• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Warder

Breitling
Mitt bidrag till tävlingen och kulturen...:cool:

Min klocka är nu i era händer för den gick lite fort,
Ni gör inte bara utmärkta klockor utan nu också hållare av kort.
Eller varför inte er tjusiga smäck, om än så bara för att täcka kal fläck
För alltid svenskt stål, hoppas ni fortsätter att ge ost, snigel och grodätare vad de tål!

Image.jpeg
 

Limeee

Patek
Friends Of KS
2-Faktor
Klocksnackare,

Nu har vi tagit fram en exklusiv korthållare som är handgjord i Sverige och en ny modell på vår populära keps. Vad passar bättre då än att vi kör en liten tävling :)

Reglerna är enkla. Posta en nytagen bild på din Sjöö Sandström samt en liten kort text om att just denna post är ett bidrag till tävlingen, och de 4st inlägg/bild som får flest likes vinner en korthållare (värde 895:- ) eller keps (värde 400:- ). När vi vet vilka 4st bilder som står som vinnare så lottar vi om vem som vinner vad! Tävlingen börjar nu och avslutas på måndag 13/2 kl 09.00.

Ser fram emot lika snygga bilder som alltid och lycka till!


MVH
Sjöö Sandström

Test 3.png Test 2.png Namnlöst-32.png Keps Blå.png
Wow vilka fina accessoarer, bra jobbat👍

Här kommer mitt bidrag. Håller tummarna för ett korthållare som komplement till min Sjöö Sandström T-shirt och keps.

Tänkte först att jag skulle ta en bild på Landsort Brons som är en av mina absoluta favoritklockor i samlingen och dessutom väldigt fotogenisk.
Men nej, jag kör istället på min orangea Royal Steel Classic 36. En klocka som jag utan tvekan aldrig kommer att sälja och som efter noggrant överläggande fick bli klockan som jag hade runt handleden när jag friade förra sommaren (ett rätt självklart val som stort fan av Sjöö Sandström). Det är en fantastisk klocka i all sin enkelhet, som passar till det mesta och som har fått hänga med på många äventyr. Just nu ligger den och längtar efter sommar och sol, då den gör sig som allra bäst ☀️ 🧡
D0C37543-C46B-4433-9EC4-ED2F1F753928.jpeg
 

Pumba

Cartier
2-Faktor
Bästa SS fans,
Inbjuder er till vår kommande Sjöö Sandström AW, se inbjudan nedan.
SS AW 230216.jpg
Attans den här missar jag! Det har varit grymt kul de gånger jag kunnat vara med - min profilbild är faktiskt därifrån - så jag kan varmt rekommendera att gå dit ni som kan.
Önskemål till er som faktiskt tar er dit: luska i om det är en ny länk på väg till landsorten eller om man ska slå till på den befintliga 😇
 

HaVet71

Rolex
2-Faktor
Fö mig så var jag såld dagen jag testade en begagnad Chronolink med orange tavla. Där började ett rejält steg med i ”träsket”. Tror jag har ägt alla modeller av Sjöö Sandström..kanske inte alla specialare men haft allt från Royal Capital i både stål och guld till de speciella Tonneau och Quattro. Nu känner jag mig hemma med mina 4 Chronolink med tillhörande mängd urtavlor samt den underbara Landsort Bronzo 🤩
8A181888-6451-4D16-BA1E-811F8AB2A9D8.jpeg
 

Peppe65

Breitling
2-Faktor
Min första S&S blev en S1 , sedan har det fyllts på och bytts ut under åren ,tyvärr har jag inte första S1 kvar men fått tag i en S1med guldboett och lågt nummer istället 😉 sedan bilden är har även en svart Chronograph flyttat hem
 

Bilagor

  • 72A1D687-A4A7-4FD7-BB03-D3A6704743C9.jpeg
    72A1D687-A4A7-4FD7-BB03-D3A6704743C9.jpeg
    635.3 KB · Visningar: 20

MrRipley

Omega
Klocksnackare,

Nu har vi tagit fram en exklusiv korthållare som är handgjord i Sverige och en ny modell på vår populära keps. Vad passar bättre då än att vi kör en liten tävling :)

Reglerna är enkla. Posta en nytagen bild på din Sjöö Sandström samt en liten kort text om att just denna post är ett bidrag till tävlingen, och de 4st inlägg/bild som får flest likes vinner en korthållare (värde 895:- ) eller keps (värde 400:- ). När vi vet vilka 4st bilder som står som vinnare så lottar vi om vem som vinner vad! Tävlingen börjar nu och avslutas på måndag 13/2 kl 09.00.

Ser fram emot lika snygga bilder som alltid och lycka till!


MVH
Sjöö Sandström

Test 3.png Test 2.png Namnlöst-32.png Keps Blå.png
För egen del så var det något med Chronolinks uppfällningsbara del och att den såg så naturlig ut trots traditionellt sett avvikande tavelfärger som stack ut med SS. Jag var 17år första gången jag såg modellen och hade därmed ett tydligt klockmål för framtiden.

När jag som begränsad (nåja) student sex år sedan var inne och surfade på eBay och såg en orange-tavlad rackare såg jag min chans.

Om jag någonsin skulle bli en OWG, så är denna mitt givna val.
 

Bilagor

  • C5D9E8F1-1FC4-48FE-864F-D5C8F3BCAC88.jpeg
    C5D9E8F1-1FC4-48FE-864F-D5C8F3BCAC88.jpeg
    533.5 KB · Visningar: 11

Nyx

Omega
Mitt bidrag kan inte bli annat än min första kärlek, även om det tog ett tag

Innan jag kunde köpa henne åt mig själv till min trettionde födelsedag

Bärs med fördel till det mesta

Kanske bäst när man skall ut och festa

Hon får följa med på bal

…kan lova jag ger svar på tal

åt folk som påpekar att armbandsur är ett brott mot etiketten

Det är bara kul när min Chronolink blir en snackis på banketten.

BF6546DB-788C-4FC8-9A85-2AF2C968383A.jpeg
 

th0m

Cartier
2-Faktor
Vad är källan av ren nyfikenhet?

För så här sa dem om Försvarsmaktens klocka iaf.
IMG_20230211_121848.jpg
Det är olika saker. NI-klockan är ett gruppköp som gjordes privat av ett antal personer och således deras privata egendom att göra med vad dom vill. Flygvapnets klocka är en statlig upphandling och klockorna ägs av Försvarsmakten.
 

Martin.

Omega
2-Faktor
Då är det bara för den hugade att lägga bud på NI-Skydiver som har har letat sig fram till Georgia, USA.


s-l1600k.jpeg
Förvånad att ingen i denna tråd slog till på Skydivern utställd till Nationella Insatsstyrkan som låg på eBay.
Screenshot 2022-06-14 at 23.54.43.png
s-l502.jpeg

Sen kan man ju fråga sig hur den klockan hamnade i Georgien...
När jag postade ovan så antog jag att det var Georgien som i landet och i tråden skrev någon att finns kopplingar till NATO/legosoldater och det är varför klockan hamnat där. Vet inte vad som är mer troligt, att den hamnat i delstaten Georgia eller landet Georgien - Oavsett tuff klocka någon här borde klicka hem!
 
Topp