• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

thewordfox

Vacheron
2-Faktor
Var säljer ni era klockor? Det känns som att micros generellt är svårsålda här på forumet. Jag tänkte sälja min Zelos Horizons 43mm. Är eBay eller chrono24 bra alternativ?

Bild på klockan
IMG_8108.jpeg
Bör inte vara svårsåld här på forumet alls med rätt pris :)

Klockor som inte säljs är för högt prissatta, det är inte svårare än så.
 

Magnus (Sthlm)

Panerai
2-Faktor
IMG_3851.jpeg


Då vart sommardinkan införskaffad, tack @Magnus (Sthlm) 🥰

Storleken och titanet gör den extremt lättburen, enda negativa är att det inte medföljde några halvlänkar. Fått till en någorlunda bra passform men hade krävts en halv för perfektion. Men på det stora hela en mycket trevlig historia.
Jag hade samma problem. Slutade med att jag använde en extralänk som jag borrade ur för bandstiftet i spännet och lyckades få till en bättre passform. Kan ta några bilder på min svarta vid tillfälle så man kan se hur jag gjort. Jag gillar verkligen allt annat med den. De har sneglat på Pelagos och bestämt sig för att göra den bättre.
 

Meridius

Cartier
2-Faktor
Jag hade samma problem. Slutade med att jag använde en extralänk som jag borrade ur för bandstiftet i spännet och lyckades få till en bättre passform. Kan ta några bilder på min svarta vid tillfälle så man kan se hur jag gjort. Jag gillar verkligen allt annat med den. De har sneglat på Pelagos och bestämt sig för att göra den bättre.
Det där låter som ett jobb för en händig person.. om jag skickar en länk löser du det mot en avgift då? 😂
Mycket möjligt att jag vänjer mig vid passformen också. Instämmer, väldigt mycket kvalitet för en liten peng.
 

Baramats

Audemars
2-Faktor
Var säljer ni era klockor? Det känns som att micros generellt är svårsålda här på forumet. Jag tänkte sälja min Zelos Horizons 43mm. Är eBay eller chrono24 bra alternativ?

Bild på klockan
IMG_8108.jpeg

Märkesforum på ex facebook eller chrono24. C24 till EU är ju hyffsat nu när kronan är svag.
KS var länge sedan det var någon fart på, om man har någorlunda krav på att inte ruinera sig :)
 

v0n

Patek
2-Faktor
Märkesforum på ex facebook eller chrono24. C24 till EU är ju hyffsat nu när kronan är svag.
KS var länge sedan det var någon fart på, om man har någorlunda krav på att inte ruinera sig :)
Yao @Stup ,hörde även av bl.a @Lord_tito88 att Tratten fått utlänningar att götta sig i vår svaga krona och köper det mesta utan att passera gå.
(Obs, ingen egen erfarenhet så ta det för vad det nu är värt 🙈)
 
Senast ändrad:

Lord_tito88

Patek
2-Faktor
Yao @Stup ,hörde även av bl.a @Lord_tito88 att Tratten fått utlänningar att götta sig i vår svaga krona och köper det mesta utan att passera gå.
(Obs, ingen egen erfarenhet så ta det för vad det nu är är värt 🙈)

Stämmer fint, har sålt till klockisar i Danmark, Polen, Slovakien och Rumänien via tradera.

Lika smidigt som att sälja till folk inrikes gällande betalning och frakt.
 

thewordfox

Vacheron
2-Faktor
Jovisst förstås får jag den såld i ett nafs om jag säljer den för en femhundring.

Men vad är ett rimligt pris att sätta? Ett där både köpare och säljare är nöjd
Haha, jag menade så klart inte skamligt låga priser utan rätt och rimligt pris för den aktuella varan. Den modell du har är väl värd mellan 3500 och 4000. Det har sålts några såna på forumet innan för runt 3900–4000 men det är något år sedan. Jättefin klocka, på alla sätt. Storleken är perfekt och färgerna likaså :)
 

Islay

Panerai
2-Faktor
Jag hade samma problem. Slutade med att jag använde en extralänk som jag borrade ur för bandstiftet i spännet och lyckades få till en bättre passform. Kan ta några bilder på min svarta vid tillfälle så man kan se hur jag gjort. Jag gillar verkligen allt annat med den. De har sneglat på Pelagos och bestämt sig för att göra den bättre.
Räcker inte microjusteringen till? Jag har fyra hål i spännet på min så går justera relativt mycket ändå.
20240501_193546.jpg
 

Smooth Operator

Rolex
2-Faktor
Osäljbar eller bara för dyr? Inte vet jag, men jag vill inte ge bort den heller...
Istället får den lite handledstid, det är den f#n värd i alla fall 😍
IMG_20240501_202128.jpg
IMG_20240501_202102.jpg
IMG_20240501_201328.jpg

Aquastar Benthos H1
Det är ett lysande ur 👌 och jag tycker nog att det är vettigt prissatt, i synnerhet som de flesta "Swiss Made" har skenat iväg prismässigt de senaste två åren (i kombination med en svag krona). Kanske kan du hitta en internationell köpare på Tratten som då kan fynda.
 

TotteH

Patek
2-Faktor
Det är ett lysande ur 👌 och jag tycker nog att det är vettigt prissatt, i synnerhet som de flesta "Swiss Made" har skenat iväg prismässigt de senaste två åren (i kombination med en svag krona). Kanske kan du hitta en internationell köpare på Tratten som då kan fynda.
Jag har den där med. Får se, blir den inte såld så kanske det är dags att testa C24 😊
 

Magnus (Sthlm)

Panerai
2-Faktor
Farligt att ligga och scrolla AliExpress på kvällen. Blev orimligt sugen på en sånhär San Martin ”Superior”. Ska enligt random youtube review vara zaratsu-polerad boett eller iaf liknande teknik och macro-bilderna ser riktigt bra ut. Hänger suget kvar imorgon får det nog bli ett köp.

3F4CFFEF-2F0E-4A4A-B49E-3B49F94EEB1B.png
 
Topp