

Beror på vad du vill köpa istället, men för egen del lutar det år sälj...

11. Savagear114

Savagear114 Friends of KS

Om du inte använder den så sälj den och köp något du vill bära istället!

12. Savagear114

Savagear114 Friends of KS

Om du inte använder den så sälj den och köp något du vill bära istället!

13. don segundo

don segundo Biskop

Tror inte modellen kommer röra sig varken upp eller ner nämnvärt. Trevlig klocka dock...

14. stelah

stelah Biskop

Vad har den som gör att du funderar på en eventuell värdestegringspotential? Att man får en gratis utan större motprestation än att köpa en VW dödar intresset för modellen, idag som för framtiden tror jag. Den blir varken unik eller åtråvärd. Mitt råd är sälj om du inte vill använda den. Behåll den om får lite tid på armen. Jag tycker modellen är lite kul, men en giveaway är och förblir en giveaway. Känslan försvinner.

Senast ändrad: 31 augusti 2015
  15. Dubbelgubben

Dubbelgubben Torpare

Alltså, i grund och botten är det ju en otroligt intressant klocka eftersom den delar urverk med bamse missilen på måt sätt. Urverket i dom första 300 och 100 av helsvarta modellen kommer från bofors. Vet dock inte om det gäller vw modellen också även om jag tror det. Tror inte att vw modellen kommer att stiga i pris. Fin klocka dock, men fattar inte hur ss tänkte rent varumärkesmässigt. Var det nån på marknadsavdelningen som fick järnsläpp? Hur kände dom som hade köpt en av de första 300?

snabbmakaron gillar detta.
  16. ScubaKing

ScubaKing Biskop

Personligen tror jag den kommer sjunka i pris. Jag tror du får bäst betalt för den om du säljer den nu och inte om 5-10 år. Den förknippas med hela den där bilaffären som var med och sänkte SS`s rykte.

17. Denke

Denke Drottning Kristina Admin

Från:
    Stockholm
    Cool klocka. Behåll! :)

Cristian och skallagrimson gillar detta.
  18. skallagrimson

skallagrimson Borgare

Grym klocka! Trots allt är det en ovanlig klocka som ej producerades i stora volymer. Jag gillar att den är helsvensk med SS/Bofors.

Min säger hej...
    image.jpg

Cristian, Denke, Dubbelgubben och 2 andra gillar detta.
  19. Wolfie

Wolfie Torpare

Från:
    Stockholm
    Om du är intresserad av att sälja så är jag på jakt efter en UTC ORC med den mörka urtavlan (och utab VW gravering).
    PM:a mig om intresse.

Mårtenssons ur Brookfield