• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

sekvens

Cartier
Professional Dealer
2-Faktor
DSC07254-Edit (1).jpg

Ollech & Wajs OW C-1000
 

Smooth Operator

Rolex
2-Faktor
Ha ha. Coolt att ha sju st orienter så man kan köra en märkesvecka.👍
Har aldrig ägt en orient själv men var nära att köpa en i början av mitt klockintresse för några år sedan, men halkade ned i amphibia-diket då.
(Därifrån har jag dock tagit mig upp nästan helt och hållet. Har bara 3 kvar)
Det har blivit så av en slump. På den sjunde dagen, d.v.s. söndag blir det en riktig "hermelin" som jag inte riktigt vet hur den har hamnat hos mig. 🤔
 

Three5One

Omega
2-Faktor
Någon som har något att säga om Elliot Brown Beachmaster? Riktigt rolig komplikation som utnyttjar GMT samt countdown bezel. Automataren lite väl dyr, finns i billigare kvartsvariant.

 

Alruts

Rolex
Pledge Member
Wow! Trådens första tror jag? Köpte du direkt från Wise, och köpte du med länk?

Är du nöjd? Det där är klockan längst upp på min villhöver-lista för tillfället!
Takk, jeg kjøpte den secondhand full set. Har bestit en AD770 fra dem, og to dager etterpå dukket denne opp på Finn.no. Da måtte jeg jo kjøpe denne også.... :)
Lenken er på Pre-order, har bestilt den også. Veldig fornøyd, bilder gir den ingen rettferdighet. Fantastisk finish. lume av en annen verden og +2 sek/d. Whats not to like?:) Bæres veldig behagelig, den inkluderte FKM remmen er fantastisk.
 

Birchgrove

Vacheron
2-Faktor
Takk, jeg kjøpte den secondhand full set. Har bestit en AD770 fra dem, og to dager etterpå dukket denne opp på Finn.no. Da måtte jeg jo kjøpe denne også.... :)
Lenken er på Pre-order, har bestilt den også. Veldig fornøyd, bilder gir den ingen rettferdighet. Fantastisk finish. lume av en annen verden og +2 sek/d. Whats not to like?:) Bæres veldig behagelig, den inkluderte FKM remmen er fantastisk.
Kul! Posta gärna fler bilder!
 

Birchgrove

Vacheron
2-Faktor
Ny klocka från Jody, Just One More Watch egna märke: Erebus


Ser bra ut, kan tänka mig en! 12 olika tavlor att välja mellan, samt val mellan Oyster och Jubilee.

 

BoZ80

Rolex
2-Faktor
Ny klocka från Jody, Just One More Watch egna märke: Erebus


Ser bra ut, kan tänka mig en! 12 olika tavlor att välja mellan, samt val mellan Oyster och Jubilee.


Snygg ändå! Den lila var skön:

ERASC09_Erebus_Ascent_Helix_Purple_O-Style_ro.png
 

Master J

Audemars
2-Faktor
Ny klocka från Jody, Just One More Watch egna märke: Erebus


Ser bra ut, kan tänka mig en! 12 olika tavlor att välja mellan, samt val mellan Oyster och Jubilee.


Trevlig 😍
Men det är bara dumt med snabbpinnar på länken. Jag tycker de skaver och gör små hål i armen på alla jag provat... här pekar han ju även ut det som ett problem = lär ju inte vara bättre iaf ☹️
 

BoZ80

Rolex
2-Faktor
Efter drygt 5 månader konstant på handleden börjar man ana lite bruksspår...
Vad jag kan minnas har jag bara tagit av den när jag bytte batteri på forrden, när jag kört vinkelkap samt för att gå över den med tvål och tandborste. Är nog dags för det sistnämnda igen ser jag... 🙈

20240420_091622.jpg
 
Topp