• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Storlek, Submariner VS SeaDweller

Ni som har provat båda, hurpass stor är skillnaden egentligen?
Jag har själv aldrig sett en Seadweller live så jag har lite svårt att relatera till detta. :roll:

Att DeepSean är mycket större fattar till och med jag, men den vanliga SDn VS Submariner är det jag undrar över.
 

80talisten

I wish a could afford a real gold Rolex!
Norrlänningen skrev:
Ni som har provat båda, hurpass stor är skillnaden egentligen?
Jag har själv aldrig sett en Seadweller live så jag har lite svårt att relatera till detta. :roll:

Att DeepSean är mycket större fattar till och med jag, men den vanliga SDn VS Submariner är det jag undrar över.
Skillnaden är ganska markant skulle jag påstå, framförallt är Deepsean bra mycket högre om man har en Sub-C som referens, Deepsean kan nog även upplevas som något "topptung" om man jämför med Subben, men sen jämför man ju en 44 mot 40 mm:are.
 
80talisten skrev:
Norrlänningen skrev:
Ni som har provat båda, hurpass stor är skillnaden egentligen?
Jag har själv aldrig sett en Seadweller live så jag har lite svårt att relatera till detta. :roll:

Att DeepSean är mycket större fattar till och med jag, men den vanliga SDn VS Submariner är det jag undrar över.
Skillnaden är ganska markant skulle jag påstå, framförallt är Deepsean bra mycket högre om man har en Sub-C som referens, Deepsean kan nog även upplevas som något "topptung" om man jämför med Subben, men sen jämför man ju en 44 mot 40 mm:are.

Nu var jag kanske otydlig, men det är Sea Dwellern VS Submarinern som jag är intresserad av, ej Deep Sea. :)
 

80talisten

I wish a could afford a real gold Rolex!
Norrlänningen skrev:
80talisten skrev:
Norrlänningen skrev:
Ni som har provat båda, hurpass stor är skillnaden egentligen?
Jag har själv aldrig sett en Seadweller live så jag har lite svårt att relatera till detta. :roll:

Att DeepSean är mycket större fattar till och med jag, men den vanliga SDn VS Submariner är det jag undrar över.
Skillnaden är ganska markant skulle jag påstå, framförallt är Deepsean bra mycket högre om man har en Sub-C som referens, Deepsean kan nog även upplevas som något "topptung" om man jämför med Subben, men sen jämför man ju en 44 mot 40 mm:are.

Nu var jag kanske otydlig, men det är Sea Dwellern VS Submarinern som jag är intresserad av, ej Deep Sea. :)
Oj då... Man börjar nog bli trött så här på natten... Har bara sett en Double red Sea-Dweller på riktigt av dom äldre SD- modellerna (innan DSSD) Och den verkar inte skilja sig så mycket från samtidiga Subbar förutom heliumventilen och avsaknad av datumbubbla. SD är ju även de på 40mm.
 

Davvan

Pamela Gidley
Pledge Member
2-Faktor
Nej nu blev det knas. En SD...om vi pratar 16600 är en bra bit biffigare än en sub 16610. Högre och tyngre, även om bägge är 40 mm. Mot en subClown är en SD fortfarande kralligare.....dock upplever jag suben som större pga att maxicaset lurar ögat med det feldimensionerade armbandet. SD:n är en klocka med attityd....ingen pajasdinka :D
 

Gavve

Greven
2-Faktor
Har bara jämfört 16610LV med min 16600 och tycker skillnaden är stor. 16600 är biffigare. Tyngre och högre, upplever även att den sitter bättre. Inte lika "platt". Däremot känns 16610LV större, men keep in mind att 16610LV har maxi dial så ögat kan luras där också precis som med Sub-C

Kladdat ner tråden med meningslös tjafs inser jag... kommer säkert någon med en RIKTIG jämförelse av 16610 och 16600 tids nog :D
 

DW6900MS

Audemars
2-Faktor
Om jag upplever SD som liten borde jag alltså uppleva Subben ännu mindre?
Det står mer och mer klart vilken klocka som blir min Gral, SDDS.
 

RicVin

Dirty Grandpa
Forumpersonal
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Det tog mig 3 timmar att "vänja mig" med Sea Dwellerns "lilla" format när jag bytte min PloProf 1200 mot Dwellern. Det höll på att spricka när jag kom hem samma eftermiddag och frun säger.."Va liten den är!!" (JAAA, hon menade klockan!!)
Nu har jag inga som helst problem med storleken (inte frugan heller..) utan byter hejvilt mellan min exempelvis min Panerai och Dwellern utan att känna det som att dra på mig en damklocka.. Har till och med börjat vänja mig att bära Dwellern på de där vedervärdiga "bagagebanden" som en av forumsponsorerna säljer. Så till den milda grad att jag beställde 4 nya igår!!! FAN jag som lyckats stå emot Denkes jävla tjat om Nato hit och Nato dit i flera år... Men även utan tyngden av länken så känns Dwellern helt OK.
Det enda jag jämfört min Dweller med i Subväg är den nya keramiska suben och den ser bra mycket större ut på armen än Dwellern trots i princip samma mått. En synvilla pga större tavla,index och bredare bandhorn men det spelar ingen roll intrycket av en större klocka är helt klart där.
Skulle jag någon gång byta bort min Dweller(när jag inte längre ser datumet utan förstoringsbubbla..) är det en SubC som antagligen är det jag köper istället, Nu skakar säkert några andra forumprofiler på huvudet i förtvivlan men det bjuder jag på. Skål på er, det är ju fredag!! :)
DW6900MS skrev:
Om jag upplever SD som liten borde jag alltså uppleva Subben ännu mindre?
Det står mer och mer klart vilken klocka som blir min Gral, SDDS.
 

McGyver

Rolex
Jag stod ju inför samma val som du för ett tag sedan som du vet! :)

Det blev köp av en Sub ND efter att ha provat ett antal SD. Jag har ganska klena handleder och tycker att Subben "sitter" mer på handleden, SDn "ligger" där - om du förstår vad jag menar!

Storleken/utseendet tycker jag inte skiljer när de väl sitter på handleden - men känslan av att bära dem är helt olika!

Har du ingen i närheten som har en Sub och SD så du själv får prova?

Vilken du än väljer så kommer du att bli helnöjd - lycka till med jakten!

/R
 
Topp