• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

thewordfox

Vacheron
2-Faktor
Har sneglat lite på detta märke och model:
VAER C5 Tradition Black USA Quartz.
Finns i två storlekar 40 och 36 mm.
Affordable pris $209-$259 beroende på strap val.
Gilla designen men kanske är skräp i övrigt?
Någon som har erfarenhet av VAER?
C5-TB-QR-BR-01_650x.jpg
C5-TB-QR-BR-04_650x.jpg
C5-TB-Lume_650x.jpg

Jag läste en FB-post i någon av microgrupperna där köparen var missnöjd med just den här modellen. Jag vet inte - det är en billig klocka och den kan säkert vara bra men det är ju inga märkliga saker det klagas på utan rimliga klagomål. Grov känsla vid inskruvning av krona är tyvärr något som händer. Det är väl Old Radium C1 på tavlan och den lyser ju svagare. Och visst ser det ut att vara glapp mellan boett och ändlänkar?

1624364922055.png
 

Islay

Panerai
2-Faktor
Jag läste en FB-post i någon av microgrupperna där köparen var missnöjd med just den här modellen. Jag vet inte - det är en billig klocka och den kan säkert vara bra men det är ju inga märkliga saker det klagas på utan rimliga klagomål. Grov känsla vid inskruvning av krona är tyvärr något som händer. Det är väl Old Radium C1 på tavlan och den lyser ju svagare. Och visst ser det ut att vara glapp mellan boett och ändlänkar?

1624364922055.png
Ja, man får väl lite vad man betalar för i det här fallet då kanske.
Inte så kul om man stör sig på finishen och detaljer även om den är billig.
Tack för input! 👍
 

FOQ

Audemars
Nytt in in från San Martin. Denna gång en field watch som är copage på Unimatic.

I vanlig ordning helt sjuk kvalitet för priset. Safiren är verkligen något utöver det vanliga.

Tyvärr är klockan extremt svår att fånga på bild. Ser ut att vara långt dyrare än vad priset antyder. Grädden på moset är ett band med grym kvalitet och dom har verkligen lagt krut på claspen som har grym finish.

Var lite orolig över konstiga formen på boetten, men den sitter förvånansvärt bra och definitivt en eye catcher!

IMG_20210622_153725.jpg

IMG_20210622_153811.jpg

IMG_20210622_153830.jpg

IMG_20210622_153744.jpg
 

FOQ

Audemars
Sjukt cool klocka och bandet höjde den några snäpp till! 💪 Vad mäter en sån pjäs, vad är det för urverk och vad fick du ge? 😊

Bandet är som gjort för klockan 😍

Gissar på 1500-1600 med tull osv? Inte riktigt säker då jag inte fått faktura.

NH35 med ghost click. Ingen dealbreaker för mig då jag inte bryr mig

38mm och 47,5 l2l (tror jag). 200WR!!!
Finns i svart och grå också.
 

Schned

Panerai
2-Faktor
Bandet är som gjort för klockan 😍

Gissar på 1500-1600 med tull osv? Inte riktigt säker då jag inte fått faktura.

NH35 med ghost click. Ingen dealbreaker för mig då jag inte bryr mig

38mm och 47,5 l2l (tror jag). 200WR!!!
Finns i svart och grå också.

Finns även med annan tavla.

Screenshot_20210622_171910.jpg
Screenshot_20210622_171852.jpg
Screenshot_20210622_171833.jpg


edit...även blästrat case på den här versionen tydligen. Och borstat på California dial versionen alltså.

Screenshot_20210622_173010.jpg
 
Senast ändrad:

MaBr

Squale
Pledge Member
2-Faktor
Bandet är som gjort för klockan 😍

Gissar på 1500-1600 med tull osv? Inte riktigt säker då jag inte fått faktura.

NH35 med ghost click. Ingen dealbreaker för mig då jag inte bryr mig

38mm och 47,5 l2l (tror jag). 200WR!!!
Finns i svart och grå också.
Bra pris, bra storlek! 👍 Bryr mig inte heller om det är ghost click i den prisklassen, gör ingen som helst skillnad för funktionen. Sjukt med 200m WR på en sån! 😁
 

SeikoZ

Patek
2-Faktor
Screenshot_20210622_180641.jpg
Screenshot_20210622_180917.jpg


Mycket nyheter från Islander senaste halvåret.

Inte sett någon Islander i tråden ännu men funderar på en blästrad turtle och några andra själv.

Någon som har köpt en Islander ännu?
Jag har ägt en, otroligt mycket klocka för pengarna. Men inte lika mycket klocka för pengarna när staten ska ha sina 25%. Funderar själv på den där turtlen på 40 mm.

1624381336836.png
 
Senast ändrad:

AndyJ

Panerai
Du lider av Tuttklocksjukan, alltså klockor har samma inverkan på dig som tuttar har på

schnedsegler
Jag är osäker på om mitt tuttintresse är lägre än schnedseglers. Jag tror mer att mitt intresse för klockor är större än mitt intresse för ekonomi. Tuttar är nog typ på toppen på min intresse ... hrm, det kanske var för mycket information... Viilken fin Islander!😅
 

SeikoZ

Patek
2-Faktor
Jag är osäker på om mitt tuttintresse är lägre än schnedseglers. Jag tror mer att mitt intresse för klockor är större än mitt intresse för ekonomi. Tuttar är nog typ på toppen på min intresse ... hrm, det kanske var för mycket information... Viilken fin Islander!😅
Jäklar, hahah! Nu har man gjort bort sig, det där skulle inte med, trodde jag hade raderat det!

Edit: Så det inte blir missförstånd och @schnedsegler tror det handlade om honom. Det skulle nämligen stå "Du lider av Tuttklocksjukan, alltså klockor har samma inverkan på dig som tuttar har på vissa män."
 
Senast ändrad:
Topp