Laddar...
Nymans Ur 1851

Stockholms Auktionsverk
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Submariner 1680

Diskussion i 'Vintage' startad av Dennis Johansson, 25 september 2013.

1. Dennis Johansson
    Trådstartare

Dennis Johansson Bonde

Sorry guys, men skulle behöva er hjälp igen.
    Vad tror ni om värdet på denna 1680 från 1969 med box och papper. Allt original...

2. vaniljglass

vaniljglass Nisse på lagret

Från:
    Göteborg
    Behövs bättre bilder för att avgöra.

3. Dennis Johansson
    Trådstartare

Dennis Johansson Bonde

OK, säljaren begär ca 74k, men skulle nog kunna få den för 64k. Verkar det rimligt?

4. Singular

Singular Företag Forumsponsor

Djävulens advokat-läge; vad tycker och tror du själv...?

5. Dennis Johansson
    Trådstartare

Dennis Johansson Bonde

Jag gillar den.
    OK, grejen är att jag bor i Tokyo och här finns ett enooooooooormt utbud av 2nd hand, och i många fall till mycket bra priser. Problemet är att jag inte riktigt har koll på vintage.
    Japaner gillar nytt, och flippar Rolex och andra lyx märken hela tiden. Detta får mig att tro att man kanske kan göra fynd när man ändå är här.

Kolla in www.rakuten.co.jp

6. vaniljglass

vaniljglass Nisse på lagret

Från:
    Göteborg

Mitt tips till dig är att börja i rätt ände. Lär dig vintage först, köp sedan.

Scaramanga gillar detta.
  7. Criss Cross

Criss Cross Friends of KS

Från:
    Stockholm
    Men då får man ju inte ha något på armen :-(
    Skämt å sido, visst är det en djungel med bytta tavlor, dåliga slipningar, bristande underhåll, osv.

Gillar exemplaret du länkar till. Tror inte du får en finare för 64.000 kr i europa, men sen är det ju det där som jag skrev om ovan och där är inte jag kompetent nog att yttra mig.

8. Tommytvigg

Tommytvigg Borgare

Från:
    Dalarna
    Om allt är som det ska, så måste ju 64 vara kanonpris. Speciellt med box och papper.

9. Davvan

Davvan My Kung Fu is stronger than yours!

Från:
    Fettefleur......
    Spencer gillar detta.
  10. acce1999

acce1999 Friends of KS

Lyssna på Davvan. Lärandet är en del av njutningen!

A

P.S. För övrigt var min första tanke när jag såg tavlan, att det är en sådan där som tillverkas i Vietnam, med tanke på de kritvita cirklarna kring markörerna... men det är ju svårt att alls avgöra givet bildens litenhet... Och notera att det bara var en tanke!