• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Swatch x Omega-tråden

KenKun

Patek
2-Faktor
Härligt! Men är det bara jag som får hjärtklappning av ordningen? Jorden och mars…

😘

IMG_0487.jpeg
 

Karlaplan

Omega
Av ren nyfikenhet, hur avslöjar man enklast kopior?
Vad är dom tydligaste detaljerna och kännetecken som diffar?
De tydligaste skulle jag säga är att "MISSION TO..." är tryckt i i typ Arial på omslaget runt boxen, materialet och hur skarpa kanterna är på boetten, på vissa har jag även märkt att 1/10 sekundtavlan börjar på 12 istället för 10. På just detta exempel ser man även att garantipapperet är stämplat för en Mercury (SO33A100) och inte en Neptune (SO33N100).
 

Lauda

Patek
2-Faktor
Uranus är en super krispig klocka till sommaren! Det jobbigaste är att erkänna att den här MoonSwatch kommer att leda till ett femte inköp av Speedmaster Professional!

”Houston we got a problem”👨🏻‍🚀😅
90BC81A4-4292-4655-B7EC-B883DF9C936E.jpeg
 

oscarabc

Omega
Äntligen får man va med i denna klubben också :) Plastig absolut men inte negativt, lätt på armen och smidig, riktigt kul! Tycker de gör sig bättre live än på officiella bilder.
Nu väntar jag bara på att de ljusa mocka banden ska komma åter i lager hos Watch Wear!
IMG_4497.jpeg
 

McNulty

KS Explorers Club
Friends Of KS
2-Faktor
Någon som handlat härifrån?
En polare köpte tyvärr därifrån härom dagen (utan att fråga mig först, fick reda på det efteråt 😂).

Håller med övriga att det mest troligen är scam. Bad polaren hålla mig uppdaterad om hur det går, så jag kan skriva här ifall han lyckas få hem något. Han betalade med PayPal så kanske kan underlätta ifall han blir blåst.
 

Oggs

Omega
2-Faktor
Nu var det dags för Moonshine Gold igen. Ni som köpt, behövde ni vara där och vänta långt innan öppning?

Jag har en vältajmad resa inplanerad och funderar på om man har någon chans utan att behöva vänta i timmar.
 

Viskan

Panerai
2-Faktor
Då har jag också trillat dit på en Moonswatch. Först var jag entusiastisk, sedan skeptisk och efter det brydde jag mig inte. Nu har jag sent omsider skaffat en och det är en mer angenäm upplevelse än jag trodde. Lätt och smidig, snygg och framförallt rolig.
3817C3A5-6614-49EE-A23C-8DB5B087EFA9.jpeg
 
Topp