• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

SMP eller Sub/Sea-Dweller/Exp2?

Archie

Cartier
Jag föredrar definitivt Omega och älskar min SMP! Men anledningen till detta är för att jag fick den för under 10k i jättebra skick - dvs mer för pengarna!! Hade jag haft 32k hade jag köpt en beggad sub alla dagar!!! :)


Jag undrar var ni i tråden hittar era begagnade SMPs för 10k och subar för 30k. möjligtvis om vi snackar SMP reduced och förbannat slitna rolex, men annars så fattar jag inte
 

Landshark

Cartier
Vad den här tråden behöver är väl ytterligare en Rolex-nisse :rolleyes:
Du går aldrig fel på det du själv föreslagit inom Rolex famijen.
Sea-Dwellern är ju en Submariner "extra allt" och det gillar jag.
Några extra tusenlappar, men lite mer ovanligt.
Ren och skär gissning: Säljs det 10 subbar på en dweller?
 

3774

Breitling
Jahaja, jag har nu kommit fram till att jag ska försöka hitta en schysst GMT eller Sub istället för en SMP. Exp 2 och Dwellern är tyvärr aningen för stora för mina handleder.
 

vaniljglass

Nisse på lagret
2-Faktor
Jahaja, jag har nu kommit fram till att jag ska försöka hitta en schysst GMT eller Sub istället för en SMP. Exp 2 och Dwellern är tyvärr aningen för stora för mina handleder.

Tänker du på den nya Explorer2 isåfall? Dvs ref 216570 som är 42mm. Den ligger ju över 40k.

Den explorer2 som ryms inom din budget, dvs 16570, är ju lika stor som GMT, Sub och Dweller.
Skillnaden är att Dwellern är tjockast, och gmt samt Explorern är tunnast.
 

3774

Breitling
Tänker du på den nya Explorer2 isåfall? Dvs ref 216570 som är 42mm. Den ligger ju över 40k.

Den explorer2 som ryms inom din budget, dvs 16570, är ju lika stor som GMT, Sub och Dweller.
Skillnaden är att Dwellern är tjockast, och gmt samt Explorern är tunnast.
Jag antar att jag syftar på den nya Explorern i sådana fall, ja. :)
 

vaniljglass

Nisse på lagret
2-Faktor
Jag trodde Dweller var 44?

Det är Deepsean. Vanliga Sea Dweller (som inte längre produceras), ligger på 40mm.

Eftersom du sa att du ville ha begagnat runt 30k, så utgick nog alla från att du tittade på Explorer2 med ref 16570 samt Sea dweller med ref 16600. Och såklart Submariner med 5-siffrig referens (16610, 14060 etc)
 

3774

Breitling
Det är Deepsean. Vanliga Sea Dweller (som inte längre produceras), ligger på 40mm.

Eftersom du sa att du ville ha begagnat runt 30k, så utgick nog alla från att du tittade på Explorer2 med ref 16570 samt Sea dweller med ref 16600. Och såklart Submariner med 5-siffrig referens (16610, 14060 etc)
Jag är tillräckligt Rolexnovis för att referenserna inte skall säga mig någonting... tyvärr.
 

vaniljglass

Nisse på lagret
2-Faktor
Vilka referenser skall jag kika efter om jag vill ha en Sub med datumvisning eller en GMT II?

Då hade jag tittat på Submariner med referens 16610, samt GMT med ref 16710.

Det är de sista modellerna som producerades innan man uppgraderade till keramiska vridringar och större boetter bl.a.
 
Topp