• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

SUBMARINER-Tråden

Homer likes watches

Panerai
2-Faktor
Väntar och skapar....
IMG_20180930_131040.jpg
 

Ukjent

Rolex
2-Faktor
Snyggt! Dela gärna mer bilder:D Funderar på att slå till på ett Everest.
Har ingen just nu, men kan säkert få tatt noen fler bilder litt senere :)
Får man fråga hvorfor du väljer Everest og ikke RubberB? Har selv funderat mycket på båda, men kom fram til at jeg gillar looken på RubberB best, men alltid kul å höra vad andre tycker :)
 

Richie

Audemars
2-Faktor
Har ingen just nu, men kan säkert få tatt noen fler bilder litt senere :)
Får man fråga hvorfor du väljer Everest og ikke RubberB? Har selv funderat mycket på båda, men kom fram til at jeg gillar looken på RubberB best, men alltid kul å höra vad andre tycker :)
Jag köpte Everest, men största anledningen till detta var att jag ville ha ett blått gummi där man använde Original-clasp vilket RubberB inte kan erbjuda till min klocka, utan då är det svart som gäller..

Utöver detta så har jag läst att RubberB kan vara rätt bökigt att montera, inget jag kan svara på men vet iaf att mitt Everest var busenkelt att montera :)

En annan skillnad är ju om man kör Tang Buckle så har RubberB 7 hål, medans Everest har 9 hål samt mindre avstånd mellan dessa, så misstänker att det är lättare att få Everest att sitta riktigt bra!
 

Rol3x

Breitling
FRÅGA :)
Jag undrar vad ni hade valt av alternativen nedan om priset var exakt samma.

  • Alternativ 1.
16610 från 1988 fullset opolerad och i fint skick.

  • Alternativ 2.
16610 från 1997 fullset opolerad och i fint skick.

Vilken hade ni valt och varför?

Tack på förhand!
 

Tomas Eriksson

Vacheron
Pledge Member
2-Faktor
FRÅGA :)
Jag undrar vad ni hade valt av alternativen nedan om priset var exakt samma.

  • Alternativ 1.
16610 från 1988 fullset opolerad och i fint skick.

  • Alternativ 2.
16610 från 1997 fullset opolerad och i fint skick.

Vilken hade ni valt och varför?

Tack på förhand!
Behöver se klockorna för att avgöra. Ser dagligen påstådda opolerade som varit väldigt polerade. Sedan är det hela aspekten kring originalitet, opolerad och servicetavla är tex rätt dålig kombination.
 

Unter den Linden

Panerai
2-Faktor
Vet någon här hur ungefär hur lång väntetiden för en 116613 i Sverige är? Har i dagsläget en 16613, men är sugen på att köpa en ny. Bor i Tyskland nu, och här var väntetiden ca ett halvår, är det liknande i Sverige? :)
 

Uret

Cartier
1år? E de på den vanliga svarta? Med datum?
Det Vet jag faktiskt inte om de var med datum men ska tilläggas att senast jag var där för något år sedan så svara de mig ganska snorkigt att de var två år för 116613LB men ringde mig efter 4-5 månader att de hade 1 inne och sen ytterligare igen efter kanske 2-3.
 

Sgt Poppa

Rolex
2-Faktor
Det Vet jag faktiskt inte om de var med datum men ska tilläggas att senast jag var där för något år sedan så svara de mig ganska snorkigt att de var två år för 116613LB men ringde mig efter 4-5 månader att de hade 1 inne och sen ytterligare igen efter kanske 2-3.
Kanske e så jäkligt för typ alla sub nu för tiden! Fan va det har utvecklats iaf!
 

Pojken från Götet

Rolex
2-Faktor
Du gillar att verkligen att provocera här inne på ks, verkligen inte första gången.
Ok då ber jag om ursäkt att mitt svar var dåligt. Tur att Du kom med ett svar pojken i götet så det vart till hjälp

Ha en fin kväll
Provocerar inte. Men att frågat 1 av 7 AD känns som lite tunt för att säga att det är lång kö. Lägger till en smile så inlägget känns mindre fientligt för dig :)
 

Uret

Cartier
Provocerar inte. Men att frågat 1 av 7 AD känns som lite tunt för att säga att det är lång kö. Lägger till en smile så inlägget känns mindre fientligt för dig :)
Hur vet du att jag frågat 1/7 du bad om exempel och jag gav dig ett pur färskt.
Hade kunnat gett dig ännu mer kött på benen men jag känner igen typen så jag tror vi är klara där.
Skickar dig några Kjamizar så du vet att jag gärna bjussar dig på en vid tillfälle.
 

Unter den Linden

Panerai
2-Faktor
Det Vet jag faktiskt inte om de var med datum men ska tilläggas att senast jag var där för något år sedan så svara de mig ganska snorkigt att de var två år för 116613LB men ringde mig efter 4-5 månader att de hade 1 inne och sen ytterligare igen efter kanske 2-3.
Ok, så det du menar är att AD erbjöd dig en klocka efter 4-5 månader?
 

Pojken från Götet

Rolex
2-Faktor
Hur vet du att jag frågat 1/7 du bad om exempel och jag gav dig ett pur färskt.
Hade kunnat gett dig ännu mer kött på benen men jag känner igen typen så jag tror vi är klara där.
Skickar dig några Kjamizar så du vet att jag gärna bjussar dig på en vid tillfälle.
Inte jag som efterfrågade exempel. Har du fler exempel så kör. Att 1 ad har 1 års väntetid säger inte så mycket. Men vi släpper det
 
Topp