• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Step case tråden - för oss som gillar räta vinklar

Klockjägaren

Audemars
Pledge Member
2-Faktor
Nu är jag med i klubben igen.
90B2EF51-B7EA-4A17-A21F-2E5CF45FF087.jpeg
Grym! Och en Zenith också ❤️
 

theargonaut

Patek
Pledge Member
2-Faktor
Snyggt, är det 31mm varianten?
Tack, 30mm varianten.
Väldigt trevlig modell. Såg en likadan till salu nyligen i närmast mint skick som en instasäljare ville ha €3700 eller något sånt.
Javisst :) Oj, kanske det man får betala för en i mint?
Grattis, grym! Nästan i klass med din gamla från förstasidan.
Tack! Ja, typ i liknande klass som den skulle jag också säga.
 

Corgi

Rolex
2-Faktor
Alltid underhållande att titta runt på drömpriserna hos IG-handlare 😄
Grym modell för övrigt som du säger.

Det är ett sjukt högt premium på mint-vintage på www och jag tror en del faktiskt pungar upp åtminstone i närheten av det där för snarlika klockor. Rätt eller fel, inte vet jag. Ofta roligare klockor än moderna diton, men ibland går det överstyr.
 

essGunnar

Audemars
2-Faktor
Svårt och veta med en modell som det rör sig så lite av hos öppna handlare och auktioner. Ordinära 30mm ser man "ofta" gå runt 10' strecket give or take så jag blev inte superpaff när jag såg 3700€ exet även om det kändes saftigt. Fint skick, rätt tråkig tavla.
 

hejsam

Patek
2-Faktor
Alltid underhållande att titta runt på drömpriserna hos IG-handlare 😄
Grym modell för övrigt som du säger.

Det är ett sjukt högt premium på mint-vintage på www och jag tror en del faktiskt pungar upp åtminstone i närheten av det där för snarlika klockor. Rätt eller fel, inte vet jag. Ofta roligare klockor än moderna diton, men ibland går det överstyr.
Gissar att många IG-handlare försöker rida på tre tacche vågen och hoppas folk är villiga att betala ett lika stort premium även för de små varianterna också. Det är galna priser för en simpel timeonly men de är ju också väldigt charmiga och har allt det där man gillar hos ett vintage ur.

Blev erbjuden 4500EUR för min 35mm med fel tavla och lite sargad boett för ett tag sedan vilket säger en del om vad de faktiskt kan sälja för
 

essGunnar

Audemars
2-Faktor
Gissar att många IG-handlare försöker rida på tre tacche vågen och hoppas folk är villiga att betala ett lika stort premium även för de små varianterna också. Det är galna priser för en simpel timeonly men de är ju också väldigt charmiga och har allt det där man gillar hos ett vintage ur.

Blev erbjuden 4500EUR för min 35mm med fel tavla och lite sargad boett för ett tag sedan vilket säger en del om vad de faktiskt kan sälja för
35orna har ju varit väsensskilda så länge jag följt. Tror det måste vara verkligt speciella ex för att 30/32 ska komma upp i större tal.
 

hejsam

Patek
2-Faktor
35orna har ju varit väsensskilda så länge jag följt. Tror det måste vara verkligt speciella ex för att 30/32 ska komma upp i större tal.
Yes, har nog faktiskt aldrig sett en 33mm säljas för dyrare än 20k (har dock dålig koll på handlare och svårt att veta vad de egentligen säljs för).
35mm däremot har ju sålts för 100k+ även av privatpersoner
 

Corgi

Rolex
2-Faktor
Yes, har nog faktiskt aldrig sett en 33mm säljas för dyrare än 20k (har dock dålig koll på handlare och svårt att veta vad de egentligen säljs för).
35mm däremot har ju sålts för 100k+ även av privatpersoner

Här är en av de jag tänkte på. https://www.instagram.com/p/CkdMwLTOjWt/?igshid=YmMyMTA2M2Y=

Är väl som du säger att man hittat ett lukrativt segment. Intressant hur det kan svänga ganska mycket i köpvilja också beroende på land.
 

Klockjägaren

Audemars
Pledge Member
2-Faktor
En liten aptitretare på trappstegsboett i jumboformat på väg hem!
Så har den landat! En 40mm Eberhard med enknappsversionen av Valjoux 65 (Eberhard 16000). Kommer lite mer högupplösta bilder på tavlan i vintage-kronograf-tråden så småningom. Den är inte helt oproblematisk, men en grym trappstegsboett har den utan tvekan! Tänk att den är från 1930-talet, troligen tidigt 30-tal t.o.m.!
IMG_0425.jpeg
IMG_0432.jpeg
IMG_0414.jpeg
IMG_0421.jpeg
 
Senast ändrad:
Topp