• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Sky-Dweller, in the wild!

David

Bödeln
Noterade att Sky-Dwellern börjat dyka upp här och var, har stulit några bilder, tycker fortfarande den ser riktigt, riktigt trevlig ut i brunt, den enda "DJ-liknande" klocka jag skulle kunna tänka mig.

IMG_1697.jpg


IMG_1698.jpg


IMG_1692.jpg


IMG_1693.jpg


IMG_1685.jpg
 

ZQT

The Banker
2-Faktor
Tycker att den är helt ok, men hade nog lagt 300 laxar på något annat om jag ska vara ärlig. Såg en sky-dweller i en av trådarna som David postade i förslag angående nya dagens klocka-tråden!
 

David

Bödeln
JakobZ skrev:
Tycker att den är helt ok, men hade nog lagt 300 laxar på något annat om jag ska vara ärlig. Såg en sky-dweller i en av trådarna som David postade i förslag angående nya dagens klocka-tråden!

Jupp, det var där jag såg en wristshot för första gången.

Jag gissar att den skulle hamna runt plats 80-90 på min önskelista, så sannolikheten att jag någonsin kommer att äga en → 0.

:)
 

Zed

Swissera
Professional Dealer
Inte imponerad av varken den eller YMII. Ska det vara Rolex för de pengarna är DD självskriven.
 

Singular

Rolex
2-Faktor
Molle skrev:
I stål (för priset) och med stavindex = köp


/Stefan

Det blir en lång väntan...

Jag gillar Sky-Dweller. Grym klocka. Fortfarande lite tveksam på boett-verk-integrationen (som på YMII) men det känns som att Rolex kan det där med vattentäta klockor som farsan kan göra barn - fullt tillräckligt, bevisligen.
 

Knät

Cartier
Molle skrev:
I stål (för priset) och med stavindex = köp


/Stefan

Håller med.. Eller ja, jag hade inte köpt en just nu pga dryga renoveringskostnader och x antal andra klockor som ligger före på listan.. Men kommer den i stål ska jag nån gång äga en..
 

Optimisten

Cartier
Varken YMII eller Skydwellern är direkt snygga. Men jag tycker Rolex får för lite cred för det tekniska nyskapandet och årskalender med månadsvisning vid timma-indexen är nyskapande!
 

Kson

Patek
2-Faktor
JakobZ skrev:
Tycker att den är helt ok, men hade nog lagt 300 laxar på något annat om jag ska vara ärlig. Såg en sky-dweller i en av trådarna som David postade i förslag angående nya dagens klocka-tråden!


Kostar den 300 ?! Vad kostar den på stål? : )
 

mace

Cartier
2-Faktor
Tycker nog fan att den är rätt schyst ändå. Växer med tiden. Däremot tycker jag att det ser ut som om de designade tavlan och sen satte på glaset och bara "shit, vi har ju en förstoringsbubbla i glaset ... Äh, kör på." - är det inte märkligt hur den skär av timhjulet? Kanske inte lika störigt i verkligheten som på bild.
 
Topp