• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

albinh

Cartier
2-Faktor
Syrran fyller 30. Då blir det automatiskt lite mikro-gtg med gult tema.
75617A69-F053-4C79-9FC3-F8F1CDB187E8.jpeg
 

Baramats

Audemars
2-Faktor
Fick svidande kritik av frun, så vitt tropic av (ska inte säga vad hon tyckte om det..) och oanvända länken på. Riktigt trevlig faktiskt!
4819F8B5-D1FF-44EC-898C-FF66A2AA8D0B.jpeg
FAE8E9A1-1A84-46B7-8AE5-E37C371F5C2E.jpeg
Snygg på länk! Ser ut att vara samma lika design som Halios kör på Universa och Fairwind. Hur ser spännet ut?

Hoppas snart få min Fairwind. Postnord kunde inte läsa så de skickade tillbaka den. Men som tur var är säljaren shysst och hjälper till med ett försök till.

BBE01EF3-7CC0-4FA1-BD78-4F799A87B517.png
 

BoZ80

Rolex
2-Faktor

Knäckehäxan

Panerai
2-Faktor
Dom där är ju coola tycker jag!
Jag med 😭 jag fick den av en vän men den kostar nog mer o laga än att köpa en nu tyvärr.
Semestern är verkligen högtid för klockköp, särskilt dykare. Så håll i dig 😁
Haha ja, kanske är så, får se om jag bränner semesterkassan i Paneraibutiken i Florens 😅 i absolut värsta fall får jag nöja mig med Serican efter semestern
 
Det är kanske skillnad att skriva det på tavlan som Constantly gör och att bara skriva det på kartongen? Tullregler bestämmer ju delvis hur sånt här ska göras ur skatteaspekten.

Den enda svenska klockan jag har hemma nu är MALM och där står det inget om "Made in Sweden" på tavla eller boett, däremot "JAPANESE MOVEMENT" på baklocket. Skulle jag skicka en sådan klocka över en tullgräns skulle jag nog däremot förutsättas säga att den är svensktillverkad för att göra rätt på tulldeklarationen. Om de nu är slutmonterade här i byn, men det tror jag de är.
Kul att det finns fler som stör sig på detta. :) Levenaig Watches har ju boett, bakboett, urtavla, carrier och komplett krona som handtillverkas i egen verkstad i Olstorp. Även om urverken i regel är köpta har jag inga problem med att säga att klockorna är "handmade in Sweden". Och det är extremt frustrerande när diverse billiga märken marknadsförs som handtillverkade produkter. Tänk så underbart det vore om alla bara kunde vara 100% ärliga i sin marknadsföring.
 

BoZ80

Rolex
2-Faktor
Topp