• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

MaBr

Squale
Pledge Member
2-Faktor
@[Bobo] (hmm, varför får jag ingen länk?)
Är det här nåt för dig, eller är den för "futuristisk"? :D
G5_Stack_4_web_1024x1024.jpg
Haha, en hel cockpit-klocka som någon har satt bandhorn på. Jag gillar det! Vad mäter den?
 

Birchgrove

Vacheron
2-Faktor
Passaround Phoibos var min i tre dagar och mitt intryck av den han gå full circle. Från nyhetsbehagets förälskelse till att jag tyckte den var aldeless för stor och blingig, tillbaka till tavlan är för bra för att inte bara älska!
IMG_20200818_172103.jpg

IMG_20200818_172857.jpg

Första jag märkte var tavlan är verkligen helt fantastiskt, färgen hår från klar grön till mer djup emerald. Händer så mycket i tavlan att t.om autofokus har svårt att få fäste.
IMG_20200818_183157.jpg

Snyggt val av visare och lite annorlunda index.
IMG_20200818_183130.jpg

Länken är helt ok, absolut inte så bra som min Zelos, men ljusår bättre ön seiko.

Designen är åt de blingigare håller för min smak, och boetten är något för stor men på något sätt gillar jag den ändå. Hade jag önskat att de ändra en sak så är just boettformen i profil. Den upplevs väldigt tjock p.ga den helt plana sidan(likt tudors black bay), hade sidorna varit lite mer bearbetade mot bandhornet hade den nog upplevts nättare. Men, ändå gillar jag Voyager speciellt när jag testar den på läder!
IMG_20200820_180736.jpg

IMG_20200820_180704.jpg


Summa summarum då, positivt överraskad!
Mycket bang for buck och galet snygg tavla. Jag ville igentligen ha den blå tavlan men är så glad att det blev den gröna vi får testa. Bohetten är något för grov för mig, och designen lite väl blingig när länken är på.

Stort tack till @Jockinho som styrde upp passarounden! Ska bli spännande att läsa vad ni andra tycker!
Mycket bra! Jag oroar mig för att jag ska gilla den för mycket, och bli tvingad att köpa en. För då kommer ju det svåraste, att välja färg :D
 

Yrsnö

Cartier
Schyssta bilder! :snaphappy: Gött att du fick på ett läderband, snyggt! Jag tyckte det var tajt och orkade inte krångla. :p
Blev verkligen bra med läderband, men de två första jag testade passad inte! Tight som f*n. Böjda stift hade verkligen hjälpt.

Mycket bra! Jag oroar mig för att jag ska gilla den för mycket, och bli tvingad att köpa en. För då kommer ju det svåraste, att välja färg :D
Haha, helt klart! Är ju lite nyfiken på hur bra den blå upplevs också. Eller den grå, eller kanske den bruna? :p

Det blev kanske lite väl poetiskt men det gav verkligen den känslan! :D Jag gillar verkligen inte det vridringsinlägget dock. Är det så att det finns andra som passar den modellen så man slipper YM-feelingen?
Oklart, men gick faktiskt i samma tankar. Var en av de detaljerna jag upplevde lite "blingigare" på klockan. Tror en enkel borstad stål-ring skulle vara riktigt snyggt
 

MaBr

Squale
Pledge Member
2-Faktor

Remofflan

Patek
Friends Of KS
2-Faktor
God morgon! Idag blir det Smiths expedition på jubilee i väntan på nästa field watch, som förhoppningsvis kommer under veckan.
IMG_20200824_073406.jpg
Grattis. Den är snygg, den där. Det är ju en ynnest i Rolex-klass att få förmånen att handla av Mr. Eddie Platts! :)
Blev verkligen bra med läderband, men de två första jag testade passad inte! Tight som f*n.
En sån sak kan få mig att banga på en klocka. Varför inte ha några mm marginal? :(
Satte tillbaka originallånken efter en sommar på NATO
1668D573-B5C1-465D-8DA5-68A5F0BDA9A2.jpeg

/ P
Den gillar jag. Välbalanserad med bra färgval!
 

Rizzie

Patek
2-Faktor
Hänger inte med, varit borta en vecka. Vad har hänt?
Ledningen kom inspringandes och berättade att Casio och Seiko minsann inte är mikromärken, och låste tråden.
De backade sedan när de läste klart titeln och såg att det även stod "affordables" där. Då var istället bekymret annat OT (vilket det varit). Sen ställdes lite frågor av mikrotrådsfolk som fick extremt dryga svar från ledningen, och då tappade folk gnistan (tror jag, så var det för mig åtminstone, och temposänkningen i tråden får mig att tro att jag är långt från ensam)
 

TobiasD

Patek
Friends Of KS
2-Faktor
Ledningen kom inspringandes och berättade att Casio och Seiko minsann inte är mikromärken, och låste tråden.
De backade sedan när de läste klart titeln och såg att det även stod "affordables" där. Då var istället bekymret annat OT (vilket det varit). Sen ställdes lite frågor av mikrotrådsfolk som fick extremt dryga svar från ledningen, och då tappade folk gnistan (tror jag, så var det för mig åtminstone, och temposänkningen i tråden får mig att tro att jag är långt från ensam)
Trist
 

Nilas

Patek
2-Faktor
Ledningen kom inspringandes och berättade att Casio och Seiko minsann inte är mikromärken, och låste tråden.
De backade sedan när de läste klart titeln och såg att det även stod "affordables" där. Då var istället bekymret annat OT (vilket det varit). Sen ställdes lite frågor av mikrotrådsfolk som fick extremt dryga svar från ledningen, och då tappade folk gnistan (tror jag, så var det för mig åtminstone, och temposänkningen i tråden får mig att tro att jag är långt från ensam)
Du är långt ifrån ensam i detta fallet kompis.
 

umeåac

Cartier
2-Faktor
scurfa 24 augusti.jpg
Som jag förstod det så gjordes det anmälningar från vissa som följde tråden. Det var en hel del off topic, men det hade nog kunnat regleras inom tråden med lite normal dialog utan att behöva blanda in ledningen. Jag hoppas verkligen att tråden fortsätter, även om det sker i ett mer moderat tempo.

Tyvärr är jag själv inte så aktiv att posta, ffa för att jag inte har så många klockor och heller inte kan så mycket, men som en, i sammanhanget, nybliven klockentusiast har det varit ovärderligt att få hänga i tråden och ta del av alla era klockor och all kunskap ni har och delger. Ingen fråga har känts för korkad att ställa och som sagt, jag hoppas verkligen tråden lever vidare.

Åsså en mikro i grå-trist kontorsmiljö för att hålla ämnestråden (sorry för halvdassig skärpa :chicken:).
 
Topp