• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

SS UTC extreme

P-A

Sir Spamalot
Jag var in på Jarl Sandin idag.
där så kikade jag på Sjöö Sandström's sortiment och jag tycker att deras UTC extreme var riktigt vass. Det är något med visarna som jag verkligen gillar.
 

Jokkmokkswe

Cup of Jawa
2-Faktor
null_zpsfcbe19b1.jpg
 

kabro

Cartier
Farsgubben kör på en UTC Extreme, vit urtavla för tillfället.
Funderar på att ge bort ett natoband från tomten, vad tror ni om den kombinationen? Har lite svårt att visualisera det
 

Denke

Brännström
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Farsgubben kör på en UTC Extreme, vit urtavla för tillfället.
Funderar på att ge bort ett natoband från tomten, vad tror ni om den kombinationen? Har lite svårt att visualisera det


Nato är alltid en bra idé! Men du kanske ska satsa på ett lite kraftigare zulu så att den inte blir för topptung och sitter sladdrigt?
 

Hellebring

Cartier
Jag provade tjockare zulu på min ett par gånger men det är förvånansvärt tight innanför bandstiften så man fick verkligen pressa och lirka in det. Tyckte det satt väldigt konstigt när man väl fick dit det för det gick inte att få den att sitta tight och fint kring armen, just p.g.a. grovleken och styvheten på banden, så jag bytte tillbaka till vanligt nato rätt omgående.
Nato funkar den superbra med i mitt tycke men det är ju som med allt annat en fråga om vad man tycker är bekvämt.
 
Jag provade tjockare zulu på min ett par gånger men det är förvånansvärt tight innanför bandstiften så man fick verkligen pressa och lirka in det. Tyckte det satt väldigt konstigt när man väl fick dit det för det gick inte att få den att sitta tight och fint kring armen, just p.g.a. grovleken och styvheten på banden, så jag bytte tillbaka till vanligt nato rätt omgående.
Nato funkar den superbra med i mitt tycke men det är ju som med allt annat en fråga om vad man tycker är bekvämt.



Posta gärna några bilder på hur den blir på nato. Alltid kul att se!
 

Hellebring

Cartier
Lädret fogade sig nog lite bättre efter armen men det vanliga tyget sitter också riktigt fint. Tror att i stadighet är de ungefär på samma nivå ändå.
Zulu däremot var lite för hårt så det kändes både stelt och ostadigt men det kan säkert vara olika med olika band och personer. Köp olika och prova tycker jag. Det är ju alltid kul med variation :)
 
Topp