• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Smörja vridring, tips?

VioletBread

Cartier
2-Faktor
Hej,
Skulle försöka mig på att smörja vridringen på min Seiko Sumo genom att ta loss den och smörja packningen med silikonfett. Resulterade dock bara i att jag råkade repa boetten lite mellan bandhornen och inte få av vridringen, den satt fantastiskt tight! Har gjort samma på en SKX007 och det var inga större problem.
Så nu undrar jag om man kan lösa det utan att ta loss vridringen öht, för att jag vågar inte riktigt försöka igen med risk att ha sönder något / repa den mer.
Tips på lösning från någon som vet? :)

Tack på förhand!
 

d@ke

Cartier
Har inte läst igenom tråden som anges ovan men som jag minns det så är det en liten avfasning på ett ställe på vridringens undersida. Titta noga samtidigt som du vrider på ringen. Passa in avfasningen mellan luggarna och kör in kniven där. Kanske minns fel...
 
Topp