• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Chumba

Rolex
Meeen, det är ju en bra sak så jag tar gärna åt mig äran! :D Jag har satt på gummi på min nu för övrigt. Vad tycks? #detkanaldrigbliförmycketorange
PSX_20200814_201401.jpg
Jag är bara tacksam att du fick mig att slå till. :) Och den combo är grju grym!
 

Yrsnö

Cartier
Nu är allt löst med den extra Swordfish jag fick av misstag. Var lite struligt ordna frakt pga FedEx behövde användas (och det finns ej lokalt) så blev att jag köpte den för pre order pris minus det Zelos ändå hade fått betala i frakt tillbaka till Singapore. Kändes helt enkelt smidigare :bookworm: Men nu när alla sålt sina är jag faktiskt taggad på min så ska ge den en chans ändå :)
Gör du helt rätt i :D
 

sirengatto

Panerai
2-Faktor
Håll hårt i era nära och kära. För strax drar vi igång. Vem vinner? Eller kommer vi att få en magnumpott?

Jag kan redan avslöja tre saker:
En favorit bland kultfilmer.
Engelskspråkig.
Föredömlig längd för en fredagskväll.

Klarnar det något? Das Boot kan alltså strykas från förhandstipsen.
 

blackcoffee

Rolex
2-Faktor
Håll hårt i era nära och kära. För strax drar vi igång. Vem vinner? Eller kommer vi att få en magnumpott?

Jag kan redan avslöja tre saker:
En favorit bland kultfilmer.
Engelskspråkig.
Föredömlig längd för en fredagskväll.

Klarnar det något? Das Boot kan alltså strykas från förhandstipsen.

Plan 9 from Outer Space!
Rat Phink a Bobo!
Annie Hall!
 

moggelito

Rolex
2-Faktor
Håll hårt i era nära och kära. För strax drar vi igång. Vem vinner? Eller kommer vi att få en magnumpott?

Jag kan redan avslöja tre saker:
En favorit bland kultfilmer.
Engelskspråkig.
Föredömlig längd för en fredagskväll.

Klarnar det något? Das Boot kan alltså strykas från förhandstipsen.
Måste ju vara fear and loathing då ju?
 

Remofflan

Patek
Friends Of KS
2-Faktor
Var det inte prinsen? Inget bekräftat dock men man funderar ju ibland haha.. Kan kanske va den andra diagnosen som ställer till så man blandar ihop och glömmer ord ibland:hilarious:
Det var Kungen. Prinsen är ju första icke inavlade generationen, då Kungen klokt nog valde att para sig med en icke adlig.
Afasi & Filthy!
Läste iofs Den motvillige monarken och han verkar ju inte ha varit någon topp elev iallafall så det har du nog helt rätt i!:)
Har också läst den! Köpte den när den kom. Riktigt intressant.
Var tvungen att googla men absolut inte afasi:)
Rapparen Afasi (från Afasi & Filthy, Maskinen), alltså Herbert Munkhammar från Uppsala, har ju valt ett mycket roligt och ironiskt artistnamn. Som du ju vet nu när du googlat innebörden. :) Fun fact: Tidigt i karriären kallade han sig ”Motorisk Afasi”, vilket blir ett sorts mindfuck att försöka definiera.
Finns ju modernare varianter. En om att Cali Giuls är bra av Katy Perry:
Och en om att man ska vara glad av inte alla är California Girls av Gretchen Wilson
Kalla mig gammaldags, men ... Nej, skoja. De nya är bra också. Men jag får alltid Beach Boys låt i huvudet när jag ser en California dial just för att orden passar bra in texten. Och för att den, likt många av deras hits, är mycket trallvänlig.
En gul sensuell jacka med doft från det ack så fjärran Indien :rolleyes:
Fun fact: Indien är nu det mest uppkopplade landet i världen (till internet).
 

sirengatto

Panerai
2-Faktor
Den var riktigt länge sedan jag såg.

Plan 9 from Outer Space!
Rat Phink a Bobo!
Annie Hall!
Annie Hall är definitivt en 5/5 i min bok. Vi rör oss snarare i tre-eller-fyra-av-fem-men-jävlar-så-charmigt-kultig-den-är-territorier.

Måste ju vara fear and loathing då ju?
Inte helt dum gissning. Vilket i sig är en ledtråd.

Fem minuter kvar.
 
Topp