Laddar...
Nymans Ur 1851

Erikson Urhandel
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Snart kommer storken

Diskussion i 'Diskussion' startad av Margarinkungen, 23 september 2016.

1. Margarinkungen
    Trådstartare

Margarinkungen Stadsbo

Från:
    The block
    Jag har haft ett genuint klockintresse länge nu.
    Det hela började med min longines dolgevita som jag köpte när jag fick första riktiga jobbet. Gillar verkligen rektangulära dressare och det kommer nog bli en till fast en reverso.
    Sedan köpte jag en longines hydroqonest när jag fick en ok slutlön. Sen blev den en cronolink som jag hittade i London som låg övergiven efter en misslyckad aktion, the drickarna visste ju inte vad det där var med alla Öö i namnet. IMG_4399.JPG IMG_4384.JPG För att sedan köpa min då heliga Graal en Rolex datejust II 116300. Dock sålde jag då båda Longineserna då för att blidka min fru. Graalen blev sen en Rolex perpetual Mickey Mouse som jag inte köpte komplett men jag hittade en boette och tavla som jag trodde jag kunde färdigställa med ett korrekt verk men rolexverken växer ju inte på träd direkt. Så jag moddade Musse med ett ETA verk.
    IMG_4721.JPG
    Men nu har jag äntligen beställt den klocka som jag drömde om innan tonåren.
    Postar en öppning och lite bilder när paketet kommer. Håll till godo med min klock historia hittils tillsdess.

Senast ändrad: 23 september 2016
    Camo00, LordTTK, Moorflax och 3 andra gillar detta.
  2. Margarinkungen
    Trådstartare

Margarinkungen Stadsbo

Från:
    The block
    Nu är hon här: kanske inte samma känsla som Sjöö Sandström eller Rolex fast det är ju pojkdrömmen... imorgon blir det Casio!!
    IMG_4877.JPG

Highvalley, Hr_Proos och Urkvinnan gillar detta.
  3. Hr_Proos

Hr_Proos Präst

image.jpeg
    Jag förstår känsla! Jag kör min på Nato efter att ha slöjdat till det trasiga armbandet. Bra val!
    image.jpeg

4. Margarinkungen
    Trådstartare

Margarinkungen Stadsbo

Från:
    The block
    Ha ha, klockrent! Tanken slog mig faktiskt! Riktigt smart! Tack

Hr_Proos gillar detta.
  5. Hr_Proos

Hr_Proos Präst

Handen på hjärtat! Så va jag för snål för att köpa ett nytt plastband. Fram med kniven bara, Naton ligger ju ändå i lådan. :greedy:

Margarinkungen gillar detta.
Mårtenssons ur Brookfield