Laddar...
Nymans Ur 1851

Erikson Urhandel
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

sjukt i mina ögon iallafall.

Diskussion i 'Diskussion' startad av julledls, 1 november 2015.

1. julledls
    Trådstartare

julledls Bonde

Är nu i Dubai och har nu varit på både Dubai mall och mall of Emirates. Konstaterade efter en massa irrade i dessa gigantiska köpcentra, och hittat "klockområdet", att här kan det nog sluta med skilsmässa för dom som har antingen oturen med en tant som är gnällig, eller om du är för svag o börjar dra kortet, ev bankrutt om det är singel. Det va helt vansinnigt med dessa klockbutiker som låg uppradade! Jag gick igång så min familj trodde jag fått solsting. Ja, det va så tom jag själv undrade om det slagit runt på mig. Rolex, hublot, patek osv osv. Underbart att se. Smått imponerad av att butikerna var ganska fulla med folk. Visst, säkert mycket kläm o känn, men kul att se intresset. Själv hoppade jag att gå in. Dels pga folkmängden, men även att, antingen impulsköp eller blivit sur för jag inte handlat efter kläm o kännturen. Lite småsur på mig själv för att jag inte gick in, så är jag nöjd ändå. Ska inom där igen så då blir det nog ett besök i någon av butikerna. Blev iallafall en resväska till uren. 20151101_093015-1.jpg

EmmaE, tgofswe, DG_STHLM och 5 andra gillar detta.
  2. Fido1

Fido1 Friends of KS

Från:
    Täby
    Ska dit om 2 veckor. Vilken av de båda köpcentra var "bäst" ur klocksynpunkt?

Edit. Tjusig resväska föresten :)

3. BadkarsPiraten

BadkarsPiraten Biskop

Från:
    Ulricehamn
    Jag gick in i AP butiken och fick noll hjälp.
    22 årig pojkspoling som jag var, idioter. ;)

Equilibrium, vonbahr och dräpdrulle gillar detta.
  4. julledls
    Trådstartare

julledls Bonde

5. julledls
    Trådstartare

julledls Bonde

Fler o större butiker på Dubai mall men mindre med folk på Mall of Emirates

Fido1 gillar detta.
  6. julledls
    Trådstartare

julledls Bonde

Man ska aldrig döma hunden efter håret. I min bransch är det ofta dom som man förväntar sig minst av som slantar upp dom stora pengarna.

Stefan Elfström gillar detta.
  7. BadkarsPiraten

BadkarsPiraten Biskop

Från:
    Ulricehamn
    Jag har blivit dömd i varenda klockbutik jag gått in i nästan. Mycket störande.
    Undviker klockbutiker nu för tiden.

Endast Rob E och Nymans Ur som jag kan vara i.

Stefan Elfström gillar detta.
  8. julledls
    Trådstartare

julledls Bonde

Lite så är det väl tyvärr i dom flesta exklusiva butiker här. Man märker hur dom synar en uppifrån ner. Men när tanten här köpt en väska o sen traskade in på tex LV o dom såg chanelpåsen blev det annat ljud i skällan. Totalt värdelöst i mitt tycke. Man kan inte veta vad det är för person som knallar in på ditt jobb.

4cie gillar detta.
  9. Per

Per Björklövens finest

Dubai Mall har klart bättre utbud än Mall of the Emirates. Tipset är att gå dit sön-tors då shopping är lokalbefolknngens huvudsyssla under helgen. Det finns för övrigt en vintagebutik som heter Momentum i finansdistriktet om du vill flåsa vidare.

Grattis till en fin rulle. Blir lite avis. :)

Fido1 gillar detta.
  10. daviden

daviden Karl X Admin

Från:
    Malmö
    Precis så är det. Flög LAX-LHR förra veckan.
    En äldre man, mjukis och en I <3 New York-tee. Helt plötsligt stegar han fram när de ropar upp priority boarding för första klass. På handleden sitter det en Patek Philippe Nautilus travel time.

Luckyluciano, Chief, jabla och 2 andra gillar detta.
  11. luddviig

luddviig Borgare

Från:
    Norrköping
    Snygg rulle, stort grattis till den :)

12. Knugen

Knugen Borgare

Från:
    031
    Grym väska! Får man fråga vad du fick ge för den? :)

13. vonbahr

vonbahr Har fått baka en pizza på menyn

Från:
    Stockholm
    Det var jag...

Frodda, daviden, JoberMan och 8 andra gillar detta.
  14. julledls
    Trådstartare

julledls Bonde

Tackar

15. julledls
    Trådstartare

julledls Bonde

Tack. Runt 6000 tror jag det va. Köpte lita annat samtidigt så har inte exakt koll.

Knugen gillar detta.
  16. julledls
    Trådstartare

julledls Bonde

Tack.

17. julledls
    Trådstartare

julledls Bonde

18. galácticon

galácticon Biskop

Det finns säkert en egen tråd om detta men då ämnet ändå tangerar trådens frågar jag här; ska åka till Abu Dhabi och Dubai i jul och ville kolla med er som varit där hur priserna (på klockor) generellt är? Är lite sugen på att utöka samlingen men för att kunna motivera det hemma vore det bra att kunna kasta fram "men det är ju så mycket billigare här..." ;)

19. joca

joca Friends of KS

Från:
    Stockholm
    Snyggt fodral. Längtar lite tills jag får besöka Dubai :)

20. Per

Per Björklövens finest

Beror helt på vad du är ute efter. Priserna är generellt lite lägre här nere iom det inte existerat någon skatt men samtidigt så säljs det sjuka volymer. Är du sugen på eftertraktade modeller så är förmodligen rabatten relativt liten om ens någon.

galácticon gillar detta.
  21. Savagear114

Savagear114 Friends of KS

Snygg rulle :)

22. Peter cerwin

Peter cerwin Biskop

Från:
    syd
    snygg rulle ,men ännu finare klockor!

23. galácticon

galácticon Biskop

Ok, tack för svaret :)

24. romanov

romanov Borgare

Från:
    Stockholm
    Snygg rulle:)!

25. TWH

TWH Stadsbo

Från:
    Stockholm
    Var i dubai i början av sept, kollade också runt i många klock affärer, när jag kollade priser på rolex så låg allt långt över svenska listpris. Tex min 116613lb listade runt 132k fick ner den till 113k och då är man nere i svenska priser. Samma sak med stål sub. och några till. Men det var valuta kursen i Sep. vet inte om det gått ner lite nu eller kronan blivit starkare.

26. Per

Per Björklövens finest

Dirhamen är låst till dollarn så priserna är nog på liknande nivå om inte Rolex centralt justerat dem. När jag säger generellt lägre så syftade jag på shopping generellt. Inte klockor specifikt. :)

TWH gillar detta.
Mårtenssons ur Brookfield