• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

SLA017 Releaseparty och Kobra Kai info

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
IMG_6925.JPG

:cool:
 

evki

Audemars
2-Faktor
Nu har jag läst genom hela tråden! Först och främst, stort grattis till alla glada ägare av den mycket betydelsefull reissue från Seiko!

Kan någon posta en bild på SLA017 bredvid en SBDX001(017). Jag funderar på att kanske köpa en av dem, och även om jag vet att SLA är en mycket mer special klocka jämfört med den vanliga (tråkiga) Marinemaster, jag dras mer till den senares design.
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Nu har jag läst genom hela tråden! Först och främst, stort grattis till alla glada ägare av den mycket betydelsefull reissue från Seiko!

Kan någon posta en bild på SLA017 bredvid en SBDX001(017). Jag funderar på att kanske köpa en av dem, och även om jag vet att SLA är en mycket mer special klocka jämfört med den vanliga (tråkiga) Marinemaster, jag dras mer till den senares design.
20170702_074335-jpg.570858

Finns ju på sid 5, samma boett andra färger. :)
Köp den du gillar designmässigt.
 

Nicbex

Audemars
2-Faktor
Suck, gillar verkligen designen på klockan (exkl. länk), sjukt snygg med det underbara safirglaset. Jag kan bara inte förlika mig med prislappen, känns som att priset är årets hoax :oops: Urverket är iofs kapabelt men inget märkvärdigt och länken, som har ändlänkar som inte passar med klockans boett, är av Seikos rasselklass. Klockan kostar ju minst 15 kkr för mycket (jmf med typ MM300). Samtidigt är ju klockan så jäkla fin i sig :banghead:
 

evki

Audemars
2-Faktor
Suck, gillar verkligen designen på klockan (exkl. länk och gummi), sjukt snygg med det underbara safirglaset. Jag kan bara inte förlika mig med prislappen, känns som att priset är årets hoax :oops: Urverket är iofs kapabelt men inget märkvärdigt och länken, som har ändlänkar som inte passar med klockans boett, är av Seikos rasselklass. Klockan kostar ju minst 15 kkr för mycket (jmf med typ MM300). Samtidigt är ju klockan så jäkla fin i sig :banghead:

Ha-ha!
Länken med ändlänkar i den gamla Rolex-style är väl det som förklarar det lite extra i priset ;)
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Suck, gillar verkligen designen på klockan (exkl. länk), sjukt snygg med det underbara safirglaset. Jag kan bara inte förlika mig med prislappen, känns som att priset är årets hoax :oops: Urverket är iofs kapabelt men inget märkvärdigt och länken, som har ändlänkar som inte passar med klockans boett, är av Seikos rasselklass. Klockan kostar ju minst 15 kkr för mycket (jmf med typ MM300). Samtidigt är ju klockan så jäkla fin i sig :banghead:
Dissa inte förrän du klämt på en. Mm300 listar typ 35' i Sverige nu.
 

SLA017

Panerai
@SLA017 kan jag be dig att ta ett par kort på båda dina fina ur (sbdx och sla) på handleden (inte samtidigt ;) )

@yonsson har tillgång till mina klockor så han lägger upp en bild på sbdx012 med bra skärpa :) OBS, Bilden på SLA017 är inte på min klocka, men de är väldigt lika förutom text läget vid åtdragen krona :) SLA017 går hundra gånger före en vanlig MM300 om man skall välja en. Om man skall välja mellan SLA017 och SBDX012 så är det väldigt enkelt, man köper båda.

IMG_6712.JPG

DSC_0531.JPG
@evki , 4mm gör stor skillnad.

Snygga bilder ;)
 
Topp