• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Facegravy

Panerai
2-Faktor
Min nya beater.
1000001522.jpg
 

Meridius

Cartier
2-Faktor
Det är antagligen bara en googling bort, men jag vänder mig hellre till min favorittråd. Är det någon som vet när Oris började med sitt cal 400 urverk och priserna såg en närmast astronomisk ökning?
 

errare

Omega
Det är antagligen bara en googling bort, men jag vänder mig hellre till min favorittråd. Är det någon som vet när Oris började med sitt cal 400 urverk och priserna såg en närmast astronomisk ökning?

Runt början på 2021 har jag för mig!

Hagglade på en Clean Ocean för ett par år sen, ner till 17-18k, tror 20% om jag minns rätt. Bandverktyget var sönder när kortet var redo men iom de speciella skruvarna avvaktade jag med köpet… det blev inget köp. Nu sitter den kvar i skyltfönstret trots ”att många ville köpa den” med en prishöjning.
 

Meridius

Cartier
2-Faktor
Runt början på 2021 har jag för mig!

Hagglade på en Clean Ocean för ett par år sen, ner till 17-18k, tror 20% om jag minns rätt. Bandverktyget var sönder när kortet var redo men iom de speciella skruvarna avvaktade jag med köpet… det blev inget köp. Nu sitter den kvar i skyltfönstret trots ”att många ville köpa den” med en prishöjning.
Låter rimligt! Då får jag leta efter en aquis från runt -20 👌🏻
 

Delgada

Patek
Aqualand, sol, värme och en kall. Jorå, så att...
1000011073.jpg
1000011070.jpg

Vaknade upp till snö igår och det blev den berömda droppen så omgående bokning till GC med take off imorse. Ha @ som bäst.
Att cykla till jobbet i snöglopp kan måhända vara karsktärsdanande, men det där ser ju onekligen oerhört mer behagligt ut.
Puerto Rico?
Men hur går det då med april månads klockbudget? Nåväl, det ska ju bli maj månad också vad det lider. Ha det så gött.
Här åkte Spinnakern på igen.

20240404_184517.jpg
 

Kessler

Rolex
2-Faktor
Skulle bara köpa ett nytt band bara men blev två band och en klocka. Velat ha en field watch ett tag och även varit sugen på en full lume dial men gillar inte grön lume så såg jag att denna hade BGW9 så blev ett köp trots att jag inte brukar gilla svarta kläder/klockor osv.

Tyvärr ser lumen häftigare och blåare ut på bild än i verkligheten. Men annars nöjd. Jäkligt skön att bära också särskilt då den är i titan.
1000001574.jpg
1000001579.jpg
 

Smooth Operator

Rolex
2-Faktor
Att cykla till jobbet i snöglopp kan måhända vara karsktärsdanande, men det där ser ju onekligen oerhört mer behagligt ut.
Puerto Rico?
Men hur går det då med april månads klockbudget? Nåväl, det ska ju bli maj månad också vad det lider. Ha det så gött.
Här åkte Spinnakern på igen.

20240404_184517.jpg
Ja, jag vet inte vilken gång i ordningen Puerto Rico blir en problemlösare då det är snabba ryck. Till kvällswirren sekonderar Sekonda. Ha @ som jättebäst!
1000011080.jpg

1000011081.jpg
 
Senast ändrad:

Maupa

Breitling
Riktigt fin! Hade gärna hört vad du tycker om kvaliten? Ser ut att vara mycket för pengarna men samtidigt ett märke som inte direkt har ett rykte.
Tack, jag tycker kvalitén är väldigt bra för priset. Jämför du med Seikos för samma pris är denna en annan värld. Sen är ju San Martin ett kinesiskt märke och vissa har problem med det, samt att de gör många homage klockor. Om du kan bortse från det tycker jag att du ska testa. De har några original design som är snygga och billiga.
 
Topp