• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

essGunnar

Audemars
2-Faktor

ojojoj vad bra den var. Har inte råd just nu men som tur är så är det en ordinarie produkt. Nu börjar jag spara!

serica-8315-GMT-Packshot-1500-OKJ.jpg
Ok, där är väl nån skillnad i tjockleken tydligen (löst med baklocket gissar jag) men nog är det en 5303 med GMT trots allt?
Snyggt precis som 5303, sv/vit GMT vridring är super fick jag bekräftat när jag fick hem Seikos SKX GMT. Jag är inte supersåld på AM/PM lösningen men det ger den där lilla extra quirkiness-grejen som Burkert försöker hitta i varje modell för att särskilja sig från massan av snarlika klockor (i det här fallet GMTs med tvåfärgad vridring).
Jag har inte köptillstånd just nu men jag skulle nog ändå hoppat denna, kanske just för att jag fick hem Seikon i somras och den gör så mycket som denna gör fast för 4000 kr.
 
  • Like
Reactions: v0n

Meridius

Panerai
2-Faktor

Baramats

Audemars
2-Faktor
Ok, där är väl nån skillnad i tjockleken tydligen (löst med baklocket gissar jag) men nog är det en 5303 med GMT trots allt?
Snyggt precis som 5303, sv/vit GMT vridring är super fick jag bekräftat när jag fick hem Seikos SKX GMT. Jag är inte supersåld på AM/PM lösningen men det ger den där lilla extra quirkiness-grejen som Burkert försöker hitta i varje modell för att särskilja sig från massan av snarlika klockor (i det här fallet GMTs med tvåfärgad vridring).
Jag har inte köptillstånd just nu men jag skulle nog ändå hoppat denna, kanske just för att jag fick hem Seikon i somras och den gör så mycket som denna gör fast för 4000 kr.
Det är synd att jag inte gillar den Seikoboetten, det hade underlättat min ekonomi. Jag gillar allt med denna, men just lollipoppen är ju värd 20 papp :)

Jag är definitivt i målgruppen för udda men snygg design. Men jag väntar gärna tills den kommit ut och eventuella problem med Soprod löst sig.

@Meridius
Vanliga 5303 går loss på €1075
 

essGunnar

Audemars
2-Faktor
Det är synd att jag inte gillar den Seikoboetten, det hade underlättat min ekonomi. Jag gillar allt med denna, men just lollipoppen är ju värd 20 papp :)

Jag är definitivt i målgruppen för udda men snygg design. Men jag väntar gärna tills den kommit ut och eventuella problem med Soprod löst sig.

@Meridius
Vanliga 5303 går loss på €1075
1290€ inkl moms så det skiljer 600€ till GMT. Lite av pengarna ligger säkert i (den för mig idiotiska) COSC certifieringen. Tilltalar säkert en del av marknaden men jag undrar hur meningsfullt?
Lite kuriöst att de inte väljer att ha 5303 länken som option till GMTn, känns som de vill särskilja de två på nåt vis. Säkert smart att marknadsföra länken för den är säkert en vattendelare som avskräcker en och annan kund men de kunde ju haft den som option ihop med tropics mm.
 

BjornAgain

Panerai
2-Faktor

Knäckehäxan

Panerai
2-Faktor

ojojoj vad bra den var. Har inte råd just nu men som tur är så är det en ordinarie produkt. Nu börjar jag spara!

serica-8315-GMT-Packshot-1500-OKJ.jpg
Den var trevlig! men ändå förvänad att det är en GMT i 5303kostym. När Serica själva svarat på kommentarer på instagram att ”det vore för enkelt. nåja jag gillar ju 5303 så det gör inget. Pluppindexen ser lite vilse ut på tavlan utan sträcken som 5303 och Cosc hade dom kunnat skippa. Annan timvisare för att skilja mer mot 5303 kanske hade kanske vart trevligt också. Helt klart snygg iaf.
 

Jockinho

Patek
2-Faktor
Nu har Gruppo Gamma blivit så stora att homagetillverkarna gör homager på dem 🙈

Men kanske inte fullt så smutsigt då GG, även fast jag tycker de är grymma, lånat en hel del formspråk och estetik från andra…
 

v0n

Patek
2-Faktor
Ok, där är väl nån skillnad i tjockleken tydligen (löst med baklocket gissar jag) men nog är det en 5303 med GMT trots allt?
Snyggt precis som 5303, sv/vit GMT vridring är super fick jag bekräftat när jag fick hem Seikos SKX GMT. Jag är inte supersåld på AM/PM lösningen men det ger den där lilla extra quirkiness-grejen som Burkert försöker hitta i varje modell för att särskilja sig från massan av snarlika klockor (i det här fallet GMTs med tvåfärgad vridring).
Jag har inte köptillstånd just nu men jag skulle nog ändå hoppat denna, kanske just för att jag fick hem Seikon i somras och den gör så mycket som denna gör fast för 4000 kr.
0.1 mm tjockare men nog är det samma boett. Tycker faktiskt det är lite tramsigt att hålla på att hajpa på detta viset men visst är klockan är snygg.

Sericas support är bland det sämsta jag nånsin stött på så vi får väl hoppas QC hoppat upp några snäpp om man nu ska trilskas med att stoppa i Soprod igen.
Törs inte ens tänka på allt strul som kommer uppstå med ytterligare en komplikation :nailbiting:
 

Marwa

Omega
Offordables, Duxot måste minst sagt kvala in, dirt cheap och mycket hög kvalitetskänsla för priset. Riktigt bra kines.
IMG_20221013_015100_399.jpg
IMG_20221013_015006_161.jpg

Är supernöjd med urtavlan, tydligheten och tidshållningen, smidigt utan skruvkrona så man alltid snabbt kan vrida upp lite om klockan legat länge, min enda klocka med powerreserve visare och jag har börjat uppskatta det, Duxot ger inga avundsjuka arbetskamrater, men bang for the buck är riktigt bra och jag hade förväntat mig lägre kvalitet.
 

Master J

Audemars
2-Faktor
Offordables, Duxot måste minst sagt kvala in, dirt cheap och mycket hög kvalitetskänsla för priset. Riktigt bra kines.
IMG_20221013_015100_399.jpg
IMG_20221013_015006_161.jpg

Är supernöjd med urtavlan, tydligheten och tidshållningen, smidigt utan skruvkrona så man alltid snabbt kan vrida upp lite om klockan legat länge, min enda klocka med powerreserve visare och jag har börjat uppskatta det, Duxot ger inga avundsjuka arbetskamrater, men bang for the buck är riktigt bra och jag hade förväntat mig lägre kvalitet.

Jodå.. men hur stor är den egentligen?
Ser ut som 50 mm?

Edit, hittade själv, 46 mm 😱
 
Topp