• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Svarta klockor (keramiska, PVD etc...)

maximuspro

Panerai
2-Faktor
Slog till på denna och gillar den skarpt. Bra dykbezel och gmt! Jag tycker man kan ha lite större klocka om den är svart av någon anledning...

oris3.jpg


lume.jpg
Snygg! Vilken bredd är det på armbandet?
 

theargonaut

Patek
Pledge Member
2-Faktor
Svarta klockor är är helt klart skönt att växla med. Upplevs ganska annorlunda att bära jämfört med en stålis. Kan tänka mig att det är ungefär lika annorlunda som att sporta en helguldare. Just nu har jag bara denna "Black coral II", men jag gillarn, framförallt utan bezel, och kommer nog alltid vilja ha minst en svart klocka i lådan :)


 

Smulan

Rolex
Svarta klockor är är helt klart skönt att växla med. Upplevs ganska annorlunda att bära jämfört med en stålis. Kan tänka mig att det är ungefär lika annorlunda som att sporta en helguldare. Just nu har jag bara denna "Black coral II", men jag gillarn, framförallt utan bezel, och kommer nog alltid vilja ha minst en svart klocka i lådan :)



Haha, underbar TAG men utan bezel, nja...:)
 

strider

Panerai
Sugen på en svart klocka men är rädd att tröttna på den, vet att smaken är olika men ni som har eller har haft en, vad tycker ni? Nedan följer några exempel, bilder lånade på nätet. Har ni några andra tips? Helst inte mer än 20.000 begagnade.
Lite kuriosa om Tudorn, tydligen unik enligt "känd" urmakare........ Begär 27.500 för den och en likadan gick på Tradera för 16.500 för 3 veckor sedan......

Tack på förhand!

.
image.jpeg
image.png
den där tudorn är riktigt häftig!
 

Scipio

Patek
2-Faktor
Sugen på en svart klocka men är rädd att tröttna på den, vet att smaken är olika men ni som har eller har haft en, vad tycker ni? Nedan följer några exempel, bilder lånade på nätet. Har ni några andra tips? Helst inte mer än 20.000 begagnade.
Lite kuriosa om Tudorn, tydligen unik enligt "känd" urmakare........ Begär 27.500 för den och en likadan gick på Tradera för 16.500 för 3 veckor sedan......

Tack på förhand!

.
image.jpeg
image.png
Titta bakåt för att kunna förstå framtiden. Hur många helsvarta klockor har tillverkats de senaste 100 åren? All försäljning går ut på att sälja oftare om det inte går att höja priset.
 

Airbus

Rolex
Friends Of KS
Hej,
Är väldigt nöjd med min svarta SS Skydiver så här långt. Är väldigt nyfiken på bilder på era svarta klockor (kanske inte G-Chock då), hur länge ni haft dem och om den svarta beläggningen har hållit? Finns det förresten ingen tråd om svarta klockor kanske det kan vara en trådstart i sig...
 
Topp