• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Sky-Dweller vad tror ni??????

...vem blir först med en här? jag säger Spence...

Har faktiskt kolla lite på den och efter att ha fördömt den initialt så kan jag faktiskt uppskatta den, särskilt i Rosé varianten, även om den inte ligger i min prisklass alls...

Någon som vet när den kommer till AD's, kanske redan gjort det???? Ska iallafall bli kul att prova den...

Ska denna bli som DD och bara finnas i ädelmetall?

1346762860701
1346762860766
1346762861411



Verkar vara svårt och hitta live bilder men dom här har jag hittat...

Vitguld

1f7550da-1.jpg


20cf2528.jpg


Rosé

1346766884997


1346765886651


Blandat...

1346767047600


1346767233728


Hodinkee
http://www.hodinkee.com/in-depth-the-rolex-sky-dweller-live-pics-specs-official-pricing

Vad tycker ni om den?
 

plattfot

Rolex
Hmm,
inget som lockar mig estetiskt – den liksom SKRIKER åt alla håll och försöker för mycket på ett 80-talsmanér. Tror jag tyckt annorlunda om den haft slät glasring och/eller de romerska siffrorna skalats bort från tavlan. Prislappen på klockan indikerar även att jag inte tillhör målgruppen.

Kan ju inte annat än imponeras av mekaniken dock och gratulerar den som beslutar sig för att skaffa en.
 

Ricrob

Patek
Jag har bestämt mig för att gilla den! Spontant när jag såg den första gången blev det en shock, då jag av ngn anledning förväntade mig ngt helt annat, framförallt ngt större, men efter att ha kikat på den några ggr, så tycker jag den är riktigt läcker, precis som YMII' an som också skriker vulgo rakt ut! No surprice, så är prisklassen inget för mig och den dagen jag har råd så står den verkligen inte högst på listan men ändå..

Ngn som vet hur det är tänkt att läsa av "rutorna" vid tim-index, har det med andra tidszonen att göra?

Just det, om ngn här kommer haffa den, gissar jag också på Spence!
 

Denke

Brännström
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Jag tycker den är jättekonstig. Men jag tillhör definitivt inte målgruppen.

En roligare fråga är väl hur vi kommer uppleva den om 20 år? :mrgreen:
 

P-A

Sir Spamalot
Jag tycker att den är lite cool på något sätt.
Men som Denke skriver, hur kommer vi att uppleva den om 20år?
jag tror att den inte kommer bli någon storsäljare nu och blir därför samlarobjekt om 20år.
Eller vad tror ni?
 

Dubbes

Cartier
daviden skrev:
Tror att Dubbe har haft en och testat ett tag. Kan ha fel.

Lätt! Jag hade Sky-Dwellern i en vecka. Då var den 3 veckor som modell.
Rolex hade klistrat på en lapp där det stod 5 på. Efter att jag hade den skickades den tillbaks till Genève.
Priset på en där jag hade som har helt i vitguld var rund 400 000. Tung som bara den, 256 g väger den in på.

Kolla in min sida där finns lite smått och gott om den.

RolexSky-Dweller2_zps3a8e3b98.jpg


http://www.dubbe.nu/2012/09/03/sa-funkar-det-med-joey/

Kort resumé: Totalt galen och helt fantastisk.
 

Målarn

The Steak
Dubbes skrev:
daviden skrev:
Tror att Dubbe har haft en och testat ett tag. Kan ha fel.

Lätt! Jag hade Sky-Dwellern i en vecka. Då var den 3 veckor som modell.
Rolex hade klistrat på en lapp där det stod 5 på. Efter att jag hade den skickades den tillbaks till Genève.
Priset på en där jag hade som har helt i vitguld var rund 400 000. Tung som bara den, 256 g väger den in på.

Kolla in min sida där finns lite smått och gott om den.

RolexSky-Dweller2_zps3a8e3b98.jpg


http://www.dubbe.nu/2012/09/03/sa-funkar-det-med-joey/

Kort resumé: Totalt galen och helt fantastisk.


Jag har oxå bestämt mig att jag Gillar den :D den ser riktigt bra ut enligt mig då och speciellt i gultguld haha :mrgreen:
Men fan vad den väger?? Den ser ju inte så tung ut på bilderna, mer som en lättviktare.. Men de blir kul att få klämma på den sen när den väl kommer till våra ADs!!
 

80talisten

I wish a could afford a real gold Rolex!
Sky-Dwellern är nog en av de intressantaste Rolex-dinkorna hittills. Jag älskar det nya verkets komplikation, att den känner skillnad på 30 och 31 dagar. Lite som en "Perpetual calendar light" men priset är en annan femma iof, synd att det inte släpps en stålvariant.
 

Josef B

Bestraffaren
Jag tycker Sky-Dwellern är en riktigt fin klocka och bra storlek och tyngd. Personligen så har jag svårt att ha kostymklockor eftersom det är så sällan jag har skjorta och kavaj på mig, jag är mer en sportklockafantast, med piké- och rugbytröja! :)
 

Porsan

Efraim
2-Faktor
Den är riktigt najs, priset gör nog att man inte kommer springa på den varje dag än mindre ha råd med en. Håller med Masterkiller om att rosé varianten är snyggast. Gillar att Rolex slängt in lite komplikationer något det inte finns så gott om i deras sortiment.
 
Måste nog erkänna att jag är lite tveksam till Sky-Dwellern, tycker den ser helt ok ut men den känns inte som en riktig Rolex (min konservativa ådra verkar göra sig påmind). Om någon skulle ge mig en skulle jag nog inte tacka nej men det finns en hel del klockor som jag skulle välja framför en sådan.

//

HC
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Efterbliven gmtvisning. Visa hela dygnets klockslag när man bara behöver ett... Som jag nämnt tidigare, ni som hatar IWCs visning av datum där man ser både förgående och efterföljande datum måste verkligen avsky denna...

Kul funktioner men GMTn går fetbort. Sedan är det ju bara den vita tavlan som är fin, sunburst är lite hemskt det med. Tur man inte har råd...
 

Porsan

Efraim
2-Faktor
Aurum skrev:
Efterbliven gmtvisning. Visa hela dygnets klockslag när man bara behöver ett... Som jag nämnt tidigare, ni som hatar IWCs visning av datum där man ser både förgående och efterföljande datum måste verkligen avsky denna...

Kul funktioner men GMTn går fetbort. Sedan är det ju bara den vita tavlan som är fin, sunburst är lite hemskt det med. Tur man inte har råd...

Det är väl iofs lite som på vilken GMT Master som helst, skillnaden här är att själva disken rör sig och "visaren" står stilla. Visst hade man kunnat dölja ringen och enbart visa den aktuella tiden men det hade ju inte riktigt blivit som design då, dessutom känns det som dom vill knyta an till GMTc då typsnittet är samma som ringen på denna.
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Porsan skrev:
Aurum skrev:
Efterbliven gmtvisning. Visa hela dygnets klockslag när man bara behöver ett... Som jag nämnt tidigare, ni som hatar IWCs visning av datum där man ser både förgående och efterföljande datum måste verkligen avsky denna...

Kul funktioner men GMTn går fetbort. Sedan är det ju bara den vita tavlan som är fin, sunburst är lite hemskt det med. Tur man inte har råd...

Det är väl iofs lite som på vilken GMT Master som helst, skillnaden här är att själva disken rör sig och "visaren" står stilla. Visst hade man kunnat dölja ringen och enbart visa den aktuella tiden men det hade ju inte riktigt blivit som design då, dessutom känns det som dom vill knyta an till GMTc då typsnittet är samma som ringen på denna.

Nja, inte riktigt. På en vanlig gmt med en gmt-visare måste man ha en skala för att läsa av tiden, här fyller det ingen funktion.
 

Porsan

Efraim
2-Faktor
Aurum skrev:
Porsan skrev:
Aurum skrev:
Efterbliven gmtvisning. Visa hela dygnets klockslag när man bara behöver ett... Som jag nämnt tidigare, ni som hatar IWCs visning av datum där man ser både förgående och efterföljande datum måste verkligen avsky denna...

Kul funktioner men GMTn går fetbort. Sedan är det ju bara den vita tavlan som är fin, sunburst är lite hemskt det med. Tur man inte har råd...

Det är väl iofs lite som på vilken GMT Master som helst, skillnaden här är att själva disken rör sig och "visaren" står stilla. Visst hade man kunnat dölja ringen och enbart visa den aktuella tiden men det hade ju inte riktigt blivit som design då, dessutom känns det som dom vill knyta an till GMTc då typsnittet är samma som ringen på denna.

Nja, inte riktigt. På en vanlig gmt med en gmt-visare måste man ha en skala för att läsa av tiden, här fyller det ingen funktion.

Jo det har du rätt i det är mer en design fråga.
 

Kettil

Vacheron
2-Faktor
Roséguld är ju aldrig fel, men hade jag ändå råd jag skulle nog ha "moddat" med en perputualtavla :D
 

Aquaracer2

Ingamay
2-Faktor
Jag gillar vitguldarn men det är inte någonting som jag skulle sleva upp slantar för om jag nu hade de ekonomiska förutsättningarna för detta.
 

Eysssh

Breitling
Jag kan säga så här nu när jag har en. Bland dem skönaste klockorna jag har haft på mig just för att den är väldigt all round. Sportig just med länkarna och även väldigt modern. Urvärket somthing to die före.
 
Topp