• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

SKX dead? Serienummer upprop! >>>

Mikko Luiro

Audemars
2-Faktor
Då var det dags igen, ny SKX kom idag 🙂.
E527C84E-5DDC-4062-9561-8E1B16455299.jpeg
Då ska vi se om du slår mina juni -19.
 

Mikko Luiro

Audemars
2-Faktor
Vad kul att ni håller tråden i liv onekligen mycket nostalgi med SKX 🤩🤩
2016 skaffade jag min allra första skx007 efter att ha provat Vostok innan och före det var man väl en Svensson som köpte litet klockor från nåt stånd på torget och så, ha ha! Men den första seikon gjorde att jag blev ordentligt biten och sitter fortfarande fast rätt hårt i det märket. Gillar de som f-n!
 

Chuck

Patek
2-Faktor
2016 skaffade jag min allra första skx007 efter att ha provat Vostok innan och före det var man väl en Svensson som köpte litet klockor från nåt stånd på torget och så, ha ha! Men den första seikon gjorde att jag blev ordentligt biten och sitter fortfarande fast rätt hårt i det märket. Gillar de som f-n!
Sweeet!
Du har ju en hedersvärd story hur Wisseriet bet fast, jag började med en Bratte kopia 🤥😆
 

Mikko Luiro

Audemars
2-Faktor
Verkar vara ett bra exemplar som kom också. Hyfsat linjerat, kronan gängar fint och den verkar ha bra tidhållning 👍
BB51254C-D131-43AF-86E8-B4AEA21A3F4C.jpeg
Kul att du har fått tag på ett bra exemplar! Det är ju inte så självklart att de ska vara raka och fina dessvärre. Min 009:a är riktigt bra också men 007:an är allt litet sned och vind. 😂
 

Dj0

Omega
Kul att du har fått tag på ett bra exemplar! Det är ju inte så självklart att de ska vara raka och fina dessvärre. Min 009:a är riktigt bra också men 007:an är allt litet sned och vind. 😂
Har båda och 007:an är estetiskt perfekt, men urverket är inte lika väl fungerande som på min 009:a.. 009:ans lume sitter lite snett i indexen, i övrigt perfekt och håller tiden helt sjukt bra (+5s efter en veckas skidåkning)..
 

Marand

Cartier
2-Faktor
Minns exakt när jag köpte min SKX. Det var december 2017. Satt i bilen på väg upp mot Idre med min flickvän (numera fru) och skidbox på taket. Jag hade tittat in i en butik som sålde Seiko ett par dagar tidigare. De hade rejäl realisation på bland annat SKX007, men av någon snål anledning blev det inte av något köp. Jag hade börjat intressera mig för klockor och förstått att SKX var ett bra insteg till automatiska klockor och mycket klocka för pengarna. Efter några minuters prat om detta måste mitt resesällskap ha tröttnat. Hon plockade upp sin telefon i höjd med Mora, ringde till sin mor och bad henne åka till butiken och köpa klockan på vägen hem från arbetet. Resten är som de säger ”historia”.

Den förefaller vara från februari 2017

3B2DE028-A792-4607-8BFE-C16DEE9056EE.jpeg
 

Mikko Luiro

Audemars
2-Faktor
Fick denna av frun för några veckor sen. Ser ut att tangera din @Mikko Luiro ?
FB6153E5-21F2-49AC-88EB-D9A8AF79D71A.jpeg
Ja, det ser så ut. Vissa "skeptiker" 😉 har påpekat att den kan vara från 2009 också vilket förstås är sant. Men då skulle den ha 7s26b-verket. 7s26c kom 2011. Det enda sättet att bekräfta att den verkligen är från 2019 är att öppna boettlocket och kontrollera vilket verk som sitter i. Köpte din fru klockan som ny eller beggad?
 

MAXK

Breitling
Ja, det ser så ut. Vissa "skeptiker" 😉 har påpekat att den kan vara från 2009 också vilket förstås är sant. Men då skulle den ha 7s26b-verket. 7s26c kom 2011. Det enda sättet att bekräfta att den verkligen är från 2019 är att öppna boettlocket och kontrollera vilket verk som sitter i. Köpte din fru klockan som ny eller beggad?
Köpt begagnad. Säljare sa att den var köpt ny 25 februari 2020, vilket också är datumet som är stämplat på ”garantikortet”. Borde stämma? Frun ville bara hitta en i så bra skick som möjligt 🤷‍♂️
 

Mikko Luiro

Audemars
2-Faktor
Köpt begagnad. Säljare sa att den var köpt ny 25 februari 2020, vilket också är datumet som är stämplat på ”garantikortet”. Borde stämma? Frun ville bara hitta en i så bra skick som möjligt 🤷‍♂️
Ja, men då är den sannolikt från 2019. Fast helt säker kan man inte vara. Inte heller jag...
 

Mikko Luiro

Audemars
2-Faktor
Aktuella priser från CW. Uppenbarligen är det SKX007J som är mest eftertraktad (eller också börjar de ta slut) eftersom priset fortsätter uppåt på den medan de andra sjunker.
007J - Budgetdykarnas Submariner 😀
3B835405-F054-4AE9-BBBC-5B931BFA2010.jpeg
DFF19B17-248E-4316-99B2-DDE748E9EE24.jpeg
Det är så sjukt med dessa klockor - jag har haft ett antal som passerat (sitter just nu bara på en 009 som är sonens års- och månadsklocka) och sålde för inte länge sen min senaste 007 men nu sitter man här och blir sugen på en till likförbaskat, ha ha!
 
Det är så sjukt med dessa klockor - jag har haft ett antal som passerat (sitter just nu bara på en 009 som är sonens års- och månadsklocka) och sålde för inte länge sen min senaste 007 men nu sitter man här och blir sugen på en till likförbaskat, ha ha!
Har 2 styck hemma, en 007 o 009 men samma sak, trots att det finns massor av klockor jag gillar kollar jag på SKX ändå .. Helt sjukt :cool:
Förut var det likadant med SARB033 men när jag äntligen fick en på handled tröttnade jag på den.
 
Senast ändrad:

SeikoZ

Patek
2-Faktor
Har 2 styck hemma, en 007 o 009 men samma sak, trots att det finns massor av klockor jag gillar kollar jag på SKX ändå .. Helt sjukt :cool:
Förut var det likadant med SARB033 men när jag äntligen fick en på handled tröttnade jag på den.
Sarb033 och 035 är otroligt tråkiga klockor! Och då har jag nog haft ca sju stycken..
 
Topp