• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Swatch x Omega-tråden

ANPA

Omega
Nytt band på😊 Snabb leverans, trevlig förpackning och skön känsla i bandet👍
58AF631F-879A-47B1-93C0-D4BDA9B40C2C.jpeg
0B0D3AAC-8F82-4C64-BF4D-BA32253ABF4A.jpeg
 
Kanske har framgått mer än en gång redan, men hur upplevs dessa klockor i materialet? Vissa bilder ser rent av fantastiska ut, medan andra bilder ser åtminstone en liten smula plastiga ut

Kan man räkna med lite kvalitet trots det låga priset, eller ska man, just med tanke på det låga priset se de som en kul klocka i samlingen?
 

NRE

Vacheron
2-Faktor
Kanske har framgått mer än en gång redan, men hur upplevs dessa klockor i materialet? Vissa bilder ser rent av fantastiska ut, medan andra bilder ser åtminstone en liten smula plastiga ut

Kan man räkna med lite kvalitet trots det låga priset, eller ska man, just med tanke på det låga priset se de som en kul klocka i samlingen?
De upplevs plastiga. Men jag tycker det är rätt så charmigt.

Du ska inte räkna med kvalitet på en plastklocka för 3000 men det är helt klart en kul klocka.
 

dodds

Omega
2-Faktor
Jag har försökt få tag på en Moonswhatch i både Madrid och Tokyo, utan framgång. Nästa vecka skall jag till London så jag tänker pröva lyckan även där. Tyvärr är det en jobbresa och som det nu ser ut kommer jag endast ha en kväll då jag har ett par timmar ledigt före Swatch butikerna stänger.

Ni som lyckats (eller misslyckats) med att köpa en Moonswatch i London, har ni åsikter om vilken butik är mest sannolikt att ha klockor inne. Jag tror inte att jag kommer att ha tid eller motivation att besöka dem alla. Spontant tänker jag att Swatch shopen vid Battersea Power Station kan vara värt ett försök då de stora turistmassorna knappast hittar dit. Tyvärr antar jag dock att sannolikheten att få tag på en klocka är större på morgonen eller dagen, men då sitter jag tyvärr på möte.
Lite nyfiken, hur gick det för dig i London? Ska själv dit om ett par veckor 😊
 

Dr. D

Patek
2-Faktor
Får man fråga vart bandet kommer ifrån? Otroligt snyggt och passande till Moon (köpte mig en igår) :D
Finns en hel del prisvärda moccaband hos @Feskarn

Glöm inte rabattkoden (som jag gjort ) 🙄
 

Bramserud

Advertising
2-Faktor
Jag är väldigt sugen på en mercury och har nu väntat i ett halvår på att den ska falla till inköpspris på begagnatmarknaden. Men måste säga att jag är imponerad av hur väl dom lyckas hålla priset uppe trots att dom enl. Uppgift sålt mer än en miljon moonswatch.
Jag antar att det finns många fler som jag som väntar på att de ska bli tillgängliga på hemsidan eller så för att andrahandsvärdet ska fortsätta vara högt.
 

JKanon

Omega
Tjena,

Är på resa och gick förbi en Swatchbutik efter stängning. Såg att Misson To Neptune fanns i skyltfönstret. Finns det nån info om att produktion dragit igång? Känns märkligt att de frontar en klocka som inte säljs längre…


65DDB3BC-F29A-48D7-87AE-C2760D0C4CD0.jpeg
 

mmh

Panerai
2-Faktor
Lite nyfiken, hur gick det för dig i London? Ska själv dit om ett par veckor 😊
Det gick helt som väntat:
Citerar mig själv med en uppdatering om hur det gick. Besökte battersea power station butiken idag lite före kl 19, me de hade inga moonswatch inne. De sade att de får klockor ca 3 gånger per vecka. Därefter tog jag mig till Covent garden, men givetvis hade de inga klockor (moonswatch, alltså) där heller. Som väntat alltså, men det kan vara bra att veta att enligt personalen är det helt lönlöst att ens försöka efter kl 16, för då har de aldrig något kvar.
 

Datapata

Omega
2-Faktor
Kanske har framgått mer än en gång redan, men hur upplevs dessa klockor i materialet? Vissa bilder ser rent av fantastiska ut, medan andra bilder ser åtminstone en liten smula plastiga ut

Kan man räkna med lite kvalitet trots det låga priset, eller ska man, just med tanke på det låga priset se de som en kul klocka i samlingen?
Förstärker föregående talares inlägg...

Först och främst så är det en "dyr" Swatch med allt vad det innebär.
Jag upplever den plastig men också charmig :)

Byggkvaliten i detalj är hög, men materialet är ömtåligt.

Tycker du är spot on "att se det som en kul klocka i samlingen".
 
Topp