• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Snart kommer det nytt... Och en fråga.

Jacob

”Kiss me im norwegian”
Moderator
I mitten av november la jag ut en liten Köpesannons här på forumet.
Det resulterade i en massa förslag, såväl intressanta som...well...inte.

Hursomhelst fick alla förslag mig att fundera lite på mitt klocksamlande. Eller är det klockanvändande snarare? För mina klockor är till för att använda. Inte pryda ett bankfack.
Tankarna gick lite hit och dit och jag insåg att jag trots allt vill hålla en röd tråd i kollektionen.
I dagsläget finns följande i windern:

Rolex 1680
5N8RggE.jpg


Rolex 1016
JmL9FIc.jpg


Rolex 16753
yL5Ze6M.jpg


...plus en Speedy, några beaters och lite affektionsur.

Nu bidde det, istället för bara en klocka, två stycken. Efter ett långt väntande och lidande på 6-7 veckor är de nu i alla fall i Sverige. Dock ca 30 mil bort och väntar på att Posten ska börja funka igen. :)

Nu till min fråga:
Vilka två skulle du komplettera min lilla kollektion med? Tänk röd tråd.

Mina köp är klara. Nu är jag nyfiken på om jag är tråkig, innovativ eller bara förutsägbar.
Facit kommer i en paketöppningstråd.

Och några av er som vet vad som kommer. Håll tyst. :)

Värt att tillägga kan vara att de som lämnat under året är 5513, 16750 vit, 16610, en Speedy reduced och en vintage Heuer. Plus lite annat.
 

krämbulle

Alltid sugen på inköp
2-Faktor
Jag har sagt det förr och jag säger det igen: jag gillar din samling, en av få på forumet jag skulle kunna norpa rakt av.

Personligen skulle jag vilja komplettera med en 1675, men jag tror att du tycker att din Tigerauge ligger för nära. Så jag hoppas på: DD och Daytona. :) (Naturligtvis hoppas jag på vitgulds Stella och PN :D )

Ser fram emot paketöppningen! Kul! Grattis i förskott!
 

Pope

Cartier
Grymma klockor du har. Vete fan hur jag tycker du skulle komplettera. Kanske med nåt helt utanför den röda tråden.....
 

Bolio

Panerai
OQ och en Daytona kan nog finnas med i den röda tråden.

Riktigt fina de du redan har ska bli kul att se hur din röda tråd ska se ut inom kort :wideyed:.
 

Jacob

”Kiss me im norwegian”
Moderator
Oj, vilka förväntningar jag fick att leva upp till! :sorry:

Nåväl, kan förhandsinformera om att det är en ädel och en tilltänkt ny beater av stål. ;)
 

Axiom

Panerai
2-Faktor
Ädel: dd
Beater i stål: 1675 eller kan det månne vare en snowflake?

Edit: extremt härlig samling! Insåg precis att min nästa måste bli plexi.
 

Jacob

”Kiss me im norwegian”
Moderator
Kan konstatera att jag nog är ganska mainstream och överens med det ni tyckt, trott och valt.

Båda uren finns omnämnda i tråden. Dock inte i samma post. Återkommer när de landat. :)
 
Topp