• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Skor

Anlu

Omega
Jag tänkte köpa ett par Alden Indy i år. Vart köper man? Helst i "snuff suede".

_mg_6461.jpg
 

rekacj

Omega
2-Faktor
Tips på vettigt ställe att lämna in RM Williams för lite skovård innan säsongen? Vettigt pris, budgeten är begränsad som student.

Några förslag?
 

Carlton

Cartier
Blir så less.. Beställde ett par RM Williams Comfort Craftsman förra veckan från England. Skorna kom igår och till min stora besvikelse fick jag ett måndagsex.. Lite svårt att fånga på bild men lädret har ingen "tight fit" runt hälen och vidare upp mot vaden på högerskon. Det sitter tillräckligt löst, sladdrigt och fladdrigt för att jag med ett litet nyp enkelt kan få tag i det. Tur att jag inte beställde från Australien; hade blivit en lite tråkigare process att reklamera då.
IMG_2748.JPG
 

rekacj

Omega
2-Faktor

PIC

Cartier
2-Faktor
Brukar underhålla dom själv men nu behöver jag även klacka om två par så därav att jag behöver lämna in dom.Tack ska kolla dom!
Efter en rekommendation från Skoaktiebolaget så har jag lämnat mina senaste par hos Mano som ligger ett stenkast från Bäckmans. Inga helsulningar men utlästning samt klackbyten, rimliga priser, fina arbeten och trevligt bemötande.
 

M.L.

Vacheron
2-Faktor
Läste om det nyligen i en äldre artikel på Permanent Style. Företaget i den artikeln var Lodger i London. https://www.permanentstyle.com/2009/04/my-left-foot-an-afternoon-at-lodger.html
Jag vill minnas (har inte läst den länkade artikeln) att Lodger skannade in kundens fot för att på så sätt se vilken läst och storlek som passade bäst.
Jag saknar Lodger lite, de släppte en "månadens sko" varje månad (surprise!:D), och det var alltid intressant att se vad som skulle komma nästa månad. Hade jag haft bättre ekonomi vid den tidpunkten (eller snarare att min gräns för "vad en sko får kosta" hade flyttats uppåt redan då) hade jag införskaffat fler par än mina "Lodger Vintage Tennis". De hade en hel del kul modeller.
Lodger Vintage Tennis.jpg
 
Senast ändrad:
Jag vill minnas (har inte läst den länkade artikeln) att Lodger skannade in kundens fot för att på så sätt se vilken läst och storlek som passade bäst...

Det stämmer. I en något senare artikel skriver dock Simon att man även kan få en kopia av scanningen och gå till en lästmakare som gör om denna till önskad läst. Numer kanske andra alternativ finns.
 

Marcilus

Cartier
2-Faktor
Snabb fråga, RM Williams är det mer höst / vår skor än vinter skor?
Är på jakt efter ett vinterskor, typ boots, gärna mocka, alt någon snygg känga .
 

Hugii

Audemars
Snabb fråga, RM Williams är det mer höst / vår skor än vinter skor?
Är på jakt efter ett vinterskor, typ boots, gärna mocka, alt någon snygg känga .
Höst/vår i första hand tycker jag. Sen att det många som har dem på -15c det är en annan femma (men samma personer har dem kanske på +15c också). De finns de somgår i converse på vinter och tycker att det funkar kanon. :)
Äger 2 par och de fick vila över vinter just för att de kändes kalla.
 
Topp