• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Snabba bilar och snygga brudar!

Obeedoobe

Friends of KS
Hej pojkar!

Kan man bli så pass insnöad att man beställer ett utdrag från omegas arkiv? Svar: Ja!
Kommer jag att göra det igen? Svar: Absolut inte. Med en skrivare och ett lite tjockare papper kan man sno ihop ett själv.
Skämt och sido, kan ju vara roligt att ha så mycket papper som möjligt på en klocka som gått i arv.
Förutom all den information man kan hitta via internet så får man ett exakt tillverkningsdatum. Kan förstå att man kan gå ingång på det ;)
Klockan i fråga kommer från min farfar, är nu tredje man att bära den. Det är helt klart en keeper!

Edit: la om rubriken för att få lite respons...

Ursäkta det sketadassiga iPad bilderna :oops:

7547F671-E36A-4656-B139-957EA0110E98-4782-0000090C959B8EDA.jpg


7B374DFD-7E29-4A4D-8A6C-50F1168CCF3A-2184-0000045A4C78CDCC.jpg


Mvh
 
Alltid trevligt med lite dokumentation, det är en förträfflig tjänst som Omega tillhandahåller. Jag har gjort samma sak själv med klockan som min morfar fick i födelsedagspresent år 1956. Snygg klassisk Connie, hoppas den nya som presenteras inom kort som en hommage till mästerverken från 50- och 60-talet kommer att finnas också i stål (och inte bara i ädelmetall).
 

Leben

Queen Elizabeth II
Forumpersonal
Owner of KS
Pledge Member
2-Faktor
Coolt. Visste faktiskt inte att den tjänsten var tillgänglig.

Via omega.com?

Trevligt med keepers med en personlig koppling!
 

David

Bödeln
Obeedoobe skrev:
Kan man bli så pass insnöad att man beställer ett utdrag från omegas arkiv?

Visste inte att det fanns en sådan tjänst, det är ju helt fantastiskt!

Något sådant borde det där andra märket också ha, misstänker att anledningen till att det inte finns är att arkivet inte är i tillräckligt gott skick. :D

Vågar man fråga vad det kostade?

Riktigt fin klocka!
 

Denke

Brännström
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Snygg pitch och snygg klocka! :)

Är också nyfiken på vad det kostade att få ett registerutdrag från Omega. Har bara sökt på ref och det är ju en grym tjänst.
 

Obeedoobe

Friends of KS
Tack för all den trevliga responsen. Ja det går att lägga en order via deras hemsida, riktigt smidigt. Dom har ett mycket välbehållet arkiv. Man får betala ca 550:-, beror ju lite hur kursen ligger.
Det var effektivt att ändra rubriken, small till fort ha ha. För dom som blev besvikna....kolla på Fråga Olle;).

Mvh
 

David

Bödeln
Gavve skrev:
Var fan är de snabba bilarna!

Eftersom ingen annan bidrar får jag väl ställa upp. :)

Snabb och snabb, den går i alla fall framåt.

20110503-Shoes-1.jpg


Top Gear gillade den också, fast då förstås M-modellen, inte tre-litern.

[video]http://www.youtube.com/watch?v=Bgf4dtl-GLI[/video]

Det där inslaget har jag säkert sett ett 30-tal gånger. :lol:

Nästa uppbyte blir med lite tur en sådan, en vit 2009:a.
 
Topp