• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Equilibrium

Garth
2-Faktor
Mycket har man sett slängt längs med vägkanter i livet men detta var nytt:

IMG_9765.jpeg
 

Kirchen

Breitling
2-Faktor

Magnus (Sthlm)

Panerai
2-Faktor
Applicerade du rakt på eller tog du bort bezel eller insert först?
Jag la i hela klockan, tog bara av länken. Mitt recept efter några misslyckade resultat med för stark blandning för en massa år sen är...

- Blanda klorin och vatten i en lagom stor behållare, t.ex. en liten skål eller burk. Börja svagt, runt 20-30% klorin.

- Tvätta Inlägget, eller hela klockan om du inte vill plocka loss det, ordentligt med diskmedel för att få bort fett och smuts.

- Lägg försiktigt ner klocka/vridring/inlägg i klorinlösningen och ha koll så inga bubblor fastnar på inlägget, peta i så fall bort dem med en tandpetare.

- Håll ordentlig koll hela tiden för tidsåtgången varierar väldigt mycket beroende på blandning och klocka. Ta inte upp klockan i luften under processen för då bildas något slags oxidskikt på inlägget som gör att resultatet kan bli ojämnt. Har inget hänt efter ca 20min brukar jag hälla på en skvätt klorin till för att öka styrkan på blandningen. Generellt verkar det som att svagare blandning och längre tid ger ett jämnare resultat och en starkare blandning som bleker snabbt kan ge ett flammigt och ojämnt resultat så ha tålamod. Gå inte över ca 50/50 blandning av klorin/vatten.

- När resultatet ser bra ut, tänk på att det ser lite mörkare ut när det ligger i vätskan så avsluta lite innan du når ditt tänkta resultat. Ställ din behållare med klocka och klorin under kranen och låt stå där och skölja ganska länge.

- Plocka upp klockan och skölj lite till. Torka lätt av den utan att gnugga för hårt på vridringsinlägget. Lägg åt sidan någon timme innan du börjar använda den för direkt efter processen verkar det som att trycket eller vad det nu är på inlägget är uppmjukat och ytan känns "öppen" så det är lätt att repa eller råka gnugga bort färg från inlägget. När det legat en stund känns ytan hård och slät igen.

- Vill du ha mer blekt, börja om från steg 1. Det går alltid att bleka mer men inte att backa så om du har tålamod kan du skölja och starta om med jämna mellanrum för att se det verkliga resultatet under processens gång.

- Montera länk/band och njut av resultatet, alternativt skicka ångestbeställning på nytt vridringsinlägg om resultatet skulle bli misslyckat. Här finns det inga garantier för olika inlägg reagerar olika men följer du processen ovan skulle jag säga att chanserna för ett lyckat resultat är ganska goda.

Lycka till!
 

Equilibrium

Garth
2-Faktor
IMG_9822.jpeg

Efter att ha fetkukat ur OWG igårkväll lägger undertecknad nu några räkor till ’Ullur’ med Skálmöld, party on muchachos 🥳

”Lítið eigum leyndarmál
Dansaðu við mig í nótt
Eigðu með mér eina skál
Dansaðu við mig í nótt
Líttu upp því lífið er hér
Láttu þig dreyma og komdu með mér
Lítið eigum leyndarmál
Dansaðu við mig í nótt”
 

Smooth Operator

Rolex
2-Faktor

Ha ha ha ja. När man har mer pengar än smak.

Fem mille som ligger och skräpar i kombination med synnerligen dålig smak är väl ungefär det som krävs för att införskaffa det här vulgospecimentet vilket jag tar som en personlig förolämpning då Gudfadern 1 är min favoritfilm alla kategorier. Aja..., bara att vända bort blicken och gå vidare i det vackra vårvädret. ☀️😎 HaGoHelgPojkar! 🥳
 

Equilibrium

Garth
2-Faktor
Fem mille som ligger och skräpar i kombination med synnerligen dålig smak är väl ungefär det som krävs för att införskaffa det här vulgospecimentet vilket jag tar som en personlig förolämpning då Gudfadern 1 är min favoritfilm alla kategorier. Aja..., bara att vända bort blicken och gå vidare i det vackra vårvädret. ☀️😎 HaGoHelgPojkar! 🥳
Gudfadern ❤️

Och apropå Mille, fy Fabian vad jag ser fram emot att se den här i helgen 🙂
(Millie)
IMG_9807.jpeg

Ingen slump att den lanserades idag.
 
Topp