• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

STORA PASSAROUNDTRÅDEN - Nu LIVE!

RicVin

Dirty Grandpa
Forumpersonal
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Why bother? Jag kan hämta mina 2 vinster i nästa vecka. Luftgubben kan du Lotta ut. Eller va fan.. Jag tar med den också :D
Denke skrev:
Nu är alla klockor på plats! Glycinens länk ska bara fixas. Sen kör vi!

Vi håller på och riggar det praktiska!
 

Denke

Brännström
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
BME skrev:
Barda skrev:
Jag börjar bli otålig att vinna den där klockan nu ;)
+1
Börjar bli dags tycker jag! Orkar inte vänta på vinsten längre snart :D

Vi måste få till det här med själva livesändningen och få glycinen åter från reparationen. Arbetsplanen är att få till utlottningen i mitten av nästa vecka...jag återkommer med mer info i morgon onsdag!
 

Aquaracer2

Ingamay
2-Faktor

Denke

Brännström
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Okej, så här tänker vi..

Vad anser panelen om något av följande alternativ:

En mindre ambitiös (läs, ej direktsänd) utlottning på torsdag i samband med eventet på Rob E...

...ELLER....

...en mer ambitiös (läs förhpååningsvis livesänd) utlottning i samband med klockmässan?

Oavsett så kopplar vi själva lottningen till till någon av de större dragningarna av Keno, Lotto etc. På detta sätt säkrar vi att alla kan känna tillit till själva utlottningsförfarandet. Och oavsett hur vi kör det så redovisas självklart lottningsförfarandet ordentligt innan så att alla kan hänga med.

Vad säger panelen?

Kanske finns det tom några frivilliga som kan tänka sig att bistå eller kanske ordna själva lottningen fullt ut (självklart med stöd)? Det viktiga är ju egentligen inte VEM som håller i lottningen utan att den blir av! Och nu är alla priser på plats! :)

Återkoppling tack!
 

RicVin

Dirty Grandpa
Forumpersonal
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Denke skrev:
Okej, så här tänker vi..

Vad anser panelen om något av följande alternativ:

En mindre ambitiös (läs, ej direktsänd) utlottning på torsdag i samband med eventet på Rob E...

...ELLER....

...en mer ambitiös (läs förhpååningsvis livesänd) utlottning i samband med klockmässan?

Oavsett så kopplar vi själva lottningen till till någon av de större dragningarna av Keno, Lotto etc. På detta sätt säkrar vi att alla kan känna tillit till själva utlottningsförfarandet. Och oavsett hur vi kör det så redovisas självklart lottningsförfarandet ordentligt innan så att alla kan hänga med.

Vad säger panelen?


Kanske finns det tom några frivilliga som kan tänka sig att bistå eller kanske ordna själva lottningen fullt ut (självklart med stöd)? Det viktiga är ju egentligen inte VEM som håller i lottningen utan att den blir av! Och nu är alla priser på plats! :)

Återkoppling tack!

Spontant så känns alternativ 2 eller B eller vad jag ska kalla det bättre . Enda skälet är min bitterhet över att bli ratad från Rob Engström spektaklet... ;)
Nää då så illa är det inte. Men fler kanske har möjlighet att vara med live under Klockmässan...
Så tänker jag. Nu åker jag till Köpenhamn och jobbar resten av veckan så även om ni trugar så kan jag inte hänga med till Rob... :cool:
 
För mig spelar det ingen större roll, jag är bortrest över båda eventen så för att underlätta kan jag hämta doxan innan jag åker då jag är säker på att vinna den! :cool:

MVH
Anders P
 

Denke

Brännström
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Rille skrev:
Hur menar ni med livesändning om vi kopplar det till ex. Lotto/keno?

Sänder live på typ bambuzer samtidigt som det dras keno/lotto/etc....

Observera att sändningen inte alls behöver göras från Sthlm, bara för att priserna finns här. Jag vill direkt UPPMANA någon av deltagarna att ta initiativ till att hålla i sändningen. Prislistor etc synkar vi såklart. :)
 

Ricrob

Patek
Jag tycker plan 2 är vettigast, dels för att det är en mer isolerad grupp (så länge inte den isolerande gruppen super sönder sig före lunch och pantsätter min LLD) och dels för att alla som kan och vill har möjlighet att närvara. Jag själv kan inte på ngn av de dagarna... That sucks!

Edit: Kom just och tänka på att lottningen såklart sker på "för-gtg'" innan Rob E om plan 1 väljs och det funkar ju såklart men då tycker jag självklart att "för-gtg'n" ska vara öppen för alla som vill, även om de skamset får gå hemåt med huvudet hängande medan de utvalda, nej jag menar utlottade går till Rob E.
 

Peter K

Panerai
2-Faktor
Jag kan inte heller delta.
Så länge det sköts utan att frågetecken uppstår efteråt är det OK med vilken lottning som helst.
Doxan kommer ju i alla fall hamna hos mig. :D
 

oskarponken

Panerai
Ricrob skrev:
Jag tycker plan 2 är vettigast, dels för att det är en mer isolerad grupp (så länge inte den isolerande gruppen super sönder sig före lunch och pantsätter min LLD) och dels för att alla som kan och vill har möjlighet att närvara. Jag själv kan inte på ngn av de dagarna... That sucks!

Edit: Kom just och tänka på att lottningen såklart sker på "för-gtg'" innan Rob E om plan 1 väljs och det funkar ju såklart men då tycker jag självklart att "för-gtg'n" ska vara öppen för alla som vill, även om de skamset får gå hemåt med huvudet hängande medan de utvalda, nej jag menar utlottade går till Rob E.

Jag instämmer förutom att LLD:n faktiskt är min.
 

Denke

Brännström
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Ricrob skrev:
Det kan inte jag heller men jag tycker ändå att det ska vara öppet för alla deltagande som vill och kan...

Klart att det är öppet för alla som vill och kan komma. Jag har en idé, kan du tänka dig att hålla i det?
 

Ricrob

Patek
Denke skrev:
Ricrob skrev:
Det kan inte jag heller men jag tycker ändå att det ska vara öppet för alla deltagande som vill och kan...

Klart att det är öppet för alla som vill och kan komma. Jag har en idé, kan du tänka dig att hålla i det?

Jag tillhör ju tyvärr skaran av de som vill men inte kan komma, så det blir således samma sak gällande att hjälpa till med styrning.. Sorry!
 

Gavve

Greven
2-Faktor
Tycker alternativet med Rob E är vassast... då kan jag promenera hem med vinsten. Dessutom är jag bortrest på lördag så kan ändå inte se en livesändning hehe
 

Denke

Brännström
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Ricrob skrev:
Denke skrev:
Ricrob skrev:
Det kan inte jag heller men jag tycker ändå att det ska vara öppet för alla deltagande som vill och kan...

Klart att det är öppet för alla som vill och kan komma. Jag har en idé, kan du tänka dig att hålla i det?

Jag tillhör ju tyvärr skaran av de som vill men inte kan komma, så det blir således samma sak gällande att hjälpa till med styrning.. Sorry!

Det går ju att köra andra dagar? :)
 

Rock_N_Ron

Audemars
2-Faktor
Jag har tyvärr inte mycket hjälp att komma med, men jag tycker att en "vanlig" utlottning/dragning på Rob E eventet funkar! Tillräckligt många på plats för att alla ska känna att det går rätt till.

Ner med namnen i en hatt per utlottning, ner med näven & dra ett...

PM:ar min adress så ni vet vart Glycinen ska skickas... :cool:
 

naggge

Panerai
Lottodragning är en förutsättning för att jag som är konspiratoriskt lagd inte ska börja gorma om jag inte vinner :D
 

Mykeys

Cartier
Eftersom det verkar svårt att få till live-dragningen är mitt förslag att vi kör på en liknande variant som vi hade på vårt jullotteri - enkelt och bra. Hade även varit kul att få lite teasers om vad som mer finns på vinstbordet! :)
 

Rockenfeller

Panerai
2-Faktor
Mykeys skrev:
Eftersom det verkar svårt att få till live-dragningen är mitt förslag att vi kör på en liknande variant som vi hade på vårt jullotteri - enkelt och bra. Hade även varit kul att få lite teasers om vad som mer finns på vinstbordet! :)

Låter enkelt och bra. Säg till om ni vill ha assistans i utlottandet.
 
Topp