• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

rickards

Rolex
2-Faktor
Glycine combat sub quartz (hur fan stavar man det egentligen?) ska vara bra har jag hört och borde väl ligga däromkring

Hade ju den här quartzen ett tag, va för jäkla bra ändå. Sålde den för 2000 spänn vilket kanske va ett rimligt begagnatpris, men fantastiskt mycket pang för pengarna var min upplevelse. Saknar den lite.

image.jpg
 

Rooster91

Panerai
Ligger en Orient Mako på köp och sälj som jag tycker ser väldigt trevlig ut för pengarna.
Har ett problem där, fick hem en orient mako gen 1 tidigare i veckan 😅 som jag känner att jag vill byta ut mot en nyare antingen mako 2 eller 3 kamasu? Men kan inte bestämma mig.
Lite därför jag är här, skanna innan jag bestämmer mig. Antagligen borde jag köpa någon adhd medicin..
 

rickards

Rolex
2-Faktor
Har ett problem där, fick hem en orient mako gen 1 tidigare i veckan 😅 som jag känner att jag vill byta ut mot en nyare antingen mako 2 eller 3 kamasu? Men kan inte bestämma mig.
Lite därför jag är här, skanna innan jag bestämmer mig. Antagligen borde jag köpa någon adhd medicin..
Haha, känner igen mig lite för väl. Kan ju passa på att tipsa om en sån här också. Den hann jag ha i två dagar innan jag råkade byta bort den 😁 Men kul på väldigt liten budget.
PXL_20221202_165126660~2.jpg
 

rickards

Rolex
2-Faktor
Har ett problem där, fick hem en orient mako gen 1 tidigare i veckan 😅 som jag känner att jag vill byta ut mot en nyare antingen mako 2 eller 3 kamasu? Men kan inte bestämma mig.
Lite därför jag är här, skanna innan jag bestämmer mig. Antagligen borde jag köpa någon adhd medicin..

Såg den här på Tradera. Tycker jag va fin!

 

essGunnar

Audemars
2-Faktor
Fortfarande på ett tidigt planeringsstadium, men det ser lovande ut. Skin divers verkar var en den nya trenden. Vissa likheter finns det ju med en annan re-issue från Glashutte Seaq. Pris och kvalitet/finish lär dock vara på en lite lägre nivå.

Airan Sous-Marine.

D1AC6597-6BD1-4141-A7CB-C041E14290B8.jpeg

E7DF0173-3470-4CDD-81EB-094AD4227F4B.jpeg

95F8DF8B-7946-43A1-9C4A-01367FD113E6.jpeg
Inte så konstigt att det trendar egentligen. Skindiver är ju en ganska perfekt kompromiss, superbekväm bärbar boett i storlek som passar alla, vattentålig utan att vara tjock klumpdykare, oändliga tavel/visar-varianter som gör att man kan skapa olika uttryck. Enda nackdelen egentligen att de alltid ser pissiga ut med länk pga den raka kanten mellan bandhornen
 

v0n

Patek
2-Faktor
Sånt jäkla mardrömsmaterial att dyka under is.
Om det är ofrivilligt ja, absolut 😉

Ultralätt liten rackare idag. Vet inte så mycket om Lorus mer än att det är/var förbaskat underskattade budgetSeikos för den australiensiska marknaden ända sen början 80-talet nånting. "Meh, vilket okreddigt märke" tänker nån (?)...som om det skulle vara nåt dåligt säger jag då 🙃
Z6t0ISc.jpg
 

v0n

Patek
2-Faktor
Inte så konstigt att det trendar egentligen. Skindiver är ju en ganska perfekt kompromiss, superbekväm bärbar boett i storlek som passar alla, vattentålig utan att vara tjock klumpdykare, oändliga tavel/visar-varianter som gör att man kan skapa olika uttryck. Enda nackdelen egentligen att de alltid ser pissiga ut med länk pga den raka kanten mellan bandhornen
Och låt oss inte glömma varför man en gång i tiden tog fram skindivers. Ett billigare alternativ för den stora massan som höll på med den nya stora flugan sportdykning.
Större tillverkare vid den här tidpunkten rejsade på rätt hårt med högre vattenresistens i klockorna. Betydde ofta som du nämner klumpiga, kostsamma och inte minst otillgängliga för allmänheten.
För att hålla nere kostnaderna var det väldigt ovanligt att skindivers kom på länk. Därav designen med raka kanten mellan bandhornen skulle jag tro, såg/ser bättre ut på gummi som dessutom var på modet 🤓
 

Smooth Operator

Rolex
2-Faktor
Om det är ofrivilligt ja, absolut 😉

Ultralätt liten rackare idag. Vet inte så mycket om Lorus mer än att det är/var förbaskat underskattade budgetSeikos för den australiensiska marknaden ända sen början 80-talet nånting. "Meh, vilket okreddigt märke" tänker nån (?)...som om det skulle vara nåt dåligt säger jag då 🙃
Z6t0ISc.jpg
Jag hade (kanske har kvar i gömmorna) en helsvart analog Lorus på 80-talet som jag var väldigt förtjust i. Och i actionrullen The November Man bar Pierce Brosnan en Lorus kronograf.
c97f698f7a35d2a6bb8c5de0030bd950.jpg
 
Senast ändrad:
Topp