Laddar...
Nymans Ur 1851

Erikson Urhandel
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Snyggt designade smart watches

Diskussion i 'Diskussion' startad av DrDre, 24 augusti 2015.

1. DrDre
    Trådstartare

DrDre Friends of KS

zeke_varg, Dalomo, Josef B och 4 andra gillar detta.
  2. nissehult

nissehult Friends of KS

Jag tror nog att snyggt designade smarta klockor kommer (näe, jag tycker inte Apple Watch är så fantastiskt snygg). Men den stora massan kommer nog att dras med i plastigare swatch-varianter eftersom priset väger tyngre är viktigare än designen för de flesta. Reverson var häftig, men varför behöver man vända den? Mullern var också snygg.

3. David

David Bödeln

Så att man inte sabbar glaset när man spelar polo.

4. Rozzy

Rozzy Friends of KS

Från:
    Stockholm
    Så att du har en riktig klocka på framsidan!
    Det hade blivit en smart watch jag hade kunnat tänka mig, där den elektroniska delen var en modul som kunde uppgraderas med tiden!

Roland Casselbrant gillar detta.
  5. nissehult

nissehult Friends of KS

Ah, en Reverso för det moderna samhället (som fortfarande spelar polo...) Eller helt enkelt ett enkelt sätt att stänga av ljudet och vibrationerna från notifieringarna - det hade varit ett häftigt användargränssnitt. :)

Jo, däri ligger väl problemet för oss klock-intresserade. Att kombinera ett mekaniskt ur med en smart modul blir inte bra såvida man inte kan byta ut den smarta modulen när den blir omodern efter 6 månader (eller så...) Reverso-varianten? Visst kan fungera, men försvinner inte lite av grejjen om man måste flippa tavlan så fort man får en notifiering (förutsatt att man hellre tittar på den mekaniska klockan för det mesta)?

Jag hoppas mest på någon form av smart klock-band som man kan sätta på sin vanliga mekaniska klocka. Typ som Kairos T-Band.

6. Jokkmokkswe

Jokkmokkswe Lappskojsaren

Från:
    Sthlm
    It all started during the winter of 1930-1931. While travelling in India, the Swiss businessman and watch collector César de Trey attended a polo match at a club of British army officers. One of these officers, who had just broken the glass of his watch, challenged de Trey to create a watch model robust enough to resist to a polo match.

Källa: http://www.timeandwatches.com/p/jaeger-lecoultre-reverso-history.html?m=1

7. nöt

nöt Biskop

Reverson såg ju snygg ut. Inget jag skullle köpa men.

8. Equilibrium

Equilibrium Friends of KS

Från:
    Island
    Det kommer nog, men jag hoppas att de märken som projektet använde håller sig borta från detta segment.

9. daviden

daviden Karl X Admin

Från:
    Malmö
    Problemet med premiummärken och smartwatches är att en smartwatch har ett bäst före-datum.
    Vem vill hosta upp 80,000 för en Reverso med smartwatch-del ...som kommer vara out of date inom 2 år, om nu batteriet håller tillräckligt så länge.

Tror att 10-15k är en smärtgräns för en smart klocka.

Tarkovski, dräpdrulle och nissehult gillar detta.
  10. mmx

mmx Stadsbo

:) +1

11. Equilibrium

Equilibrium Friends of KS

Från:
    Island
    Instämmer med föregående talare !
    OT: Ett + i kanten till den som vet vilken karaktär som myntade detta klassiska uttryck.

12. steffe

steffe Friends of KS

Älskar Pannan!

13. nissehult

nissehult Friends of KS

Yepp. Fast jag tror smärtgränsen är ännu lägre för stora massan. Någonstans mellan schysst klocka (säg upp till 1k) och en dyr telefon (säg under 10k).

14. Xalle

Xalle Friends of KS

Usch vad bajse nödig jag blev...

15. Zcooter

Zcooter Torpare

Tag heuer är på G med en smart watch som skall kunna uppgraderas, än är dem väldigt förtegna med designen dock

DrDre gillar detta.
  16. DrDre
    Trådstartare

DrDre Friends of KS

Förmodligen är det ngt sådant som gäller för finare smart watches. Å va fan, om det finns folk som kan betala 15 000 för en service, så finns det säkert de som kan betala 2 000 för att byta ngn komponent.

17. Akerhage

Akerhage Stadsbo

Från:
    Götelaborg
    Den 9e november skall Tag Heuer visa upp sin smart-klocka
    Nedräkningen har visst börjat
    http://www.tagheuerconnected.com/

"TAG Heuer is pushing the Swiss avant-garde limits even further with the TAG Heuer Connected. Tradition meets innovation, craftsmanship meets savoir-faire, and bold style meets breakthrough technology. The clock is ticking to the major breakthrough"

DrDre och Krostiffer gillar detta.
  18. nissehult

nissehult Friends of KS

TagHeuer.png

Akerhage och DrDre gillar detta.
Mårtenssons ur Brookfield