• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Skor

Fabian

Patek
2-Faktor
Jag sågar inte alla, men väldigt många. Jag bär nästan alltid basketskor. MEN om någon fyller 50 år så kan jag ju inte komma i basketskor (även om det är ett par And1) Jag gillar dessa om man ska se till klassiska fin-skor..


Clown_Shoes_by_LabyrinthWitch.jpg
 

snoozarn

Patek
2-Faktor
Tröttsam diskussion, pågår var & varannan sida verkar det som. Kan man inte bara lära sig uppskatta alla slags SKOR?

/Sneakerskille från början som tack vare tråden nu har en större kunskap & samling på skor. Mycket kunskap i tråden, ta vara på det.
 

Ponlarsson

Panerai
Snyggt! Är också sugen på ett par liknande, men har bristande erfarenhet av mocka. Hur funkar det till vardags rent praktiskt? Hur tål de väta och är skötsel omständig jämfört med ett par i skinn?
Smutsen är bara att borta av med en borste när man kommer hem så ser det ut som nya efteråt. Gällande väta så är det absolut inga som helst problem om du har en bra impregneringsspray, typ Saphir Super Invulner, se filmen som Jesper på Shoegazing gjort.

Skulle skorna bli skitiga tvättas de enkelt med ett läderschampo, sen låter man de stå med tidningspapper i några dagar, borstar och sprayar så är de som nya sen.
 

Limpas

Cartier
Smutsen är bara att borta av med en borste när man kommer hem så ser det ut som nya efteråt. Gällande väta så är det absolut inga som helst problem om du har en bra impregneringsspray, typ Saphir Super Invulner, se filmen som Jesper på Shoegazing gjort.

Skulle skorna bli skitiga tvättas de enkelt med ett läderschampo, sen låter man de stå med tidningspapper i några dagar, borstar och sprayar så är de som nya sen.
Tack! Låter ju inte alls så farligt som jag trodde. Undrar om man ska leta rätt på något i mocka då kanske :)
 

Whedda

Rolex
Loafers med tofsar går helt bort för mig, för starka vibbar till 1980-1990.... så been there, done that, and not going back!
Tycker ni om den stilen rekommenderar jag en helg framför Tv:n med gamla Miami Vice...fullt med tofsar, korta kavajer, pastell och annat "skoj".;)

Och vad säger att man måste se ut som något från 80/90-talet för att man gillar tassels?
 

Mw79

Vacheron
2-Faktor
Någon som vet om det finns en skomakare eller liknade i Stockholm som man kan lämna in ett par skor för patinering? Vet att det finns många guider på internet om hur man ska gå till väga men vågar inte riktigt ge mig på det för skulle säkert sluta med att jag förstör skorna.
 

cedstroms

Omega
Någon som vet om det finns en skomakare eller liknade i Stockholm som man kan lämna in ett par skor för patinering? Vet att det finns många guider på internet om hur man ska gå till väga men vågar inte riktigt ge mig på det för skulle säkert sluta med att jag förstör skorna.

Kolla med Niklas Nordin, @niklasnordin på Instagram.
 

Chagall

Cartier
Någon som vet om det finns en skomakare eller liknade i Stockholm som man kan lämna in ett par skor för patinering? Vet att det finns många guider på internet om hur man ska gå till väga men vågar inte riktigt ge mig på det för skulle säkert sluta med att jag förstör skorna.

Om du vill få det riktigt proffsigt (och något extravagant) gjort så ska du kontakta "Dandy Shoe Care"

http://www.dandyshoecare.it/
 
Topp