• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Spontan klockspottning i Amsterdam

116515 eller 116655?

  • 116655

    Röster: 4 33.3%
  • 116515

    Röster: 8 66.7%

  • Totala väljare
    12

M021

Rolex
2-Faktor
Gav mig ut på stan för att spana vinterjackor och klockor, det ena tog mer tid än det andra.
Då jag velar om det senaste tillskottet daytonan ska stanna så har jag börjat snegla på rose klockor. Tycker det är trevliga klockor som flyger under radarn en aning. Vissa mer än andra såklart.
De som jag sneglat lite åt är : 116515 aka choklad araben , 116655 samt 5167R.

Full rulle hos handlarna idag men slog mig ner med en trevlig man, bad om att få klämma lite på de rollerna han hade inne.

Började med 116655
20151031_134905.jpg

På denna sitter ju oysterflex. Sitter riktigt bra och känns sportig som helhet med gummit. Roseguldet blir ganska anonymt då cerachrome vridningar är matt och dämpar blind faktorn. Datum är ett stort plus!

Sedan åkte denna på!
20151031_135104.jpg

116515. Blev ljusa tavlan då den mörka inte var inne. Måste dock säga att det är första gången jag provar den ljusa och den överraskade stort i positiv bemärkelse. Ser betydligt vitare ut på bilder kan jag känna men det gav en skön lyster till klockan som blir ganska mörk med arabtavlan.

Aquanauten var som väntat inte inne, dock så sprang jag runt hörnet till ytterligare en av 4 butiker i kvarteret för att prova VC. Denna klocka har stått på listan ett tag och nu tog jag möjligheten att prova den. Nu även med möjligheten att jämföra den med daytonan.
VC overseas, kronograf. 49150
20151031_143415.jpg


Mina damer och herrar. Vilken klocka! Lite smått förälskad, stabil bit som väger en del jämfört med Daytonan. Loggar som går igen i länken, fantastiskt. Det som dock överraskade positivt allra mest var tavlan. Otroligt trevligt djup.
VC vs Rolex
20151031_143847.jpg

20151031_143851.jpg

Såhär spontant vill jag ha en VC.

Vad tycker ni?
Over and out.
 

jabla

Sarlacc
Får nog rösta på VC i det här fallet. Eller varför inte prova ett gummi på din Daytona.
Finns ett svart till salu här på KS.
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Du har min välsignelse flr att köpa VCn, ett jäkla tråkigt värdetapp på de dock.
 

Marckus

Panerai
Jag gillar VC, men räds värdetapp, servicekostnad och servicetid. Men oavsett hade jag ändå valt nya YM av dina alternativ då modellen verkligen känns spännande
 

Simpatico

Rolex
Min röst faller på VC.
Kort kort motivation blir: Ovanligare - inte lika hög igenkänningsfaktor mer att "upptäcka/titta på", och den länken är ju ett mästerverk.
 

Wristwatch

Breitling
Gav mig ut på stan för att spana vinterjackor och klockor, det ena tog mer tid än det andra.
Då jag velar om det senaste tillskottet daytonan ska stanna så har jag börjat snegla på rose klockor. Tycker det är trevliga klockor som flyger under radarn en aning. Vissa mer än andra såklart.
De som jag sneglat lite åt är : 116515 aka choklad araben , 116655 samt 5167R.

Full rulle hos handlarna idag men slog mig ner med en trevlig man, bad om att få klämma lite på de rollerna han hade inne.

Började med 116655
20151031_134905.jpg

På denna sitter ju oysterflex. Sitter riktigt bra och känns sportig som helhet med gummit. Roseguldet blir ganska anonymt då cerachrome vridningar är matt och dämpar blind faktorn. Datum är ett stort plus!

Sedan åkte denna på!
20151031_135104.jpg

116515. Blev ljusa tavlan då den mörka inte var inne. Måste dock säga att det är första gången jag provar den ljusa och den överraskade stort i positiv bemärkelse. Ser betydligt vitare ut på bilder kan jag känna men det gav en skön lyster till klockan som blir ganska mörk med arabtavlan.

Aquanauten var som väntat inte inne, dock så sprang jag runt hörnet till ytterligare en av 4 butiker i kvarteret för att prova VC. Denna klocka har stått på listan ett tag och nu tog jag möjligheten att prova den. Nu även med möjligheten att jämföra den med daytonan.
VC overseas, kronograf. 49150
20151031_143415.jpg


Mina damer och herrar. Vilken klocka! Lite smått förälskad, stabil bit som väger en del jämfört med Daytonan. Loggar som går igen i länken, fantastiskt. Det som dock överraskade positivt allra mest var tavlan. Otroligt trevligt djup.
VC vs Rolex
20151031_143847.jpg

20151031_143851.jpg

Såhär spontant vill jag ha en VC.

Vad tycker ni?
Over and out.
Grymt snygg daytona!
 
Topp