Laddar...
Nymans Ur 1851

Erikson Urhandel
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Spontan klockspottning i Amsterdam

Diskussion i 'Diskussion' startad av M021, 31 oktober 2015.

?

116515 eller 116655?

1. 116655

4 röst(er)
    33,3%
  2. 116515

8 röst(er)
    66,7%
  1. M021
    Trådstartare

M021 Friends of KS

Gav mig ut på stan för att spana vinterjackor och klockor, det ena tog mer tid än det andra.
    Då jag velar om det senaste tillskottet daytonan ska stanna så har jag börjat snegla på rose klockor. Tycker det är trevliga klockor som flyger under radarn en aning. Vissa mer än andra såklart.
    De som jag sneglat lite åt är : 116515 aka choklad araben , 116655 samt 5167R.

Full rulle hos handlarna idag men slog mig ner med en trevlig man, bad om att få klämma lite på de rollerna han hade inne.

Började med 116655
    20151031_134905.jpg
    På denna sitter ju oysterflex. Sitter riktigt bra och känns sportig som helhet med gummit. Roseguldet blir ganska anonymt då cerachrome vridningar är matt och dämpar blind faktorn. Datum är ett stort plus!

Sedan åkte denna på!
    20151031_135104.jpg
    116515. Blev ljusa tavlan då den mörka inte var inne. Måste dock säga att det är första gången jag provar den ljusa och den överraskade stort i positiv bemärkelse. Ser betydligt vitare ut på bilder kan jag känna men det gav en skön lyster till klockan som blir ganska mörk med arabtavlan.

Aquanauten var som väntat inte inne, dock så sprang jag runt hörnet till ytterligare en av 4 butiker i kvarteret för att prova VC. Denna klocka har stått på listan ett tag och nu tog jag möjligheten att prova den. Nu även med möjligheten att jämföra den med daytonan.
    VC overseas, kronograf. 49150
    20151031_143415.jpg

Mina damer och herrar. Vilken klocka! Lite smått förälskad, stabil bit som väger en del jämfört med Daytonan. Loggar som går igen i länken, fantastiskt. Det som dock överraskade positivt allra mest var tavlan. Otroligt trevligt djup.
    VC vs Rolex
    20151031_143847.jpg
    20151031_143851.jpg
    Såhär spontant vill jag ha en VC.

Vad tycker ni?
    Over and out.

David Eriksson, Carolin, Zacke och 9 andra gillar detta.
  2. MJ24

MJ24 Friends of KS

VC är fin, men modellen utan kronografen ser enligt mig ännu bättre ut!

3. Palenkovich

Palenkovich Friends of KS

Är inte ens en contest, VC chronon vinner på fullständig knock.

Roland Casselbrant, Carolin, A3+ och 1 annan gillar detta.
  4. sir alex

sir alex Stadsbo

Från:
    Stockholm
    Älskar länken på VC:n. Hade dock valt den blåa tavlan om jag skulle köpa.

5. Palenkovich

Palenkovich Friends of KS

Jättefin med blå, dock är den "platt". Vit resp. svart tavla är de enda med guilloche-mönster, ger ett helt annat djup och klass..

6. M021
    Trådstartare

M021 Friends of KS

Precis, den blå har inte alls djupet i tavlan som den vita har. Fin färg men inte mer än så i min mening.

7. MånsT

MånsT Biskop

VC:n ser nästan grotesk ut bredvid Daytonan :bag:

8. jabla

jabla Förgöraren

Från:
    Helsingborg
    Får nog rösta på VC i det här fallet. Eller varför inte prova ett gummi på din Daytona.
    Finns ett svart till salu här på KS.

9. Khoma

Khoma Stadsbo

VC alla dagar i veckan....

Mr.Chang gillar detta.
  10. wojtecki

wojtecki Borgare

Helt klart VC.

11. yonsson

yonsson Kikuchiyo Kobra Kai

Från:
    GBG
    Du har min välsignelse flr att köpa VCn, ett jäkla tråkigt värdetapp på de dock.

M021 gillar detta.
  12. M021
    Trådstartare

M021 Friends of KS

Ja dom rasar så blir det en VC blir det en beggad helt klart.

yonsson gillar detta.
  13. luddviig

luddviig Borgare

Från:
    Norrköping
    Tycker att VCn är riktigt grym, kör på den.

14. Marckus

Marckus Präst

Från:
    Stockholm
    Jag gillar VC, men räds värdetapp, servicekostnad och servicetid. Men oavsett hade jag ändå valt nya YM av dina alternativ då modellen verkligen känns spännande

15. Simpatico

Simpatico Friends of KS

Från:
    Skåne men bor i GBG.
    Min röst faller på VC.
    Kort kort motivation blir: Ovanligare - inte lika hög igenkänningsfaktor mer att "upptäcka/titta på", och den länken är ju ett mästerverk.

16. Wristwatch

Wristwatch Torpare

Grymt snygg daytona!

Mårtenssons ur Brookfield