• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

SUBMARINER-Tråden

Bas

Patek
Hejsan! Är i valet och kvalet ang en smurf, nu under pågående diskussion har det framkommit att det saknas en liten länkbit! Då frågar jag er! Hur stor deal är det? En dealbreaker eller inget speciellt att bry sig om?? Snälla hjälp :)
Det är inga konstigheter kör bara :)
En bit kan man fixa i efterhand om man har stora armar och behöver det.

Richie

Audemars
2-Faktor
Vitguld! Men det kostar väll också mycket! Är det här vanligt att det saknas en bit? Vill ju inte gå på en rejäl mina här bara för att en länkbit saknas!
Enkelt sätt att vara lite sneaky, sälja klockan som fullset (-1 eller 2länkbitar) sen kränga dessa för sig själv, antar de kostar ett par lax/st...

Sgt Poppa

Rolex
2-Faktor
Nått å lägga med i beräkningen, i mitt fall är de ju endå runt 260k för en 2015 i riktigt bra skick! Ja vet inte vad en sån länk går på?

Clemons

Rolex
2-Faktor
16610 U-serie

27891D08-3F19-4291-B724-094A678BF410.jpeg

SamiA

Kellokonttori
Professional Dealer
Det är dyrare än SamiA. Han är dyrast i hela världen typ. Dock inte längre inser jag nu.

Boys boys. You have no idea of the deal we're talking about. He'd be getting dealer asking prices for his trade watches, so the asking price means nothing, it's the deal - and it's very fair. Dealers on Chrono24 are asking the same prices I'm crediting him.

Kleiz

Rolex
2-Faktor
Boys boys. You have no idea of the deal we're talking about. He'd be getting dealer asking prices for his trade watches, so the asking price means nothing, it's the deal - and it's very fair. Dealers on Chrono24 are asking the same prices I'm crediting him.
Det är dyrare än SamiA. Han är dyrast i hela världen typ. Dock inte längre inser jag nu.
Det verkar som att du hade fel :) Han är fortsatt dyrast i världen för det förefaller som om han är handlaren i fråga...

SamiA

Kellokonttori
Professional Dealer
Det verkar som att du hade fel :) Han är fortsatt dyrast i världen för det förefaller som om han är handlaren i fråga...
Read the reply buddy, don't just be a hater ;) EUR-SEK has changed a lot in recent days and it makes the SEK price go up. To counter that, I'm giving him top price for his trade ins.

Kleiz

Rolex
2-Faktor
Read the reply buddy, don't just be a hater ;) EUR-SEK has changed a lot in recent days and it makes the SEK price go up. To counter that, I'm giving him top price for his trade ins.
You’re right - I dont’t know what his trade ins are and how their valued.
I apologize. Good luck with the deal!

SamiA

Kellokonttori
Professional Dealer
You’re right - I dont’t know what his trade ins are and how their valued.
I apologize. Good luck with the deal!
Thanks, I appreciate it. Asking price is asking price and in the end it's only the deal that matters. Sometimes people think that they should get the lowest price for the watch they want and at the same time get a premium price for the trade ins. Obviously it can't work like that, right. If my price is a bit higher, you also get a much better price for the trade ins. That's how it goes and like said, it's the deal that matters in the end, not the asking price.

SamiA

Kellokonttori
Professional Dealer
Like said, read the messages. Rate changes make the SEK price go up or down. It’s been both ways all the time. And that rate change is taken into account in the deal. Read the messages!

Topp