• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

HaVet71

Rolex
2-Faktor
Alltså denna gula…
1208461C-9EC4-42A3-A87D-2F60D647479D.jpeg
 

Mackan_95

Breitling
Halloj, undrar om RSC 36 mm med urverket SW300-1 har skruvad krona. Vidare blir jag inte riktigt klok över vilken avvikelse klockan har, någon som vet?
 

rambo_amadeus

Vacheron
2-Faktor
Halloj, undrar om RSC 36 mm med urverket SW300-1 har skruvad krona. Vidare blir jag inte riktigt klok över vilken avvikelse klockan har, någon som vet?
Detta fick jag som svar när jag ställde frågan "Vi har inga specifika gångavvikelser, men siktar generellt på att hålla oss mellan +/-0 till +6 sek per dygn när det kommer till Royal Steel Classic och Worldtimer. "
 

Nissestr

Patek
Pledge Member
2-Faktor
Passa på att messa/träffa @HaVet71
Visby och särskilt klockbutik känner han bättre än sin egen bakficka🙂

Bra butik. Jag var där med tjejen under sommaren. Hon slog till på en Royal steel classic 36mm med pärlemortavla. 👍
Tycker de är mycket tillmötesgående i butiken. De tar alltid fram hela utbudet att klämma på varje gång man är där inne. Och trevligt snack.

Klockia är ju också kul när de har roliga pre owneds inne på lokalen, oftast någon gammal rolex eller omega men ibland någon exklusivare dyrgrip att klämma på
 

UTCetter

Cartier
Varför ska det va så svårt. På med länk bara. KOM MED ÅSIKTER!
Eller så prövas band efter band.
Tonneau nu på grått. Svart ger hård kontrast, brunt var ok men "färgar" av sig så tavlan verkar lite gammaldags bruncremig,... tavelbyte eller...
Grått band; så plötsligt ploppade ett vitt "smycke" med silverdetaljer fram, grymt i alla ljus😍
20210812_111425.jpg
20210812_111338.jpg


Så, vad hände med det bruna bandet😯
Hmmm, varför inte till rött? Tyck gärna till, men jag har haft svårt att hitta rätt med röd tavla. Svart gummi, bra som ploj med grön tavla på höger hand. Stållänk är ok men mönstret på 25-tavlan lirar inte riktigt. Med brunt band känns det plötsligt rätt för höstmys🤠
20210811_212304.jpg
 
Topp