• Välkommen till Klocksnack, Gäst!

    På förekommen anledning vill vi påminna alla medlemmar om att ta en extra titt på reglerna för de olika forumdelarna.
    T.ex. kan du inte skapa en sälj/köpes-annons det första du gör. Det är gratis att annonsera hos oss, men vi tänker att det är trevligt om man bidragit lite till forumet innan.

    Vi hoppas att du kommer trivas på Klocksnack

    /Ledningen
  • Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Avslutad Speedmaster Professional mark IV ref 176.009

denjohan

Rolex
Pledge Member
Jag trodde verkligen att det här skulle bli en keeper, men suget efter en vanlig Speedy Pro är för stort, så jag ser om någon är intresserad av den här. Så nu lägger jag ut min Omega Speedmaster Professional mark IV Ref 176.009. Klassisk kronograf från 1973. Bra skick, med några mindre märken på boetten samt en del repor på glaset. Fin patina på urtavlan. Tonneauboett. Mineralglas. Signerad krona.

Fungerar utmärkt, håller tiden inom + 10 sek/dygn. Kronografen nollställer och startar precis som den ska med distinkt känsla i knapparna, precis som det ska vara. Med original Speedmasterlänk, modell 1162, passar handleder upp till ca 19 cm.

Servicehistoriken är okänd, men visarna har blivit bytta någon gång, så det är möjligt, om än inte säkert att den blivit servad i samband med detta. Jag var inne hos urmakare förra veckan som öppnade upp klockan och tog sig en titt, och han hävdade att klockan var i riktigt bra mekaniskt skick och att man för ögonblicket inte behövde göra något med den.

Pris 13000 12500 12000 11500, skickat och klart.

Jag erbjuder full retur om objektet inte är som beskrivits. OBS! Köpare står då för returkostnaden. Returen ska gå med Postens Värdefrakt och vara försäkrad till samma belopp som köpeskillingen.
Vid F2F affär erbjuds ingen returrätt.

1.jpg
2.jpg
3.jpg
4.jpg
5.jpg
 
Topp