• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Snyggt läderband till Tudor BB?

Mangbang

Omega
2-Faktor
Hallo!

Behöver köpråd till ett brunt läderband till Tudor Black Bay heritage.
Lug till lug: 22mm
Färg: brunt, ljust eller mörkt
Tjocklek: helst lite tunnare. typ 2-3 mm.

De jag har hittat som är snygga är Bulang and sons men behöver inspiration och tips!

Alla tips uppskattas! :)

MVH
 

Mw79

Vacheron
2-Faktor
Jag måste säga att det som följer med klockan är riktigt snyggt, håller bra kvalité och passar självklart in på dina krav så varför inte använda det?
 

Mangbang

Omega
2-Faktor
Jag var inte ute efter att låta spydig men det är mörkbrunt, eller åtminstånde var det mörkbrunt på den jag hade och det är vad du skrev att du ville ha.
Lugnt. Bandet som ingår till BB är svart och alldeles för tjockt och obekvämt. Kör nu med Nato. Tänk dig något åt det här hållet:
BS-Tudor-BlackBay-Black-81.jpg
 

Mw79

Vacheron
2-Faktor
Såg faktiskt nu att du skrev BB black, min var en röd så lite slarvigt av mig. Men ta en titt på lädret till en röding om du vill ha ett mörkbrunt om de inte är för dyra att köpa löst.
 

Knugen

Panerai
2-Faktor
Alla tips uppskattas! :)
Jag måste säga att det som följer med klockan är riktigt snyggt, håller bra kvalité och passar självklart in på dina krav så varför inte använda det?
Förstår inte riktigt varför du kommenterar.

?? Varför bemöta tips på det sättet, när du först skrivit att du uppskattar alla tips?
För övrigt tror jag du kan få bra svar i Tudortråden om du ställer frågan där: https://klocksnack.se/threads/den-officiella-tudortråden.17265/
 

Mw79

Vacheron
2-Faktor
?? Varför bemöta tips på det sättet, när du först skrivit att du uppskattar alla tips?
För övrigt tror jag du kan få bra svar i Tudortråden om du ställer frågan där: https://klocksnack.se/threads/den-officiella-tudortråden.17265/
Strunt i det. Han missuppfatta mig bara. Det går att tolka mitt inlägg som spydigt även om det inte var min tanke. Sedan får jag ta på mig en del av det för jag läste hans inlägg slarvigt och inte såg att det vart en BB svart när jag tänkte på en röd.
 

Knugen

Panerai
2-Faktor
Strunt i det. Han missuppfatta mig bara. Det går att tolka mitt inlägg som spydigt även om det inte var min tanke. Sedan får jag ta på mig en del av det för jag läste hans inlägg slarvigt och inte såg att det vart en BB svart när jag tänkte på en röd.
Bara förunderligt att man svarar så när någon faktiskt hjälper, tycker jag.
Sen vet jag inte om det är jag som också är slarvig, men ser inte var han skrivit att det är just den svarta versionen han söker band till :) "Tudor Black Bay Heritage" kan ju vara vilken modell som helst
 

Mw79

Vacheron
2-Faktor
Bara förunderligt att man svarar så när någon faktiskt hjälper, tycker jag.
Sen vet jag inte om det är jag som också är slarvig, men ser inte var han skrivit att det är just den svarta versionen han söker band till :) "Tudor Black Bay Heritage" kan ju vara vilken modell som helst
Har du faktist rätt i, först när han la ut en bild som det framgick. Men nu tycker jag vi struntar i det och diskuterar det som verkligen var frågan.
 

Donorvar

Omega
Colareb är det som gäller när det kommer till läderband, oslagbar kvalité. Går att beställa på holbens, men också direkt från colareb.
 

Sammeh

Cartier
Finns det några förslag på snygga länderband till BB 36? Skulle vilja ha viklåset/claspen från originalet men tycker själva lädret inte är snyggt... tror det är 19 mm som gäller ;)
IMG_2954.JPG
 
Topp