• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Jockinho

Patek
2-Faktor
He he I wish

Tack, Älskar naturen i mitt nya hemland, well gårdagen bjöd på fin natur bland vulkaner
B61BFE53-6AE3-4C7A-B4C9-BDC05509FD3E.jpeg
628A80E1-30C4-4A81-9F88-FA65698BE70E.jpeg
C0231B30-80D2-4BC8-AFC8-56172CE47852.jpeg

Vart bor du? :)
 

Nilas

Patek
2-Faktor
Har nu burit denna dag som natt i 6 dygn.
Har helt glömt av att kolla tidshållningen fram tills nu. Efter en högst oprofessionell och enbart en okulär avstämning mot samma tidskälla, vilket räcker gott för mig så går den inte ens en sekund fel. Alltså en tidshållning som många premium-ur skulle önska dom hade. Jag kallar det för "premium affordable deluxe" :D.
PSX_20190609_131339.jpg
 

Nikk

Panerai
2-Faktor
Geckota har en del. Kostar från ca 300 kr upp till 1000 kr. Har dock inte testat dem själv, men köper ofta andra band från dem.

Lite märkligt men Steinhart har (hade?) i 22 mm med ett verktygslös justering i spännet. Dock måste man köpa rätt längd från början och så får man en Steinhart logga på spånnet. Men ett bra mesh.

watchgecko / Geckota
Har köpt ett par stycken och tycker det är bra kvalitet för pengarna.
Detta är polerade billigaste varianten till £28 om jag inte minns fel

20190607_205849.jpg
20190607_205906.jpg

Tack för tipsen!
Det blir nog till att testa ett mesh från watchgecko.
 

Zachelitomega

Cartier
2-Faktor
Har nu burit denna dag som natt i 6 dygn.
Har helt glömt av att kolla tidshållningen fram tills nu. Efter en högst oprofessionell och enbart en okulär avstämning mot samma tidskälla, vilket räcker gott för mig så går den inte ens en sekund fel. Alltså en tidshållning som många premium-ur skulle önska dom hade. Jag kallar det för "premium affordable deluxe" :D.
PSX_20190609_131339.jpg
Mycket imponerande! Ändå lite kul med den tidhållningen trotts priset :cool: Där snackar vi verkligen om "afforable"!
 
Snygg! Har du någon bild på samlingen? Vore kul att se då du verkar ha lite roliga klockor med bred variation, har sett bilder på åtminstone Nomos, MkII och nu Hamilton men har för mig att det ska finnas en SRPA21 också. Nejdå, ingen stalkervarning här inte. :bag:

Tack!! Ska se till att samla samlingen för ett porträtt när jag väl är "hemma" igen. Ute på vägarna några veckor till:) Grymt minne/ögon får ja säga! Nog bara postat en eller två bilder på den, men Padin är där med en liten minisamling Seikos (bara för att Seikos är ju störtsjysta:p).
 

Jockinho

Patek
2-Faktor
Tack!! Ska se till att samla samlingen för ett porträtt när jag väl är "hemma" igen. Ute på vägarna några veckor till:) Grymt minne/ögon får ja säga! Nog bara postat en eller två bilder på den, men Padin är där med en liten minisamling Seikos (bara för att Seikos är ju störtsjysta:p).

Ännu mer stalking nu men har du instagram? Tyckte jag såg paradivern i flödet :pompus:
 

FreakyLeo

Patek
2-Faktor
Har nu burit denna dag som natt i 6 dygn.
Har helt glömt av att kolla tidshållningen fram tills nu. Efter en högst oprofessionell och enbart en okulär avstämning mot samma tidskälla, vilket räcker gott för mig så går den inte ens en sekund fel. Alltså en tidshållning som många premium-ur skulle önska dom hade. Jag kallar det för "premium affordable deluxe" :D.
PSX_20190609_131339.jpg
De verkar onekligen duktiga på att justera verken. Hade nästan lika sanslös precision på min gamla Tisell.
 
Topp