• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Störde mig på bubblan

john b

Rolex
På nya maxi case rolex är bubblan schysst. För de har pillat in lite ar bakom. På äldre klockor är bubblan mest ivägen tycker jag.

Alltså. Fram med hammare och vass kniv. Ett djupt andetag och så:

20140309_125156.jpg


Lite bensin tog bort limresterna och vips så var det klart.

Klar förbättring enligt mig. Vet att många gillar bubblan men jag klarar mig utan. När läsglasögonen åker fram om något decennium kommer jag såklart ha en annan åsikt...
 

Tuktuk

Patek
2-Faktor
På nya maxi case rolex är bubblan schysst. För de har pillat in lite ar bakom. På äldre klockor är bubblan mest ivägen tycker jag.

Alltså. Fram med hammare och vass kniv. Ett djupt andetag och så:

20140309_125156.jpg


Lite bensin tog bort limresterna och vips så var det klart.

Klar förbättring enligt mig. Vet att många gillar bubblan men jag klarar mig utan. När läsglasögonen åker fram om något decennium kommer jag såklart ha en annan åsikt...
Sjukt vågat :woot: kul att det gick vägen. Jag hade kört kniven genom handen.
 

StarMan

KS Explorers Club
2-Faktor
Personligen tycker jag det blev en försämring (jag är ett stort fan av bubblan) men jag beundrar ditt mod att fixa till det själv. Huvudsaken att det blev som du ville.
 

Apansson

Torpare
Så jävla mycket snyggare! Kan man, den dagen man får råd med en DD president lämna in den till någon och få detta gjort "professionellt"? Vad kostar det kontra ett nytt glas utan bubbla?
 

Compiss

Patek
2-Faktor
På nya maxi case rolex är bubblan schysst. För de har pillat in lite ar bakom. På äldre klockor är bubblan mest ivägen tycker jag.

Alltså. Fram med hammare och vass kniv. Ett djupt andetag och så:

20140309_125156.jpg


Lite bensin tog bort limresterna och vips så var det klart.

Klar förbättring enligt mig. Vet att många gillar bubblan men jag klarar mig utan. När läsglasögonen åker fram om något decennium kommer jag såklart ha en annan åsikt...
Grymt:)
Posta gärna en bild tagen rakt på tavlan:)
 

jabla

Sarlacc
Det finns en Rolex för alla , vill man inte ha bubblan köper man en modell som inte har det. :D
 

fredtiger

Cartier
Rent estetiskt funkar det lätt! Har dock svårt för moddade Rolex, känns fel. Kul att du kör på och friskt vågat! :nailbiting:
 

fredrikb

Cartier
Ser inte bra ut tycker jag. Datumfönstret är placerat för att det ska funka med bubblan. Utan den så ligger fönstret för långt "in" på urtavlan och det ser obalanserat ut. Det ser dessutom ynkligt litet ut.
 
Topp